Gå til innhold

Det skjer jo aldri, som Sør sier.....

Anbefalte innlegg

Ser du noen her som har påstått at det aldri skjer?

Ikke det?

Ergo farer du med løgn og idioti.

Skal jeg legge ut en liste med lenker til alle voldtektene som det står om i avisene, så kan vi se om ikke den er ørten ganger lengre enn din liste.

===

Legg forøvrig merke til: "Den 22 år gamle kvinnen er nå dømt til ni måneders betinget fengsel for anmeldelse av falsk voldtekt. I tillegg er de to fornærmede tildelt 10.000 kroner i oppreisning."

9 måneders betinget fengsel er ofte mer enn voldtekts

===

Legg visere merke til: "- Fra vi ble arrestert og til vi var sjekket ut av saken, gikk det to døgn."

Hvor lang tid tror du det tar å "komme over" en voldtekt?

Det ER faktisk lov for deg også å TENKE FØR du skriver!

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet ditt jeg.

Ingen her som påstår at det er flere falske anmeldelser av voldtekt enn reele voldtekter. Ingen bestrider at det å bli utsatt for voldtekt er ille. Ingen bestrider at det tar lang tid å komme seg etter en voldtekt. Man kan faktisk godt si at voldtekter og det det fører med seg er verre for ofrene enn det som en som får en falsk anmeldelse mot seg ut fra at antallet er flere i den første kategorien. Men man skal da ikke la være å bry seg om de i den andre kategorien for det ?

Det mange av oss prøver å få fram her er at det også er ille å bli utsatt for falsk anmeldelse av voldtekt.

Siden voldtekt ofte er vanskelig å bevise det er jo ofte ord mot ord så er det veldig viktig at man skal kunne stole på den som anmelder. Når man hører om falska anmeldelser vil det ubevisst snike seg inn en viss tvil om vedkommende snakker sant i andre saker også - HVIS IKKE man slår ned hardt på de som leverer falske anmeldelser. Det er da for pokker noe man må ta seriøst.

Eller ?

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• SierDuDet

16

• Goliath

14

• huufsa

10

Mest aktive i denne tråden

Ikke det?

Skal jeg legge ut en liste med lenker til alle voldtektene som det står om i avisene, så kan vi se om ikke den er ørten ganger lengre enn din liste.

===

Legg forøvrig merke til: "Den 22 år gamle kvinnen er nå dømt til ni måneders betinget fengsel for anmeldelse av falsk voldtekt. I tillegg er de to fornærmede tildelt 10.000 kroner i oppreisning."

===

Legg visere merke til: "- Fra vi ble arrestert og til vi var sjekket ut av saken, gikk det to døgn."

Med vennlig hilsen

Det er vel heller ikke utenkelig at en falsk anmeldelse kan være like så alvorlig som en voldtekt? Hva er den prinsippielle forskjellen?

Hvem sier at disse guttene ikke er merket for mer enn to dager?

Nyanser, nyanser.

Jeg er fullstendig uenig med deg her.

Fyren henger ut folk som rasister (har fått stempelet selv av han for lenge siden, selv om han vel tror annerledes nå, håper jeg:) ), han får det til å virke som om enkelte her synes voltekter er en bagatell, og lignende eksempler på andre ting finner man hele tiden når man leser trådene hans.

Han kverullerer noe helt uten sammenligning og selv om man faktisk sier seg enig med det han skriver så begynner han å argumentere i mot oss.

Og til sist.. Sør kan svare for seg selv, det er jeg rimelig overbevist om, og selv hadde jeg ikke "angrepet" han om jeg ikke var rimelig overbevist om at han tar seg 0 nær av det, fortsetter som før, og egentlig bare liker å diskutere.

Joda, han hjelper unektlig mange av dere, men de som ikke er enige med han får sine pass påskrevet, så han forventer nok ikke annet enn å få tilbake med samme mynt, og han gir tilbake med samme mynt.

Noe annet hadde det vært om man "mobbet" (som du kaller det, men som jeg mener er et rimelig feil ord å bruke..) noen som var "svake" og faktisk tok seg nær av innleggene.

Altså, Sør kan man trygt si det man mener til, og om, akkurat som han gjør det i forhold til andre.

Jeg mener han er godtroende og naiv og hans holdninger i forhold til rasisme og dette voldtektsgreine som er diskutert på psykiatri, skader ingen andre enn de han prøver å forsvare.

Jeg tror at folk som føler seg 'uthengt' som det ene eller det andre av Sør, klarer å forsvare seg høylydt her inne... Det vedder jeg på at du har gjort også...?

Men jeg har aldri sett at Sør har opprettet et nytt inlegg her inne, med f.eks. overskriften: "SDD er rasehater"...??? Eller "flere enn SDD som er for voldtekter?"....???

At ting blir tatt opp i DISKUSJONER som allerede er på gang, er helt ok... -men å opprette en ny tråd om noen, .. eller noens meninger, syns jeg ikke 'henger på greip' i det hele tatt!

At Sør kan svare for seg selv, er jeg helt sikker på... -Men jeg tillater meg å ha en MENING om slik uthenging av folk !

Sør kan man trygt si det man mener til... helt enig ! For da er det en diskusjon som han faktisk ER MED I... Men jeg har ikke sett noen annen person her som det blir laget tråder OM...! Det gjør ikke Sør heller.... -for det er IKKE realt !

Sånn vedr. "rasisme" (for å ta et eksempel) - vi sammenlignet definisjoner av rasisme her forleden, og min definisjon var "smalere" (strengere) enn andres.

Det kan kanskje stemme at jeg har sagt at du var rasistisk i dine ytringer da du var ny her på DOL - det var basert på innlegg du skrev om å ha blitt angrepet av noen med mørk hud.

===

Vedr. "hva som hjelper voldtektsofre", så er det ihvertfall åpenbart at å så tvil om deres trovedighet (ved å påstå at falske anmeldelser er et nevneverdig problem) ***IKKE*** hjelper!

===

Jeg har aldri påstått at du ikke "bryr deg om voldtekt", men jeg tror kanskje at konseptet "voldtekt" for deg er en fremmed person som "hopper frem fra bak en busk", når langt de fleste voldtekter utføres av bekjente av offeret. Og det er kanskje de "verste" voldtektene - ihvertfall de som man får størt traumer fra.

Med vennlig hilsen

"Det kan kanskje stemme at jeg har sagt at du var rasistisk i dine ytringer da du var ny her på DOL - det var basert på innlegg du skrev om å ha blitt angrepet av noen med mørk hud."

Ja, det er et par år siden, men jeg har aldri skrevet noe om noen mørk hund... hehe, det ville jeg husket :)

Jeg husker ikke hva det var, men det var i hvertfall en lengre diskusjon og det var sikkert noe definisjonsgreier.

"Vedr. "hva som hjelper voldtektsofre", så er det ihvertfall åpenbart at å så tvil om deres trovedighet (ved å påstå at falske anmeldelser er et nevneverdig problem) ***IKKE*** hjelper!"

Det er ingen som har prøvd å så tvil om noens troverdiget, men at man bør tenke litt før man dømmer noen, og at det er "enkelt" for mange psykisk ustabile jenter å skrike voldtekt, eller overgrep, av mange grunner: For å sverte noen, fordi man angrer, for å få oppmerksomhet (noe jeg ikke tror er noe nevneverdig problem i RL, men jeg tror det er et nevneverdig problem på dol og ranglere), av diverse grunner som jenta i linken over her, osv.

Jeg så to innlegg på overgrep for et par uker siden, skrevet av noen anonyme folk så nå henger jeg ikke ut noen, men den ene skrev at hun hadde psykiske problemer og hun visste ikke hva det gjaldt, men det var MULIG at det gjaldt overgrep i ung alder, selv om hun ikke husket noe...

Hva skal man si til sånt? Plutselig sitter det en stakkars far der klandret for det verste man kan gjøre mot et barn fordi en eller annen psykolog graver og graver, kommer innpå tanken om overgrep, tanken begynner å arbeide i den unge jenta med store problemer som hun ikke vet hva skyldes, sin psyke..

Det er fort gjort at noe som aldri har skjedd kan bli til jævla mange høns i en sånn situasjon, selv om jenta ikke engang selv er klar over at hun innbiller seg ting.

Det andre innlegget var vel her forleden og gjaldt et nachcpill-overgrep. Hun hadde ikke sagt nei, hun hadde ikke vært motvillig, de hadde hatt sex, men hun mente det var et overgrep.

Hva skal man si om sånt?

I nevnte innlegg hadde visst jenta hatt tårer i øynene under samleiet, og de fleste gutter burde dersom det blir registrert spørre om noe var galt, men overgrep?

Ja, jeg er klar over at de fleste overgrep skjer av "venner" og kjente av offeret, og dette er selvsagt minst like ille som en brutal voldtekt i en bakgate.

Jeg ville også selvsagt trodd på en venninne som kom og fortalte meg om noe sånt, men det hindrer ikke det faktum at jeg er svært uenig i de tallene dine (eller til Oslo politiet..) som det er umulig å komme fram til.

Selvsagt er flertallet av påståtte voltekter reelle, men det finnes mange utspekulerte damer, og langt mer enn 0.2 %.

Noe jeg kan bevist like lite som du kan bevise at det faktisk er ca 2 falske anklager i året.

Sånt som dette gjør meg forbanna!

Dette er jo f...' i meg rett og slett mobbing av Sør for hans engasjement og hans meninger!

Det er ingen tvil om at han har mye viten om temaet, -fordi han er engasjert,... -og alle her inne kan skrive meningene sine uten å bli 'hengt ut' på denne måten!

**sint!!**

Det som forundrer meg er alle de som iler til for å forsvare Sør stadig vekk. Tror dere ikke han klarer å svare for seg selv evnt. ?

Du starter tråder OM "Sør", og diskuterer OM "Sør" med en rekke andre personer.

"Martyr"? Å bli kritisert av de nickene som kritiserer meg er vel heller en "heder"! JEg ville vært mer bekymret hvis de var enige med meg! ;-)

Med vennlig hilsen

Beklager. Vi diskuterte din debatteknikk - og så lenge du er her på dol kommer jeg til å fortsette med det. Din debatteknikk stinker og forsurer ethvert tråd du er inne i og din endeløse gnåling om at folk er etter deg samtidig som du selv sjikanerer andre er patetisk.

Det handler om hvordan du diskuterer og hvordan du fremstår HER og det må du regne med at folk har en mening om når du velger og profilere deg som du gjør. Retorikk er et tema som alt annet, men DET er et tema du aldri vil diskutere.

Annonse

Jeg tror at folk som føler seg 'uthengt' som det ene eller det andre av Sør, klarer å forsvare seg høylydt her inne... Det vedder jeg på at du har gjort også...?

Men jeg har aldri sett at Sør har opprettet et nytt inlegg her inne, med f.eks. overskriften: "SDD er rasehater"...??? Eller "flere enn SDD som er for voldtekter?"....???

At ting blir tatt opp i DISKUSJONER som allerede er på gang, er helt ok... -men å opprette en ny tråd om noen, .. eller noens meninger, syns jeg ikke 'henger på greip' i det hele tatt!

At Sør kan svare for seg selv, er jeg helt sikker på... -Men jeg tillater meg å ha en MENING om slik uthenging av folk !

Sør kan man trygt si det man mener til... helt enig ! For da er det en diskusjon som han faktisk ER MED I... Men jeg har ikke sett noen annen person her som det blir laget tråder OM...! Det gjør ikke Sør heller.... -for det er IKKE realt !

"Men jeg har aldri sett at Sør har opprettet et nytt inlegg her inne, med f.eks. overskriften: "SDD er rasehater"...??? Eller "flere enn SDD som er for voldtekter?"....???"

Men innlegget heter da unektelig noe helt annet enn noe så grusomt som de innleggene du gir eksempler på her.

Det var sånn som jeg forsto det bare en avisartikkel om noe Sør de siste dagene har påstått at aldri skjer. Dvs, det skjer i følge han ca 2 ganger i året.

Jeg tror ikke Sør syntes det hovedinnlegget var noen mobbing av han. Jeg så i hvertfall ikke på det som noe sånt og hadde jeg vært innom VG nett selv i dag kunne jeg utvilsomt skrevet noe av det samme, direkte myntet til SØr.

"Men jeg har ikke sett noen annen person her som det blir laget tråder OM...! Det gjør ikke Sør heller.... -for det er IKKE realt "

Da har du fulgt med dårlig i det siste for jeg tror jeg har fått hele 3 tråder startet om meg bare i går, og en i dag!

Basseluska og Riksklysa har vel fått det samme :)

Sånt er da utvilsomt helt vanlig her på dol.

"Martyr"? Å bli kritisert av de nickene som kritiserer meg er vel heller en "heder"! JEg ville vært mer bekymret hvis de var enige med meg! ;-)

Med vennlig hilsen

Kaster meg inn her jeg også Sør - siden jeg ser at det diskuteres en side av en sak som jeg ofte har engasjert meg i før:-)

Og du tar feil i påstanden din igjen Sør. Det er ikke deg eller Sør som person som diskuteres. For det er slik du i ovenstående innlegg forsøker å fremstille det.

Det er dine skrevne ord her på DOL, det er dine meninger her, dine holdninger her og din debatt-teknikk her som diskuteres og kritiseres - akkurat som du selv hele tiden er nøye med å påpeke når du stadig vekk kritiserer noen for f.eks rasistiske uttalelser.

Du kaller ikke vedkommende rasist - direkte som person, såfremt vedkommende ikke selv sier han/hun er det, og vi kritiserer ikke deg direkte som person og kaller deg "ufine ting" så fremt det ikke i enkeltsaker kan bevises at du f.eks lyver (for da er du ergo en løgner).

Men som flere her sier - ditt forsøk på å spille på selvmedlidenhet kler deg overhode ikke. Og det gjør heller ikke ditt forsøk på en bortforklaring av det:-)

Du er kjent for å kverulere, og du er kjent for å ikke tåle at andre kverulerer tilbake. Slik er det, det vet du og det tåler du - selv om du av og til later som om du blir fornærmet og syter og klager over den "forferdelige behandlingen" du blir utsatt for av noen her....

Sannheten er at du får langt mindre pepper tilbake enn hva du gir andre - samlet sett.

Så slutt å syt hvis du ikke vil ha enda mer pepper enn du får.

Du minner litt om svensken, som på den tiden sverige hadde venstrekjøring, var på biltur i norge. På radioen hørte han en advarsel om at det var en gærning som kjørte på E6 i gal fil. "En" utbrøt han - "det er jo horder av dem!"

Mao ikke alle som helt klarer å se feilen ved sine egne handlinger - men derimot har ekstremt lett for å tro at feilen ligger hos alle de andre.

Mvh

Det som forundrer meg er alle de som iler til for å forsvare Sør stadig vekk. Tror dere ikke han klarer å svare for seg selv evnt. ?

Som jeg skrev i svaret mitt til SDD:

Sitat:"Men jeg har aldri sett at Sør har opprettet et nytt inlegg her inne, med f.eks. overskriften: "SDD er rasehater"...??? Eller "flere enn SDD som er for voldtekter?"....???"

Da fulgte du ikke godt med på livssynsforumet.

Sør startet flere tråder som var direkte "angrep" på hans meningsmotstandere.

Husker jeg ikke feil ble også en eller flere av de slettet pga Sørs "overtramp".

Mvh

Med vennlig hilsen

Jeg ville være mer bekymret hvis 'de' var enige med meg skriver du.

Hvem er disse - og hvorfor evnt. så bekymret ? Feiler det dem noe - såfall hva ?

Er ikke det forresten en ganske personfokusert uttalelse. Hvilket du selv faktisk har innrømmet at du selv har kommet med.

Jeg ville være mer bekymret hvis 'de' var enige med meg skriver du.

Hvem er disse - og hvorfor evnt. så bekymret ? Feiler det dem noe - såfall hva ?

Er ikke det forresten en ganske personfokusert uttalelse. Hvilket du selv faktisk har innrømmet at du selv har kommet med.

Ikke bare personfokusert men også en svært forutinntatt holdning overfor enkeltpersoner her.

Sør har selv løyet og påstått at jeg har påstått at jeg aldri ville sagt meg enig i hans påstander selv om jeg var enig- bare fordi det var han som gav uttrykk for dem. Og han gav samtidig uttrykk for at det beviste min useriøshet, barnslighet og idioti. Dette var en usann påstand fra Sørs side, for noe slikt har jeg aldri sagt, og jeg har ved flere anledninger støttet Sørs påstander.

Men hva er det ikke da han sier om seg selv her nå???

Lett humrende hilsen fra

"Men jeg har aldri sett at Sør har opprettet et nytt inlegg her inne, med f.eks. overskriften: "SDD er rasehater"...??? Eller "flere enn SDD som er for voldtekter?"....???"

Men innlegget heter da unektelig noe helt annet enn noe så grusomt som de innleggene du gir eksempler på her.

Det var sånn som jeg forsto det bare en avisartikkel om noe Sør de siste dagene har påstått at aldri skjer. Dvs, det skjer i følge han ca 2 ganger i året.

Jeg tror ikke Sør syntes det hovedinnlegget var noen mobbing av han. Jeg så i hvertfall ikke på det som noe sånt og hadde jeg vært innom VG nett selv i dag kunne jeg utvilsomt skrevet noe av det samme, direkte myntet til SØr.

"Men jeg har ikke sett noen annen person her som det blir laget tråder OM...! Det gjør ikke Sør heller.... -for det er IKKE realt "

Da har du fulgt med dårlig i det siste for jeg tror jeg har fått hele 3 tråder startet om meg bare i går, og en i dag!

Basseluska og Riksklysa har vel fått det samme :)

Sånt er da utvilsomt helt vanlig her på dol.

... ok, så satt jeg det litt på 'spissen'...

Men: innlegg som er direkte myntet på personer, -eller direkte forsøk på å 'latterlig-gjøre' enkeltpersoners meninger eller innlegg.... - er IKKE realt!

Enig ?

Dette som jeg så i dag om deg, er ikke direkte myntet på SDD, men spørsmål om hvorfor SDD fikk så mange svar her inne i f.h. til f.eks. den som skrev det innlegget...

De andre har jeg ikke sett...

Men det er jo unektelig en forskjell her ??

Jeg ser ikke på det som 'vanlig' her på DOL å rakke ned på andre..! :o)

Annonse

... ok, så satt jeg det litt på 'spissen'...

Men: innlegg som er direkte myntet på personer, -eller direkte forsøk på å 'latterlig-gjøre' enkeltpersoners meninger eller innlegg.... - er IKKE realt!

Enig ?

Dette som jeg så i dag om deg, er ikke direkte myntet på SDD, men spørsmål om hvorfor SDD fikk så mange svar her inne i f.h. til f.eks. den som skrev det innlegget...

De andre har jeg ikke sett...

Men det er jo unektelig en forskjell her ??

Jeg ser ikke på det som 'vanlig' her på DOL å rakke ned på andre..! :o)

Da får du ta deg en tur på sexforumet. De innleggene var direkte myntet på å rakke meg ned, men jeg følte meg ikke videre "rakket" ned.

Joa, det er helt klart vanlig her på dol.

Du var tydligvis ikke på livssynsforumet tidligere (ikke det at jeg var der så mye selv..), men der var vel Sør en av de 3 verste til å rakke ned på folk.

Da får du ta deg en tur på sexforumet. De innleggene var direkte myntet på å rakke meg ned, men jeg følte meg ikke videre "rakket" ned.

Joa, det er helt klart vanlig her på dol.

Du var tydligvis ikke på livssynsforumet tidligere (ikke det at jeg var der så mye selv..), men der var vel Sør en av de 3 verste til å rakke ned på folk.

ok.. -da gir jeg meg på hvor 'vanlig' det er eller ikke.....

Jeg personlig har stort sett 'levd' kun på et forum her inne, fram til for en liten stund siden... og der er det ikke sånn!

sexforumet er jeg nesten aldri inne på, derfor ikke sett det du nevner her...

men jeg er motstander av 'uthenging / mobbing' av andre mennesker, både her og i RL !

Sånn er det bare! :o)

ok.. -da gir jeg meg på hvor 'vanlig' det er eller ikke.....

Jeg personlig har stort sett 'levd' kun på et forum her inne, fram til for en liten stund siden... og der er det ikke sånn!

sexforumet er jeg nesten aldri inne på, derfor ikke sett det du nevner her...

men jeg er motstander av 'uthenging / mobbing' av andre mennesker, både her og i RL !

Sånn er det bare! :o)

Jeg er også motstander av det, men jeg kan ikke se at noen ble hengt ut her.

Det er forskjell på å henge ut Sør sine meninger, og personen Sør.

Førstnevnte må man jo bare gjøre regning med på et diskusjonsforum.

Ikke det?

===

===

Med vennlig hilsen

...og det er å kutte ut det patetiske "med vennlig hilsen" på slutten. Alle vet jo at det er slett ikke så vennlig hver gang, så hvorfor avslutter du hvert innlegg med en tåpelig løgn?

Kan du ikke skrive det som det er istedet? Eller kutte ut det "hilsen" greiene helt.

Dette er en bønn fra

Liker ikke å blande meg inn i dette :-) , men jeg er enig med huufsa.

Å starte et innlegg ved å latterliggjøre en person eller dennes meninger er direkte smakløst.

Uansett om det gjelder en kverulant, rasist, kvinne, mann e.l.

Det er vel heller ikke utenkelig at en falsk anmeldelse kan være like så alvorlig som en voldtekt? Hva er den prinsippielle forskjellen?

Hvem sier at disse guttene ikke er merket for mer enn to dager?

Nyanser, nyanser.

Selvsagt er en falsk anmeldelse alvorlig, men det er også uhyre sjeldent.

Videre så er, i ytterste konsekvens, en falsk anmeldelse noe man kan flytte fra og starte på nytt. Det kan man ikke gjøre med voldtekt (eller andre fysiske angrep) fordi "nissen flytter med på lasset".

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...