hbroks Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei, jeg er en gift kvinne som sluttet med p-pillene i januar i år. De første månedene kom mensen regelmessig, mens den de to siste gangene har vært veldig ustabil. Nå er jeg 3 uker og 3 dager for sen. Jeg har hatt menssmerter i nesten 4 uker, så det har virket som at den skulle komme når som helst. Jeg har hatt "alle" symptomer på at den er like rundt hjørnet: oppblåst mage, vondt i mage og rygg, søthunger etc. Onsdag i forrige uke tok jeg en graviditetstest, men den var negativ. Jeg lurer på, kan jeg være gravid likevel men at det ikke ga utslag på hjemmetesten? (Type Clearblue). Eller er det normalt at mensen plutselig blir ustabil etter å ha vært helt punktlig de første mnd? Takk for alle svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65487-manglende-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Det er ikke normalt at mensen blir unormal. Graviditetstesten er negativ, men det utelukker ikke at du kan ha vært gravid og har abortert på et meget tidlig stadium. Du har hatt smerter i fire uker, og det gjør at jeg synes du bør få en sjekk hos legen. I verste fall kan du ha en graviditet utenfor livmoren. Da vil testen vanligvis gi utslag, men man kan også ha hatt en abort ut i bukhulen. Det er ikke for å skremme deg, men denne mulighet bør utelukkes. En blodprøve vil mer følsomt kunne påvise svangerskapshormonet (som du tester for i urinen). Hvis mensen først er blitt stabil etter avsluttet p-pille holder den seg til vanlig rytme, men det kan jo på et hvert tidspunkt i en kvinnes liv oppstå forhold som endrer rytmen. Det vil legen også kunne fange opp ved en blodprøve. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65487-manglende-menstruasjon/#findComment-297568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.