Mooni Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Jeg hadde en fisk i mitt akvarium som var mye større enn de andre og som plaget de andre. Jeg kjøpte meg to nye fisker i dag, og de var ikke før kommet i akvariumet før den store angrep dem. Dermed bestemte jeg meg for at jeg skulle fjerne den store og spyle den ned i do. Jeg som ikke har noe problem med å ta livet av sei, torsk, makrell og sånn fisk, hvorfor skal jeg da ha dårlig samvittighet for en akvariumsfisk? 0 Siter
Solsikke Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Du kunne jo ha solgt den tilbake til dyrebutikken da? Er ikke noe for å skylle akvariumfisk ned i do jeg. *husker tilbake til barndommen* 0 Siter
gyrken Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Det er ikke bare noe du føler. Du ER en fiskemorder. 0 Siter
Spenning Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Du kunne jo ha solgt den tilbake til dyrebutikken da? Er ikke noe for å skylle akvariumfisk ned i do jeg. *husker tilbake til barndommen* Ta godt vare på de fiskene du har ansvaret for, husk alle fisker har også et følelesliv og føler smerte. Tenk på all den fisken som svømmer rundt i Lofoten, fulle av kvikksølv. Ten deg om, har du akvarium har du ansvar, det samme når du har fiskestang, vis hensyn, ungå fiskekrok:-)) 0 Siter
nanna Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Spylte du den den i do? Stakkars. Du kunne i det minste ha helt kokende vann over den først. 0 Siter
Singularity Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Hvis du vil avlive en forholdsvis liten akvariefisk på den mest mulig humane måten, så kan du slippe den ned i kokende vann. Temperaturen i forhold til størrelsen vil da føre til at den dør momentant. 0 Siter
Altman Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Spylte du den den i do? Stakkars. Du kunne i det minste ha helt kokende vann over den først. hehehe 0 Siter
spirito Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Det er faktisk forbudt å spyle fisk ned i do! De fører med seg en masse bakterier og hvis de ikke er døde, kan de faktisk ende opp i en innsjø eller noe. De kan føre farlige sykdommer ut i fiskevannene våre, tropiske sykdommer som våre fiskeslag ikke har noe som helst immunitet for. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Det bare blir slik når man har akvarie. Litt vanskelig av og til å drepe en fisk ;-( 0 Siter
jacob Skrevet 30. juli 2002 Skrevet 30. juli 2002 Hvis du vil avlive en forholdsvis liten akvariefisk på den mest mulig humane måten, så kan du slippe den ned i kokende vann. Temperaturen i forhold til størrelsen vil da føre til at den dør momentant. Hva med å skjære hodet av den, hoppe på den, slå den flat med buttsiden av øksa, presse den i vaffeljernet, spinne over den med bil m.v? Det er mange humane måter å ta livet av gullfisker på. Å koke opp vann koster penger. Å vaske gryta er kjedelig. Det hele blir så komplisert og tidkrevende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.