Gå til innhold

Mødre tar p-pillene fra tenåringsdøtre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det virket ikke helt "smart", nei.

På den annen side, hadde det vært min datter hadde jeg foretrukket at hun brukte kondomer. Det forhindrer litt mer enn graviditet.

Moren min var skeptisk til at jeg skulle bruke p-piller (men ga sitt samtykke). Dette fordi hun var bekymret for virkningen det ha for en tenåring å innta hormonpiller hver dag.

Det har senere vist seg at jeg er en av de som ikke kan/bør bruke p-piller pga. forhøyet risiko for blodpropp m.m.

Men, altså begrunnelsen om at man vil forhindre at de har sex er mildt sagt "fjern"...

Det virket ikke helt "smart", nei.

På den annen side, hadde det vært min datter hadde jeg foretrukket at hun brukte kondomer. Det forhindrer litt mer enn graviditet.

Moren min var skeptisk til at jeg skulle bruke p-piller (men ga sitt samtykke). Dette fordi hun var bekymret for virkningen det ha for en tenåring å innta hormonpiller hver dag.

Det har senere vist seg at jeg er en av de som ikke kan/bør bruke p-piller pga. forhøyet risiko for blodpropp m.m.

Men, altså begrunnelsen om at man vil forhindre at de har sex er mildt sagt "fjern"...

burde vel gitt dem en pakke med kondomer og fortalt om risikoen for div. kjønnsykdommer i tillegg, istedet for å ha tatt fra dem p-pillene da.

Annonse

burde vel gitt dem en pakke med kondomer og fortalt om risikoen for div. kjønnsykdommer i tillegg, istedet for å ha tatt fra dem p-pillene da.

Nemlig!

Men jeg tror ikke disse mødrene tenkte i de baner i det hele tatt.

De ville at ungene ikke skulle ha sex.

Som om det å ta vekk p-pillene skulle hjelpe. *flirer*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...