Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

er det noe som kan forklare meg hva dere der ute kaller for "spraying".Er det at man får en sprøyte den 12 dagen for å fremme eggløsning, eller er dette noe annet på lik linje som meg prøverør.

Jeg har problemer med eggløsning og har en lang prosess foran meg.Så jeg har tusen spørsmål for tiden.Kjedelig at det ikke skal være mulig å kunne få barn på en enkel å grei måte!!! det gjør meg pissed.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66444-sprayspr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei x-woman

Sraying er noe en gjör i forbindelse med assistert befruktning - i alle fall for min del. Spraying betyr at man sprayer med en nesespray en eller flere ganger om dagen.

Jeg begynte min spraying to ganger daglig på dag 21 etter siste mens. Sprayingen var for å nedregulere kroppen og gå kunstig inn i klimateriet. Hele vitsen med dette er å skape så tjukke og fine slimhinner i livmoren som mulig. Etter spraying i ca 2 uker fikk jeg en mens og jeg fortsette med kun spraying totalt i 3 uker. Deretter fortsatte jeg med både spraying og hormonspröyter som en setter selv. Sprayingen hindrer da at egglösning finner sted. Selve egglösningsspöryten måtte jeg ta på prikk 37 timer för egguttak. Etter egglösningspröyten opphörte alt spröyte- og spray-dill. Etter egginnsetting satte jeg vagitorer med progesteron (heter det det?) som hormonstötte frem til uke 8

(en del går til uke 12).

Jeg antar at "hendelsesforlöpet" kan väre annerledes og at dager varierer veldig fra person til person. Det kommer jo også litt ann på hva diagnose du og din partner har også.

For meg var dette i allefall "mirakelkuren". Jeg er nå gravid i uke 11 (10+1).

Jeg har kun erfaring fra ett forsök, så jeg er langt i fra den mest erfarne her inne. Du får fölge litt med på disse sidene - mange av disse damene er veldig kunnskapsrike og kan gi deg gode tips.

Lykke til med forsöket. Du går en utrolig spennende tid i möte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66444-sprayspr%C3%B8yte/#findComment-303272
Del på andre sider

Hei x-woman

Sraying er noe en gjör i forbindelse med assistert befruktning - i alle fall for min del. Spraying betyr at man sprayer med en nesespray en eller flere ganger om dagen.

Jeg begynte min spraying to ganger daglig på dag 21 etter siste mens. Sprayingen var for å nedregulere kroppen og gå kunstig inn i klimateriet. Hele vitsen med dette er å skape så tjukke og fine slimhinner i livmoren som mulig. Etter spraying i ca 2 uker fikk jeg en mens og jeg fortsette med kun spraying totalt i 3 uker. Deretter fortsatte jeg med både spraying og hormonspröyter som en setter selv. Sprayingen hindrer da at egglösning finner sted. Selve egglösningsspöryten måtte jeg ta på prikk 37 timer för egguttak. Etter egglösningspröyten opphörte alt spröyte- og spray-dill. Etter egginnsetting satte jeg vagitorer med progesteron (heter det det?) som hormonstötte frem til uke 8

(en del går til uke 12).

Jeg antar at "hendelsesforlöpet" kan väre annerledes og at dager varierer veldig fra person til person. Det kommer jo også litt ann på hva diagnose du og din partner har også.

For meg var dette i allefall "mirakelkuren". Jeg er nå gravid i uke 11 (10+1).

Jeg har kun erfaring fra ett forsök, så jeg er langt i fra den mest erfarne her inne. Du får fölge litt med på disse sidene - mange av disse damene er veldig kunnskapsrike og kan gi deg gode tips.

Lykke til med forsöket. Du går en utrolig spennende tid i möte.

Tusen takk for at du gav deg tid til å svare meg på disse spørsmålene.Jeg har en mye større forståelse for hva jeg har i vente.

Gratulerer med din graviditet.

Får håpe at jeg blir like heldig som deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66444-sprayspr%C3%B8yte/#findComment-303361
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...