Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en fisk i mitt akvarium som var mye større enn de andre og som plaget de andre. Jeg kjøpte meg to nye fisker i dag, og de var ikke før kommet i akvariumet før den store angrep dem. Dermed bestemte jeg meg for at jeg skulle fjerne den store og spyle den ned i do.

Jeg som ikke har noe problem med å ta livet av sei, torsk, makrell og sånn fisk, hvorfor skal jeg da ha dårlig samvittighet for en akvariumsfisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65406-f%C3%B8ler-meg-som-fiskemorder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kunne jo ha solgt den tilbake til dyrebutikken da?

Er ikke noe for å skylle akvariumfisk ned i do jeg.

*husker tilbake til barndommen*

Ta godt vare på de fiskene du har ansvaret for, husk alle fisker har også et følelesliv og føler smerte. Tenk på all den fisken som svømmer rundt i Lofoten, fulle av kvikksølv.

Ten deg om, har du akvarium har du ansvar, det samme når du har fiskestang, vis hensyn, ungå fiskekrok:-))

Annonse

Det er faktisk forbudt å spyle fisk ned i do! De fører med seg en masse bakterier og hvis de ikke er døde, kan de faktisk ende opp i en innsjø eller noe. De kan føre farlige sykdommer ut i fiskevannene våre, tropiske sykdommer som våre fiskeslag ikke har noe som helst immunitet for.

Hvis du vil avlive en forholdsvis liten akvariefisk på den mest mulig humane måten, så kan du slippe den ned i kokende vann.

Temperaturen i forhold til størrelsen vil da føre til at den dør momentant.

Hva med å skjære hodet av den, hoppe på den, slå den flat med buttsiden av øksa, presse den i vaffeljernet, spinne over den med bil m.v? Det er mange humane måter å ta livet av gullfisker på. Å koke opp vann koster penger. Å vaske gryta er kjedelig. Det hele blir så komplisert og tidkrevende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...