Gå til innhold

iiik! Grå hår!!!


Gjest veldingveldigVELDIGanonymidagkie ;-)

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

*ler*

Takk :-)

Ikke greit å bli gammal, men jeg har etter 45 år kun hvite hår i øyenbryna, ellers er det fritt, mørk blond over det hele. Måne er en større skrekk for menn, men her i gården er det full bemanning av strå. Det kommer av arv, ingen menn i familien har mistet håret eller blitt grå tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • kie

    19

  • naiv

    3

  • MsSophie

    3

  • Ulv I Faarikaal

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt.Lenge siden du har sjekket kølla di?

Ja det er vel langt mellom lufteturene der i gården, kanskje ?

*flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mener jeg fikk mine første grå i tenårene. Pytt - alt med måte. Ser faktisk at det er grå hår andre plasser også nå...

(Ikke der nei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bringer tankene mine til en dag jeg satt i frisørstolen. Det kan vel ha vært en to-tre år siden, altså da jeg var ca 24-25 år gammel.

Jeg spør frisøren (mens jeg peker på noe udefinert oppe på hodet)"Er det sollyset som skiner i de håra der, eller er de grå?"

Frisøren stopper litt opp og spør, lettere engstelig: "Vil du jeg skal si sannheten?"

Da begynt jeg å le - skulle jo tro at dama var redd jeg skulle slå! :-)

Til tross for at hun den dagen konstanterte flere grå hår i mitt ellers så mørkebrune hår, fikk hun ikke blått øye. Men JEG fikk en god latter over at hun var oppriktig redd for min reaksjon!

*hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mener jeg fikk mine første grå i tenårene. Pytt - alt med måte. Ser faktisk at det er grå hår andre plasser også nå...

(Ikke der nei)

Takk :-)

Da er jeg ganske normal altså. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bringer tankene mine til en dag jeg satt i frisørstolen. Det kan vel ha vært en to-tre år siden, altså da jeg var ca 24-25 år gammel.

Jeg spør frisøren (mens jeg peker på noe udefinert oppe på hodet)"Er det sollyset som skiner i de håra der, eller er de grå?"

Frisøren stopper litt opp og spør, lettere engstelig: "Vil du jeg skal si sannheten?"

Da begynt jeg å le - skulle jo tro at dama var redd jeg skulle slå! :-)

Til tross for at hun den dagen konstanterte flere grå hår i mitt ellers så mørkebrune hår, fikk hun ikke blått øye. Men JEG fikk en god latter over at hun var oppriktig redd for min reaksjon!

*hihi*

*ler*

Ja, det er merkelig det der.

Takk for oppmuntringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy filler'n, neuni... dette var et kjempesvar !!

Mener du alt sammen??

supert!

Søster'n min var nesten helt grå når hun var 22, men hun farger håret. (gjør det enda, og nå er hun 38)

Jeg, derimot, -er 34 og har fortsatt ikke funnet grått hår... (sukk)

huufsa, eg meinte kvart ord, ja :) og det har eg meint sia eg i kanskje 10-12-årsalderen såg eit bilde av ei gammal indianerkvinne med grått, langt hår og massssse rynker, og tenkte at eit så vakkert ansikt har eg aldri sett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huufsa, eg meinte kvart ord, ja :) og det har eg meint sia eg i kanskje 10-12-årsalderen såg eit bilde av ei gammal indianerkvinne med grått, langt hår og massssse rynker, og tenkte at eit så vakkert ansikt har eg aldri sett... :)

Du er hærlig !!

;c))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke så lenge etter at du fikk barn?

Jeg fant også mitt første grå hår ETTER at jeg hadde fått barn.

Plutselig en dag, da jeg sto foran speilet på dametoalettet og vasket hendene på jobben, så jeg det redselsfulle grå håret stå der som et FYRTÅRN!

Og innen jeg fikk gått til frisøren, fant jeg enda et par til! Små, korte hårstrå riktignok, men grove og strittende!*iiik* sa jeg også da.

Dette var i mars i fjor, et par mnd før jeg fyllte 34.

Jeg tar jevnlig minikolorasjon-behandlinger hos frisøren min nå! :-) Annenhver mnd omtrent. Men jeg ser på etterveksten at det nok er mye flere av dem der nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke så lenge etter at du fikk barn?

Jeg fant også mitt første grå hår ETTER at jeg hadde fått barn.

Plutselig en dag, da jeg sto foran speilet på dametoalettet og vasket hendene på jobben, så jeg det redselsfulle grå håret stå der som et FYRTÅRN!

Og innen jeg fikk gått til frisøren, fant jeg enda et par til! Små, korte hårstrå riktignok, men grove og strittende!*iiik* sa jeg også da.

Dette var i mars i fjor, et par mnd før jeg fyllte 34.

Jeg tar jevnlig minikolorasjon-behandlinger hos frisøren min nå! :-) Annenhver mnd omtrent. Men jeg ser på etterveksten at det nok er mye flere av dem der nå!

Hm.. kanskje..

Femtemann fylte 1 den 31. juli.

Mannen min har forresten "alltid" hatt grå hår. Men han er kjempekjekk med det, synes jeg. :-)

Jeg fikk litt hetta. Særlig da søsteren min oppførte seg som om dette var en stor krise og noe som bare hender de over 50. ;-)

Men, da er jeg vel normal jeg da.

Måtte selvsagt ringe henne og "ta igjen". Fortelle at det er veldig vanlig og at mange hadde oppdaget de første grå rundt vår alder. (Hun er 26).

Så i kveld er det hennes tur til å granske speilet.

*ond latter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt første grå hår som 36-åring, men hadde likevel en aldri så liten krisereaksjon.

Kjente formelig fruekjolen, tøflene, strikketøyet og gyngestolen vokse fram fra kroppen min...

Jeg kvitta meg med krisefølelsen ved å overføre den til andre. En ting er å få grå hår - men tenk deg å være mor til ei med grått hår... eller tante... eller bestemor... Etter et par telefoner der jeg informerte nære slektninger om deres nye status var krisa over for min del :-)

Forøvrig har jeg bare 8 grå hår nå, fire år seinere, så det er jo ikke heeelt sikkert at du er helgrå om ei uke.

Jeg syns det er greit å eldes med glansvask og verdighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fant grå hår da hun var 23 år og om det kan være noen trøst så har sikkert jeg også masse, men siden jeg er blond så vises de ikke! ;-)

Det er vel bare farging som nytter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt første grå hår som 36-åring, men hadde likevel en aldri så liten krisereaksjon.

Kjente formelig fruekjolen, tøflene, strikketøyet og gyngestolen vokse fram fra kroppen min...

Jeg kvitta meg med krisefølelsen ved å overføre den til andre. En ting er å få grå hår - men tenk deg å være mor til ei med grått hår... eller tante... eller bestemor... Etter et par telefoner der jeg informerte nære slektninger om deres nye status var krisa over for min del :-)

Forøvrig har jeg bare 8 grå hår nå, fire år seinere, så det er jo ikke heeelt sikkert at du er helgrå om ei uke.

Jeg syns det er greit å eldes med glansvask og verdighet!

*ler*

Det er sant!

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fant grå hår da hun var 23 år og om det kan være noen trøst så har sikkert jeg også masse, men siden jeg er blond så vises de ikke! ;-)

Det er vel bare farging som nytter....

Ja.

Det er vel det. Men du verden så moro det er å farge håret også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...