Gå til innhold

FU: Bader du helst i saltvann eller ferskvann?


flisa

Anbefalte innlegg

Saltvann her! - tenker bare på råtne døde gjedder i ferkvann - - gjørme og siv *grøss*

Ingenting som slår lukten av HAV! :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    9

  • Luska

    4

  • naiv

    2

  • Bassisten

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

SALTVANN!!!!

Ferskvann er til å drikke, man flyter jo ikke engang ?!

Jeg også tenker automatisk på bunnløse tjern - gjedder, ekle vannliljestenger som slynger seg rundt beina på en stakkars bader, halvt oppråtnende lik av ymse slag.....

*grøss*

Nei - gi meg heller brennmaneter, krabber og tang, takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker nok ferskvann. Har fri tilgang på deilig, rennende elvevann å bade i, på en hemmelig plass i barndomsbygda mi. Deilig!

Men koser meg fælt i havet også da. Særlig i syden. Kan leve med det ekle saltbelegget når jeg får kose meg i varmen der nede. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøen, selvsagt. Men det er ikke ofte, altfor kaldt... merkelige greier, vannet var da mye varmere før i tiden?

Jeg har badet i VARMT sjøvann i år - for første gang på MANGE år! :-) Kanskje jeg har begynt å gå i barndommen igjen? hehe

*fortsetter å hoppe tau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foretrekker nok ferskvann. Har fri tilgang på deilig, rennende elvevann å bade i, på en hemmelig plass i barndomsbygda mi. Deilig!

Men koser meg fælt i havet også da. Særlig i syden. Kan leve med det ekle saltbelegget når jeg får kose meg i varmen der nede. :o)

Ja, elvevann er et unntak! :-) Da føler man jo at det er friskt! - hadde selv slike hemmelige kulper i Malm i min barndom, vi fikk ikke lov til å gå dit engang...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst saltvann, ja. Men har en noen valgmuligheter i det daglige når man bor på flatbygda da?

joda, man kan la vær! :-) Jeg bor selv ved Vannsjø - en flott og stor innsjø- men reiser heller til sjøen ...men det er ikke så langt som for deg da! :-)

...eksen har båt i Vansjø - glad jeg slipper....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

SALTVANN!!!!

Ferskvann er til å drikke, man flyter jo ikke engang ?!

Jeg også tenker automatisk på bunnløse tjern - gjedder, ekle vannliljestenger som slynger seg rundt beina på en stakkars bader, halvt oppråtnende lik av ymse slag.....

*grøss*

Nei - gi meg heller brennmaneter, krabber og tang, takk !

Hvor har dere fått det fra at det er lik i ferskvann? Dere veit jo at det ikke er tilfelle, men hvorfor tenker dere lik når dere hører ferskvann?

Jeg liker ikke saltvann jeg.. Vondt å trå på blåsjell, maneter, blir seig, krabber, reker, tang, masse alger og dritt.. nei - ferskvann er best - rent og deilig!

Klør også av saltvannet..

kan ikke si at det er vannlijestenger som surrer seg rundt beina i ferskvann.. Det er mye mer tang i sjøen enn det er slam og dritt i ferskvann.

Du slipper å se i vannet om det er trygt å svømme ut i ferskvann, i saltvann må man må se opp for brennmaneter, krabber og skarpe sjell.

Ferskvann er det bare å gå ut på fjellet/sanda og legge på svøm. Er man på hyttetur kan man vaske seg i vannet også... Funker dårlig med saltvann! ; )

Heia rent og "ferskt" vann! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, elvevann er et unntak! :-) Da føler man jo at det er friskt! - hadde selv slike hemmelige kulper i Malm i min barndom, vi fikk ikke lov til å gå dit engang...:-)

Ja, eller var den så hemmelig at du ikke visste om den engang? ;o)

Prøvd å ta med shampo og såpe i elva og ta en skikkelig rundvask der? Jeeezuuz, så frisk og ren man føler seg etter det! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller var den så hemmelig at du ikke visste om den engang? ;o)

Prøvd å ta med shampo og såpe i elva og ta en skikkelig rundvask der? Jeeezuuz, så frisk og ren man føler seg etter det! :o)

jepp! I brevann! Slå den du! :-) - - - - jeg MÅTTE - for jeg hadde ledd så fælt at jeg tissa på meg! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Helst saltvann, ja. Men har en noen valgmuligheter i det daglige når man bor på flatbygda da?

Du kan jo salte selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! I brevann! Slå den du! :-) - - - - jeg MÅTTE - for jeg hadde ledd så fælt at jeg tissa på meg! *s*

Hehe, den der _kunne_ jo ikke kommet fra noen andre enn deg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har dere fått det fra at det er lik i ferskvann? Dere veit jo at det ikke er tilfelle, men hvorfor tenker dere lik når dere hører ferskvann?

Jeg liker ikke saltvann jeg.. Vondt å trå på blåsjell, maneter, blir seig, krabber, reker, tang, masse alger og dritt.. nei - ferskvann er best - rent og deilig!

Klør også av saltvannet..

kan ikke si at det er vannlijestenger som surrer seg rundt beina i ferskvann.. Det er mye mer tang i sjøen enn det er slam og dritt i ferskvann.

Du slipper å se i vannet om det er trygt å svømme ut i ferskvann, i saltvann må man må se opp for brennmaneter, krabber og skarpe sjell.

Ferskvann er det bare å gå ut på fjellet/sanda og legge på svøm. Er man på hyttetur kan man vaske seg i vannet også... Funker dårlig med saltvann! ; )

Heia rent og "ferskt" vann! : )

Da har ikke du vært i Vansjø! :-)

Der ser vannet ut som potetvannet man tømmer av Kyprospotene som er kokt med skall og rød jord på....*puh!*

Joda - jeg har sett fiskelik komme drivende ved siden av meg......opptrevla og jævelig....ææææsj!

I saltvannet kan man jo se bunnen! og man kan stupe fra fjell - så man slipper å buksere seg over steiner og skjell.....:-)

...og man blir brun !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Da har ikke du vært i Vansjø! :-)

Der ser vannet ut som potetvannet man tømmer av Kyprospotene som er kokt med skall og rød jord på....*puh!*

Joda - jeg har sett fiskelik komme drivende ved siden av meg......opptrevla og jævelig....ææææsj!

I saltvannet kan man jo se bunnen! og man kan stupe fra fjell - så man slipper å buksere seg over steiner og skjell.....:-)

...og man blir brun !

Det stiller jo visse krav til badeplassen også, da.

Det er nok av strender rundt hovedstaden f.eks. der du får gleden av å vasse noen meter i doruller, sigarettsneiper og gamle bind før vannet blir noenlunde klart. Og hver sommer kommer de obligatoriske "for mange tarmbakterier"-meldingene..

Jeg føler meg renere etter å ha badet i fersktvann - etter et saltvannsbad må jeg alltid dusje etterpå. Men så er det dårlig med egnede ferskvanns-badevann der jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp som happ, men etter ein del brennmanet-sumrar i Oslofjorden og stuping med trynet først i slike koselege skapningar, så synst eg i grunnen det er fint å bade i ferskvatn. Sognsvann, Tyrifjorden og Stilla øverst i Akerselva er fine stader rundt Oslo.

Dårleg med siv, gjedder og råtne lik er det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...