Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha sett at birdie hadde en link om hvordan man fjerner bl.a farger, men også andre ting fra ulike tekstiler o.l. Er det noen som vet hvilken jeg mener?

Det har kommet hårfarge på parkettgulvet og det skulle jeg ha fjernet. Ser for meg at det må slipes bort og lakkes på nytt :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65095-h%C3%A5rfarge-p%C3%A5-gulv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

14

• Ulv I Faarikaal

12

• naiv

6

• Lillelurven

3

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Det finnes blekemidler for tre, som også bleker farge. Det blir en blek flekk dessverre. Hva med å bytte ut det gulvbordet ? Det må nok en finsnekker til en slik jobb. Det nye treverket kan mørknes med tynn kaffe eller vannbeis med eikefarge, det samme kan en blek flekk.

Hei Zirine,

Er flekken i lakken?

Hvis ikke white spirit fungerer, forsøk (forsiktig) med thinner ("cellulose thinner"). (Dette er ikke det samme som white spirit, selv om enkelte butikker tror det!)

Det er ofte lurt først å forsøke slikt på et sted man ikke ser, for å forsikre seg at man ikke ødelegger parketten.

Med vennlig hilsen

Annonse

He,he unnskyld. Skal ikke le...

Du,jeg har noe lillafarge på vaskemaskinen min, går ikke vekk,er som sugd inn.

Håper du får det til.

Men anbefaler frisørbesøk.

Guuud,Zirine,det er deilig,og jeg har, som du vet, akkurat den fargen jeg ønsker meg*s*

Døh hallo - det var ikke min feil. Jeg hadde selvfølgelig, helt forskriftsmessig, kastet avfallet i søppelbøtta, men det hjelper jo ikke når en eller annen jubelidiot knytta søpla, tuten stakk ut gjennom plastposen og dryppa på gulvet. Og hvorfor_vedkommende_ikke kunne bære ut søpla med en gang istedenfor å la den stå å grise til gulvet, nei, se det er faen steike meg en gåte.

Jeg trenger rødvin.

"Men anbefaler frisørbesøk."

Jeg har problemer med hårfarge på gulv, ikke hårfarge på hår.

Kommer du innom og besøker meg snart Lillelurven? Jeg lover å ha kaffe klar - muligens klarer jeg å finne en eller annen Kvikk Lunch til kaffen også.

Faen, den der hårfargen irriterte meg.

Det finnes blekemidler for tre, som også bleker farge. Det blir en blek flekk dessverre. Hva med å bytte ut det gulvbordet ? Det må nok en finsnekker til en slik jobb. Det nye treverket kan mørknes med tynn kaffe eller vannbeis med eikefarge, det samme kan en blek flekk.

Bytte ut gulvbordet. HAHA - du er jaggu meg ikke go. Døh - det kan jeg bare si deg med en gang at det gidder jeg IKKE.

Men det treblekemidlet skal jeg ta en kikk på. Hjertelig :)

Hei Zirine,

Er flekken i lakken?

Hvis ikke white spirit fungerer, forsøk (forsiktig) med thinner ("cellulose thinner"). (Dette er ikke det samme som white spirit, selv om enkelte butikker tror det!)

Det er ofte lurt først å forsøke slikt på et sted man ikke ser, for å forsikre seg at man ikke ødelegger parketten.

Med vennlig hilsen

Om flekken er i lakken? Ja, jo ... den er vel det.

"Hvis ikke white spirit fungerer, forsøk (forsiktig) med thinner ("cellulose thinner)"

Hva er forskjellen?

Uansett hva jeg bruker så forsvinner vel lakken og jeg må lakke på nytt?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg er så lat for tiden at det er rent slitsomt å gjespe så ja ....

Forresten - jeg skal ha en seng fra første etasje til andre - hvordan skal jeg få det til? Jeg må vel ikke_bære_den?

Trøste og bære, tror du den går av seg selv ? Den har ben, men jeg har aldri sett dem gå.

Lillelurven

Døh hallo - det var ikke min feil. Jeg hadde selvfølgelig, helt forskriftsmessig, kastet avfallet i søppelbøtta, men det hjelper jo ikke når en eller annen jubelidiot knytta søpla, tuten stakk ut gjennom plastposen og dryppa på gulvet. Og hvorfor_vedkommende_ikke kunne bære ut søpla med en gang istedenfor å la den stå å grise til gulvet, nei, se det er faen steike meg en gåte.

Jeg trenger rødvin.

"Men anbefaler frisørbesøk."

Jeg har problemer med hårfarge på gulv, ikke hårfarge på hår.

Kommer du innom og besøker meg snart Lillelurven? Jeg lover å ha kaffe klar - muligens klarer jeg å finne en eller annen Kvikk Lunch til kaffen også.

Faen, den der hårfargen irriterte meg.

Trodde du valsa rundt dryppende i stua jeg:-)

Hva gjør du torsdag/fredag, helst formiddag?

Da smaker jeg gjerne på kaffen din.Evt. kan jeg driste meg til å spandere et glass rødvin på deg,om du ennå ikke har fått rydda*s*

Skal melde min ankomst til hovedstaden.

Om flekken er i lakken? Ja, jo ... den er vel det.

"Hvis ikke white spirit fungerer, forsøk (forsiktig) med thinner ("cellulose thinner)"

Hva er forskjellen?

Uansett hva jeg bruker så forsvinner vel lakken og jeg må lakke på nytt?

Hei,

Cellulose Thinner er et helt annet løsemiddel enn White Spirit, og løser opp langt flere produkter.

Hvis du er heldig tar CT hårfargen uten å ta lakken.

Med vennlig hilsen

Har du prøvd clorin da? Mulig resultatet ikke svarer til forventningene og at det blir en annen farge i steden, men det spiller vel ingen rolle hvis flekken allerede er der.

Clorin tar jo det meste av flekker på annet, så jeg ville prøvd.

Det skal jeg gjøre - når jeg omsider kommer meg ut av sofaen :)

Trodde du valsa rundt dryppende i stua jeg:-)

Hva gjør du torsdag/fredag, helst formiddag?

Da smaker jeg gjerne på kaffen din.Evt. kan jeg driste meg til å spandere et glass rødvin på deg,om du ennå ikke har fått rydda*s*

Skal melde min ankomst til hovedstaden.

Da gjør jeg sikkert ingenting annet enn å måke meg frem her i rotet - forhåpentligvis er det mindre rot torsdag/fredag så du er velkommen :) Jaja, det er du nå uansett. Ut på rødvin er_litt_mer usikkert, men absolutt ikke en umulighet.

Vi sjåast :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...