Gå til innhold

Hårfarge for amatører??

Anbefalte innlegg

Hvilke(n) av hårfargene du får kjøpt på H&M og lignende er noe tess? Det er til en mann som er mørk blond og skal bli mørkere. Mørk brun farge tenker jeg hadde blitt bra, uten rødskjær. Han har farget hos frisøren en gang før, men det er jo kanondyrt... (Og ikke holdt det lenge heller)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66387-h%C3%A5rfarge-for-amat%C3%B8rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gutt på 22

Jeg har prøvd forskjellige merker, og er rimelig fornøyd med alt. Det er nok lettere å være gutt og ha kort hår. :)

Jeg husker aldri om det er nr 4 eller 5 jeg har brukt, men det har kanskje ikke så mye å si heller, for det er jo personlig hva en foretrekker. :) (den ene har noe rødt i seg, og den unngår jeg).

Sist kjøpte jeg en Herbal Essences på Rimi, der var det helt andre numre.

Uansett, så er det jo for oss gutta en mer enn rikelig mengde i pakningen.

Mitt råd, som jeg har "arvet" av ei venninne som farga håret sitt svart regelmessig i to år, er å la fargen sitte i lenger enn det som står oppgitt på pakka. Det har jeg gjort, og det har sittet bra. :)

Selv har jeg brunaktig hår, og farger det selv mørkere av og til. :)

http://www2.tv2.no/hjelperdeg/tv2/owa/artikkel.vis?a=6312

min erfaring er at de fleste fargene blir ganske mye mørkere enn prøvene i butikken viser, disse er ofte farget på hvitt syntetisk hår. Så velg en mellombrun hvis dere ikke vil ha brunsvart, mørkebrun blir veldig mørkt.

Og, bestem om dere skal ha farge som må vokse ut (da blir det skille innerst) eller farge som går ut etter hvert. Hvis håret er litt tørt eller porøst sitter fargen mye lenger enn det som står på pakken, og må ofte vokse ut selv om det står at det skal gå ut etterhvert.

Og få noen i butikken til å hjelpe dere hvis dere er i tvil om noen av fargene inneholder rødt pigment, mange av brunfargene gjør det, og da blir evt grå hår røde selv om fargen ikke ser rød ut.

De fleste farger som heter brun (lysbrun, mellombrun, mørkebrun) _kan_ inneholde rødt, de heter ofte noe med askebrun osv for å vise at de er fri for røde pigmenter.

Gjest gutt på 22

Jeg har prøvd forskjellige merker, og er rimelig fornøyd med alt. Det er nok lettere å være gutt og ha kort hår. :)

Jeg husker aldri om det er nr 4 eller 5 jeg har brukt, men det har kanskje ikke så mye å si heller, for det er jo personlig hva en foretrekker. :) (den ene har noe rødt i seg, og den unngår jeg).

Sist kjøpte jeg en Herbal Essences på Rimi, der var det helt andre numre.

Uansett, så er det jo for oss gutta en mer enn rikelig mengde i pakningen.

Mitt råd, som jeg har "arvet" av ei venninne som farga håret sitt svart regelmessig i to år, er å la fargen sitte i lenger enn det som står oppgitt på pakka. Det har jeg gjort, og det har sittet bra. :)

Selv har jeg brunaktig hår, og farger det selv mørkere av og til. :)

Jeg glemte å nevne at jeg bare har erfaring med *permanente* farger.

Ska det vara, så ska det vara. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...