stina-72 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Fikk svar på mitt forrige spørsmål ang thyreoidea,-om enn noe ufullstendig. Spørsmålet dreide seg om doseringen av overnevnte og du svarte at man normalt kunne ta det en gang daglig. Mengde og hvor lenge man skulle ta midlet fikk jeg ingen svar på.Har tatt 4 piller daglig i ca 10 dager etter råd fra en innskriver. Synes jeg er merkbart bedre men lurer på hvordan jeg fortsetter medisineringen. Håper på et litt mer utfyllende svar denne gang,da vi tross alt betaler nesten det samme som for en legetime. Takk, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65022-thyreoidea-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Beklager at du har oppfattet mitt svar som ufullstendig, men vi som svarer på DOL har heller ikke lov å drive "behandling" via internett gjennom å gi detaljerte råd til personer som ikke er pasienter eller som vi ikke har undersøkt. Derfor må svarene bli en balansegang mot å være generelle og fortelle hva som er normal behandling i ulike tilfeller. Når det gjelder homeopatisk behandling bør dette gjøres hos en kvalifisert homeopat som kan fortelle hvor lenge og hvilke doser medisinen skal brukes. I den styrken du spurte om brukes medisinene ofte en gang daglig og behandlingstiden er normalt ca tre uker. Her er det imidlertid forskjeller avhengig hvordan pasientene reagerer. Noen homeopater følger prinsippet om at man skal gi en dose og vente med neste til bedringen har stoppet. De fleste vil nok likevel hevde at dette er et såkalt organmiddel, med virkning på thyroidea-kjertelen, og derfor skal det brukes daglig i tre uker for hjelpe funksjonen i gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65022-thyreoidea-igjen/#findComment-292791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.