Gå til innhold

allergien som forsvant

Anbefalte innlegg

Gjest er det mulig?

I mange år har jeg vært allergisk/astmatisk. På en prikktest jeg tok for et par år siden reagerte jeg på mange ting ( bla midd, timotei, bjørk 3+). Jeg gikk fast på Zyrtec ,og noen ganger kortison, i mange år. Så skjedde noe rart. Jeg gikk til fotsone + at jeg gikk til en mann som drev med noen magnetgreier. Jeg la også om kostholdet, spiser nå hver 4. time, vanlig sunn mat. "Magnetmannen" mente jeg kunne slutte med zyrtec fordi jeg nå var kurert. Trodde ikke dette og vet ikke helt enda - et par år etterpå. Men jeg er faktisk ikke merkbart allergisk lenger. Jeg sluttet med zyrtec og mine tidligere røde øyne og tette nese er nå normale. Er det veeeeeldig lenge siden jeg har støvsugd soverommet, ja da hoster jeg. Jeg har lyst til å ta en prikktest igjen. Kan virkelig allergi bare forsvinne sånn? Har andre opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6537-allergien-som-forsvant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære "er det mulig?"

Jeg har hørt mange fortelle om bedring etter alternativ behandling, og vi har noe dokumentasjon for at akupunktur og homøopati kan hjelpe. Innen homøopatien brukes fortynnede ekstrakter fra for eksempel pollen og dette ligner på det som kalles desensibilisering innen skolemedisinen. Det betyr at kroppen venner seg til å tåle mer av et allergiutløsende stoff. Med andre ord kan allergi bli borte, noen ganger ser vi også at barn vokser plagene av seg. Ta gjerne en ny prikketest, men det viktigste er tross alt at du er blitt bedre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6537-allergien-som-forsvant/#findComment-33375
Del på andre sider

Gjest er det mulig?

Jeg lurer litt på denne "magnetmannen" - hva gjorde han? Var det spesielle magneter som ble brukt? Spesielt merke? Var /er det noe du går med på deg?

Jeg spør fordi jeg har ei søster og mor som er plaget med allergi.

[email protected]

Hei igjen

Det er vel ikke lov til å nevne navn her, men han holder/holdt til i Arendal. Han er spesialist i allmennmedisin og driver med alternativ behandling ved siden av. Det er en stund siden jeg var der, men da nevnte han at han kanskje måtte slutte med magnetene da han stod i fare for å miste lisensen som "ordentlig lege". Ei venninde av meg ble kvitt smertene i en vond arm etter vi var der. Hun ble varm mens hun lå på benken og plutselig var smertene borte, hun hadde vært sykemeldt for dette i lang tid. Behandlingen bestod i at jeg lå på benken og han styrte med noen magneter over meg mens han målte pulsen. Behandlingen tok ca en time og var bare behagelig og avstressende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6537-allergien-som-forsvant/#findComment-33764
Del på andre sider

Hei igjen

Det er vel ikke lov til å nevne navn her, men han holder/holdt til i Arendal. Han er spesialist i allmennmedisin og driver med alternativ behandling ved siden av. Det er en stund siden jeg var der, men da nevnte han at han kanskje måtte slutte med magnetene da han stod i fare for å miste lisensen som "ordentlig lege". Ei venninde av meg ble kvitt smertene i en vond arm etter vi var der. Hun ble varm mens hun lå på benken og plutselig var smertene borte, hun hadde vært sykemeldt for dette i lang tid. Behandlingen bestod i at jeg lå på benken og han styrte med noen magneter over meg mens han målte pulsen. Behandlingen tok ca en time og var bare behagelig og avstressende.

Har vedkommende vært omtalt i aviser/media? Opprinnelig trønder?

Mener å ha lest om dette, kan det stemme?

Svar gjerne via mail hvis du ikke vil skrive her.

[email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6537-allergien-som-forsvant/#findComment-33786
Del på andre sider

Gjest er det mulig?

Har vedkommende vært omtalt i aviser/media? Opprinnelig trønder?

Mener å ha lest om dette, kan det stemme?

Svar gjerne via mail hvis du ikke vil skrive her.

[email protected]

Jeg har vridd hodet mitt, men er ikke sikker på navnet, tror det var Galteland. Han er spesialist i allmennmedisin i tillegg. Sjekk gule sider.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6537-allergien-som-forsvant/#findComment-34188
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Kjære "er det mulig?"

Jeg har hørt mange fortelle om bedring etter alternativ behandling, og vi har noe dokumentasjon for at akupunktur og homøopati kan hjelpe. Innen homøopatien brukes fortynnede ekstrakter fra for eksempel pollen og dette ligner på det som kalles desensibilisering innen skolemedisinen. Det betyr at kroppen venner seg til å tåle mer av et allergiutløsende stoff. Med andre ord kan allergi bli borte, noen ganger ser vi også at barn vokser plagene av seg. Ta gjerne en ny prikketest, men det viktigste er tross alt at du er blitt bedre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Han fyren du snakker om i Arendal har jeg også vært hos.

OG.... Han hadde veldig dårlig tid og tok veldig godt betalt.for noe som jeg mener bare var humbug.

MEn det virket som om han hadde mye erfaring fra veldig mye rart.Så kanskje det hadde vært noe i det hvis han kunne ta seg riktig god tid med pasientene.Og ikke bare tjene godt med penger, noe jeg tror han gjør.

Mange godtroende Damer har nok lagt igjen mange penger der.KAnskje til ingen nytte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6537-allergien-som-forsvant/#findComment-63253
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...