Reg@l Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Vurderer av diverse grunner STERKT å anskaffe alarm. Har sett på tilbudet til Securitas, som forøvrig var best i test en eller annen plass, og synes det ser veldig greit ut. Har dere non erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65187-noen-her-som-har-securitas-alarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Følgende bør du spørre om og få skriftlig: garantert responstid, og om alarmen blir din når du avslutter avtalen med de. Har du hund eller katt kan du ikke ha alarmdetektorer i de rommene dyra ferdes. De fleste alarmsentraler har problemer med responstida, det er sjelden de kommer før det er gått 20 min. Noen ganger kommer de etter en time. Innbruddstyver blir helt klart skremt av alarm. Gode naboer er nok viktigere for sikkerheten. Husk å få tilkoblet røykvarsler med både optisk og ioniserende deteksjon, røyken fra en brann dreper stille og umerkelig. Jeg ville installert alarm uten avtale med vaktselskp, heller avtale med naboer. Et komplett alarmanlegg koster ikke så mye, og er enkelt å installere selv. Se f eks hos Clas Ohlsson på nettet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65187-noen-her-som-har-securitas-alarm/#findComment-292842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest delphina Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Har hatt Securitas alarm i over ett år nå og er veldig godt fornøyd. De ringer opp med en gang hvis noe skulle utløse alarmen (hittil er det enten jeg selv, gjester eller barnevakten) - og om de ikke får tilfredsstillende svar - rykker de ut. De ringer også hvis de ser at strømmen forsvinner på alarmboksen. en gang hadde ungene fått dratt ut kontakten - og da ringte de og spurte om jeg visste at boksen var uten strøm. Vi har hund, så det er ingen alarm i kjøkkenet der han er når han er alene. Ellers er hele 1. etasje dekket. I tillegg har vi en "natt"stilling - slik at alarmen ikke går av om ungene eller andre skulle gå ned trappa om natten. Alle dører ut er imidlertid dekket med alarm hver natt, og de rommene som en tyv nødvendigvis MÅ gå gjennom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65187-noen-her-som-har-securitas-alarm/#findComment-293069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Følgende bør du spørre om og få skriftlig: garantert responstid, og om alarmen blir din når du avslutter avtalen med de. Har du hund eller katt kan du ikke ha alarmdetektorer i de rommene dyra ferdes. De fleste alarmsentraler har problemer med responstida, det er sjelden de kommer før det er gått 20 min. Noen ganger kommer de etter en time. Innbruddstyver blir helt klart skremt av alarm. Gode naboer er nok viktigere for sikkerheten. Husk å få tilkoblet røykvarsler med både optisk og ioniserende deteksjon, røyken fra en brann dreper stille og umerkelig. Jeg ville installert alarm uten avtale med vaktselskp, heller avtale med naboer. Et komplett alarmanlegg koster ikke så mye, og er enkelt å installere selv. Se f eks hos Clas Ohlsson på nettet. "Har du hund eller katt kan du ikke ha alarmdetektorer i de rommene dyra ferdes." Det finnes spesielle alarmer som kan stå på mens dyr er innendørs i de rommene alarmen dekker. Jeg har en slik selv og det fungerer alldeles utmerket at katten min er inne mens alarmen står på. Dette er en type alarm som reagerer på kroppstørrelsen. Har man en svær hund kan det være at alarmen utløses hvis hunden reiser seg på bakbeina. Men med mindre dyr skal det gå bra. Man må spørre spesielt om en kjæledyrvennlig alarm og den koster noe mer enn vanlig. Jeg har min i avtale med Falken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65187-noen-her-som-har-securitas-alarm/#findComment-293140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 "Har du hund eller katt kan du ikke ha alarmdetektorer i de rommene dyra ferdes." Det finnes spesielle alarmer som kan stå på mens dyr er innendørs i de rommene alarmen dekker. Jeg har en slik selv og det fungerer alldeles utmerket at katten min er inne mens alarmen står på. Dette er en type alarm som reagerer på kroppstørrelsen. Har man en svær hund kan det være at alarmen utløses hvis hunden reiser seg på bakbeina. Men med mindre dyr skal det gå bra. Man må spørre spesielt om en kjæledyrvennlig alarm og den koster noe mer enn vanlig. Jeg har min i avtale med Falken. Joa, det er vel sant. Man kan også snu detektoren opp/ned. Detektoren vil da ikke se det som er lavere enn høyden den er plassert i. Egentlig er den laget for å se rett ut og nedover, snur man den opp ned ser den rett ut og opp i taket, funker bra det og hvis dyret ikke hopper opp i lufta, og innbruddstyven ikke bøyer seg under alarmsonen. Problemet med en mindre følsom detektor som du skriver om er at den kan lures lettere, alle kan lures, men hvordan er ikke pensum her. Bedrifter er mer plaget av alarmtrikserne. Tyven har kommet og gått, alarmen står på og ikke utløst, ingen synlige spor.... hmmmm 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65187-noen-her-som-har-securitas-alarm/#findComment-293174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.