Gå til innhold

har svar angående egenandel...

Anbefalte innlegg

bobla1365380358

hei alle sammen

har nå snakket med trygdekontoret ang.tilbakebetaling av utlegg utover den egenandelen som nå er bestemt.

slik blir det:

ordningen gjelder fra 01.01.2001. egenandelen er fordelt slik:

3000.- på poliklinisk beh.

15.000,- på medisiner

alt du har betalt utover dette får du tilbakebetalt av trygde-etaten i din kommune.

når det gjelder de(MEG) som har kjøpt meds. i sverige, får vi også tilbakebet. dette hvis det er tilstrekkelig dokumentert at det er til ivf.

fremtidige medisinkjøp vil du måtte legge ut for, for deretter å få tilbakebet. av trygde etaten. skal gjøre det litt vanskelig vet du...

håper det svarer på endel sp.mål for mange.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65607-har-svar-ang%C3%A5ende-egenandel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått dette svaret, men trygdekontoret var fortsatt litt usikre med hensyn til om det var summen tilsammen (18.000,-) eller egenandelene hver for seg.

Det vil si at i mitt tilfelle vil dette utgjøre ca. 4000,- i forskjell. Så det er ennå mye usikkerhet rundt omkring. Men vi får jo noe tilbake og det er bra.

(Håper på å få mensen snart, slik at jeg kan melde meg til forsøk nr.2. Forhåpentligvis blir ikke ventetiden så lang. Vi gleder oss til å begynne igjen.)

Nord-Trønder

Jeg har også fått dette svaret, men trygdekontoret var fortsatt litt usikre med hensyn til om det var summen tilsammen (18.000,-) eller egenandelene hver for seg.

Det vil si at i mitt tilfelle vil dette utgjøre ca. 4000,- i forskjell. Så det er ennå mye usikkerhet rundt omkring. Men vi får jo noe tilbake og det er bra.

(Håper på å få mensen snart, slik at jeg kan melde meg til forsøk nr.2. Forhåpentligvis blir ikke ventetiden så lang. Vi gleder oss til å begynne igjen.)

Det ER egenandeler HVER FOR SEG!!!!! De trygdekontorer som ennå ikke har fått det med seg har sovet i timen! Stram dem opp folkens og gi dem et lynkurs i trygderett!

Gjest frodo

Det ER egenandeler HVER FOR SEG!!!!! De trygdekontorer som ennå ikke har fått det med seg har sovet i timen! Stram dem opp folkens og gi dem et lynkurs i trygderett!

Nå skjønner jeg ingenting. Jeg fikk svar fra MITT trygdekontor at medisiner tatt ut i Sverige ikke kunne refunderes. Er det slik å forstå at praksis er så forskjellige hos de ulike trygdekontorerene?

Hallo!!!

Så flott at du har fått skikkelige svar. Kan du si hvilket trygdekontor du tilhører??? Vi har nemlig også kjøpt medsiner i Sverige, og vil SVÆRT gjerne ha pengene tilbake. Hvis du får pengene tilbakebetalt, så har vi noe å slå i bordet med hvis vårt kontor setter seg på bakbeina.

hilsen

bobla1365380358

Hallo!!!

Så flott at du har fått skikkelige svar. Kan du si hvilket trygdekontor du tilhører??? Vi har nemlig også kjøpt medsiner i Sverige, og vil SVÆRT gjerne ha pengene tilbake. Hvis du får pengene tilbakebetalt, så har vi noe å slå i bordet med hvis vårt kontor setter seg på bakbeina.

hilsen

hei "eim"

mitt trygdekntor er Asker, og hun jeg snakket med hadde visst akkurat satt seg inn i saken, siden hun sitter å jobber med "medisin-saker" hele tiden

til dere andre :

det ER delt egenandel

3000.- på polikliniske beh.

15000,- på medisiner.

mvh

Annonse

bobla1365380358

Nå skjønner jeg ingenting. Jeg fikk svar fra MITT trygdekontor at medisiner tatt ut i Sverige ikke kunne refunderes. Er det slik å forstå at praksis er så forskjellige hos de ulike trygdekontorerene?

hei frodo

jeg tror nok ikke alle trygdekontorer er like informerte, siden dette er et nytt vedtak.

nå skal det sies at jeg ikke har fått noen penger enda, men hun jeg pratet med sa at med tilstrekkelig dokumentasjon på at det er til ivf. skal det ikke være noe problem

vi får krysse fingrene....

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...