Gå til innhold

stoff i tannkrem


Gjest kisseypooh

Anbefalte innlegg

Gjest kisseypooh

Hei!!

Jeg bare lurte på om det er noen stoff i tannkrem som en kan reagere allergisk på! Hver gang jeg prøver å bruke annen tannkrem enn vanlig Colgate eller Aqafresh får jeg store sår i munnen,de begynne som små blemmer og til slutt så er de store og vonde og jeg klarer nesten ikke å spise. Er det noen andre som har opplevd det samme??

Takknemlig for svar

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Ja, det er tilsetningstoffer i tannkrem som kan gi slike reaksjoner.

Det du beskriver kan være after. Små blemmer som brister og etter hvert etterlater sviende og plagsomme sår.

Unngå tannpasta som gir disse reaksjonene hos deg og rådfør deg med en tannlege.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannpleier

Ja, det er tilsetningstoffer i tannkrem som kan gi slike reaksjoner.

Det du beskriver kan være after. Små blemmer som brister og etter hvert etterlater sviende og plagsomme sår.

Unngå tannpasta som gir disse reaksjonene hos deg og rådfør deg med en tannlege.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Hei! Litt pussig om det er aphter du får av _andre_ typer enn Colgate og Aquafresh. Det er nettopp disse du bruker som vanligvis gir slike sår. -Og andre typer tannkrem som inneholder det såkalte SLS, såpestoff.

Har du prøvd en som heter Zendium? Den blir anbefalt til de som plages av aphter, hvertfall, fordi den ikke inneholder såpestoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kisseypooh

Hei! Litt pussig om det er aphter du får av _andre_ typer enn Colgate og Aquafresh. Det er nettopp disse du bruker som vanligvis gir slike sår. -Og andre typer tannkrem som inneholder det såkalte SLS, såpestoff.

Har du prøvd en som heter Zendium? Den blir anbefalt til de som plages av aphter, hvertfall, fordi den ikke inneholder såpestoff.

Hei igjen!

Tusen takk for svar!!

Er det ikke mulig at det er et annet stoff jeg reagerer på?? Det virker som om det er det jeg har ja.

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tilsetningstoffer i tannkrem som kan gi slike reaksjoner.

Det du beskriver kan være after. Små blemmer som brister og etter hvert etterlater sviende og plagsomme sår.

Unngå tannpasta som gir disse reaksjonene hos deg og rådfør deg med en tannlege.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Jeg har opplevd noe av det samme. Har prøvd en del forskjellige tannkremer og har reagert på to av dem, den ene er Colgate Sensation Deep Clean hvor jeg fikk store sår i tannkjøttet som blødde og væsket. Tok litt tid før jeg skjønte at det var tannkremen og da jeg sluttet med den, gikk det over i løpet av 1-2 dager.

Så gikk det en tid og så ble tilfeldigvis akkurat den tannkremen kjøpt inn. Tenkte ikke noe over det hele, før jeg fikk samme reaksjon.

Har spurt tannlegen om dette, men de hadde ikke noe svar, annet enn at jeg bare fikk la være å bruke akkurat den tannkremen. Og det skal det være sikkert at jeg gjør! Har aldri ellers hatt noen tannkjøttproblemer eller noe, så det er jo helt tydelig at jeg reagerte på noe i den tannkremen. Lurer litt på HVA og HVORFOR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...