Gå til innhold

Et filologisk spørsmål av stor interesse


musikeren

Anbefalte innlegg

Sett at vår forestilling om å komme til himmelen når vi dør, viser seg å være helt sann. Hva da med de som har vært gift to eller flere ganger? De får litt av et problem... Oppe i himmelen venter det to damer, evt menn, og han har vært gift med begge... Hvem skal han velge? Burde det ikke være regler for sånt? Men tenk så lei seg hu blir som taper. Det kan ikke kalles himmel da lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette problemet har muslimene løst på best tenkelige måte - for han vel og merke.

Hva da med de muslimer som blir omvendt til kristendommen på dødsleiet? Eller.... Dumt spørsmål. Alle muslims er jo hjernevaska uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da med de muslimer som blir omvendt til kristendommen på dødsleiet? Eller.... Dumt spørsmål. Alle muslims er jo hjernevaska uansett.

Kristendommen er et kompromiss mellom jødedommen og Islam.Samme faen hva disse folka måtte finne på så må de forholde seg til reglene når de banker på porten. Vi andre kan der i mot ( eller derimot?) lage et helvetes rabalder også i himmelen- om vi havner der vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med deg selv da? Er det bare kvinner som må tape. Sitter du i en drømmeverden nå eller?

Det gjør jeg også forresten, savner sambo og datteren min.

Hater exen og håper han råtner i h******

Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kludrik

Er det ikke "regler" for sånt da? Man skal holde sammen til døden skiller en ad. Og da blir det vel som oftest bare en man skule møte igjen i himmelen...

Selvfølgelig kan man gifte seg igjen om den ene dør, men da er det jo "lovlig".

Ja ikke vet jeg, kan ikke bibelen, men det var i alle fall det jeg tenkte da jeg leste innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper da i det lengste at jeg får fred fra den forrige kødden der oppe. Begynner å lure på om det er mulig.

Det er jo sant. Hm! En presisering: Gjelder kun enker/enkemenn som levde i lykkelige forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen er et kompromiss mellom jødedommen og Islam.Samme faen hva disse folka måtte finne på så må de forholde seg til reglene når de banker på porten. Vi andre kan der i mot ( eller derimot?) lage et helvetes rabalder også i himmelen- om vi havner der vel og merke.

Et helvetes rabalder... Har egentlig aldri, før nå, tenkt på hvor bra det uttrykket er. Et helvetes rabalder... Det burde drønne ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med deg selv da? Er det bare kvinner som må tape. Sitter du i en drømmeverden nå eller?

Det gjør jeg også forresten, savner sambo og datteren min.

Hater exen og håper han råtner i h******

Sorry.

Jeg er fullstendig uten samvittighet, og ser bare min egen musikertipp. Jeg er et kjempeego og en kjempebæsj, og jeg klarer alltid å få vridd det til at jeg har rett. Noe jeg selvfølgelig bestandig har. Så Musikeren vinner alltid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke "regler" for sånt da? Man skal holde sammen til døden skiller en ad. Og da blir det vel som oftest bare en man skule møte igjen i himmelen...

Selvfølgelig kan man gifte seg igjen om den ene dør, men da er det jo "lovlig".

Ja ikke vet jeg, kan ikke bibelen, men det var i alle fall det jeg tenkte da jeg leste innlegget.

Jo, du veit. Du sier sjøl at en kan gifte seg om igjen, så der har du problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke her nede.

Ingenting stort har noen gang kommet ut av et kompromiss. Bortsett fra store feilgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kludrik

Jo, du veit. Du sier sjøl at en kan gifte seg om igjen, så der har du problemet.

Ja, det har du i grunnen rett i. Man skal vel leve sammen som en "big happy family" da, kanskje? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du i grunnen rett i. Man skal vel leve sammen som en "big happy family" da, kanskje? :o)

Det hadde ikke jeg nøyd meg med hvis jeg var en av flere menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...