Gå til innhold

Så utrolig lei...


Gjest glimmer

Anbefalte innlegg

Gjest glimmer

Faren min er et grusomt menneske. Han er voldelig og utro mot alle partnere, drikker i store mengder, er manipulativ, bråsint, uærlig og kort sagt en idiot på alle punkter. Men så er jeg jo glad i han, da han tross alt dette er den ene av mine to foreldre.

Problemet er at han er til frustrasjon 99 prosent av tiden, den resterende 1 prosenten er han tålelig. Så nå klarer jeg ikke mer. Tenkte jeg skulle be han dra til helvete og kutte kontakten for godt. Er dette en god idè?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    11

  • Lionn

    4

  • favn

    3

  • avil

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg vil ihvertfall anbefale dette med å ta en pause fra uutholdelige foreldre. Hvis han bare er bittelitt verdt som far, tar han deg sikkert tilbake etter ei stund med avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Jeg vil ihvertfall anbefale dette med å ta en pause fra uutholdelige foreldre. Hvis han bare er bittelitt verdt som far, tar han deg sikkert tilbake etter ei stund med avstand.

Hva skal jeg bruke denne pausen til, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Få fred. Merke deg selv. Vokse og trives på egne premisser.

Kanskje ikke så dumt.

Har en eldre bror som takler pappa helt fint, rett og slett fordi han ignorerer det han sier for å såre.

Men om man ikke bryr seg, er det ikke like greit å kutte kontakten helt, da?

Takk for svar, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke en god ide.

Avil sier derimot mye smart i forhold til at du bør ta en pause.

Men å bryte tvert, for godt, er ikke en god ide og garantert noe som vil plage deg stort framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Nei, det er ikke en god ide.

Avil sier derimot mye smart i forhold til at du bør ta en pause.

Men å bryte tvert, for godt, er ikke en god ide og garantert noe som vil plage deg stort framover.

Hvorfor tror du det vil plage meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så dumt.

Har en eldre bror som takler pappa helt fint, rett og slett fordi han ignorerer det han sier for å såre.

Men om man ikke bryr seg, er det ikke like greit å kutte kontakten helt, da?

Takk for svar, forresten :)

Jo, kanskje du etter et halvt år uten kontakt kan bestemme deg for å aldri mer ta kontakt. Men sånne endelige avgjørelser er så store. Dessuten syns jeg det var lettere å "se mine foreldre ordentlig" med avstand og litt perspektiv på tingene.

Når man står midt i, ser man alt så tett på, og da virker alt så stort. Med avstand blir ting mindre, selv om foreldre alltid vil ta sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det vil plage meg?

Samvittighetsproblemer, kanskje?

Sånn du beskriver din far har han jo åpenbart problemer, og det er jo ikke sikkert at han er et rasshøl fordi han er et gjennomført ondt menneske.

Jeg har uansett bare lest ditt første innlegg, så det er ikke godt å svare noe konstruktivt.

Å bryte tvert høres uansett noe drastisk ut.

Synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Jo, kanskje du etter et halvt år uten kontakt kan bestemme deg for å aldri mer ta kontakt. Men sånne endelige avgjørelser er så store. Dessuten syns jeg det var lettere å "se mine foreldre ordentlig" med avstand og litt perspektiv på tingene.

Når man står midt i, ser man alt så tett på, og da virker alt så stort. Med avstand blir ting mindre, selv om foreldre alltid vil ta sin plass.

Får tenke litt på det... Resultatet nå er jo uansett det samme, jeg kutter kontakten og får pusterom.

Vet det er en stor avgjørelse, men jeg har tenkt på den i fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Samvittighetsproblemer, kanskje?

Sånn du beskriver din far har han jo åpenbart problemer, og det er jo ikke sikkert at han er et rasshøl fordi han er et gjennomført ondt menneske.

Jeg har uansett bare lest ditt første innlegg, så det er ikke godt å svare noe konstruktivt.

Å bryte tvert høres uansett noe drastisk ut.

Synes

Han har nok store problemer. Er diagnosert psykopat, så det kan ikke behandles bort heller, da... Uff, dette er vanskelig :(

Takk for svar, i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok store problemer. Er diagnosert psykopat, så det kan ikke behandles bort heller, da... Uff, dette er vanskelig :(

Takk for svar, i alle fall :)

Hva med å stille spørsmålet på psykiatri og også nevne det at han er psykopat?

Jeg har jo overhodet ikke greie på sånt, jeg vet bare at jeg selv sannsynligvis ville fått store samvittighetsproblemer om jeg - til tross for gode grunner - skulle kuttet ut et nært familiemedlem på den måten.

Lykke til i hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glimmer

Hva med å stille spørsmålet på psykiatri og også nevne det at han er psykopat?

Jeg har jo overhodet ikke greie på sånt, jeg vet bare at jeg selv sannsynligvis ville fått store samvittighetsproblemer om jeg - til tross for gode grunner - skulle kuttet ut et nært familiemedlem på den måten.

Lykke til i hvertfall! :)

Jeg har undersøkt dette med psykopater og det finnes ingen suksessfull behandling. Det meste av hans personlighet er preget av denne personlighetsforstyrrelsen.

Ja, vet hva du mener. Det er derfor jeg ikke har klart det til nå. Men det er så vondt å ha kontakt med han for tiden, blir bare verre og verre, virker det som. Den generelle regelen i vår familie er at søsken og foreldre betyr alt, men... Uff. Ja. Vanskelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke akkurat nå

Hadde du spurt om dette for 6 mnd siden ville jeg sagt ja, kutt ham ut. I dag vil jeg nok si nei.

Jeg har hatt mine feider med min far opp gjennom tiden(dog var han et mye bedre menneske enn det din far høres ut som). Jeg har vært uten kontakt med ham i perioder på opp til 6 mnd. De siste årene hadde jeg grei kontakt med ham.

Min bror hadde ingen kontakt med vår far i hele fjor uten om en gang i mitt bryllup. For 6 mnd siden døde faren min, han tok sitt eget liv. Jeg tror nok den som har hatt det tyngst i familien etter at faren min døde er min bror siden han ikke hadde hatt kontakt med ham på over 1 år.

Det du kan gjøre er jo å følge rådet om å ta en pause, men forklar det til faren din. Si at du har ting du må tenke over og ikke ønsker kontakt med ham i den perioden. Si til ham at du er glad i ham, men trenger et pusterom for du klarer ikke å akseptere den måten han behandler folk rundt seg(eller noe sånt)

Jeg vil ihvertfall fraråde deg å kutte kontakten for en dag kommer du garantert til å angre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Hadde du spurt om dette for 6 mnd siden ville jeg sagt ja, kutt ham ut. I dag vil jeg nok si nei.

Jeg har hatt mine feider med min far opp gjennom tiden(dog var han et mye bedre menneske enn det din far høres ut som). Jeg har vært uten kontakt med ham i perioder på opp til 6 mnd. De siste årene hadde jeg grei kontakt med ham.

Min bror hadde ingen kontakt med vår far i hele fjor uten om en gang i mitt bryllup. For 6 mnd siden døde faren min, han tok sitt eget liv. Jeg tror nok den som har hatt det tyngst i familien etter at faren min døde er min bror siden han ikke hadde hatt kontakt med ham på over 1 år.

Det du kan gjøre er jo å følge rådet om å ta en pause, men forklar det til faren din. Si at du har ting du må tenke over og ikke ønsker kontakt med ham i den perioden. Si til ham at du er glad i ham, men trenger et pusterom for du klarer ikke å akseptere den måten han behandler folk rundt seg(eller noe sånt)

Jeg vil ihvertfall fraråde deg å kutte kontakten for en dag kommer du garantert til å angre på det.

Vi snakker om mannen som slo meg i ansiktet med en planke da jeg var 7 år gammel. Som gjenntatte ganger prøvde, helt seriøst, å drepe min mor.

Jeg vet ikke om dere som sier jeg kommer til å angre helt forstår. Jeg vil gjerne ha råd, men jeg trenger noen gode grunner til å holde kontakten. Faktum er at det har ingen gitt meg til nå. At jeg kommer til å angre på generelt grunnlag er vanskelig å forstå, så mye vondt han har gjort menneskene rundt seg opp igjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke akkurat nå

Vi snakker om mannen som slo meg i ansiktet med en planke da jeg var 7 år gammel. Som gjenntatte ganger prøvde, helt seriøst, å drepe min mor.

Jeg vet ikke om dere som sier jeg kommer til å angre helt forstår. Jeg vil gjerne ha råd, men jeg trenger noen gode grunner til å holde kontakten. Faktum er at det har ingen gitt meg til nå. At jeg kommer til å angre på generelt grunnlag er vanskelig å forstå, så mye vondt han har gjort menneskene rundt seg opp igjennom årene.

Det var nye opplysninger til saken da.

Jeg tror nok ikke det er noen gode grunner uten om den ene du nevner selv: du er jo glad i han.

Slike mennesker klarer ikke å forandre seg for de ser ikke noe galt i det de gjør. Hvis du føler selv at det ikke er noen grunner til å holde kontakten, så skjønner jeg ikke hvorfor du fortsatt har det.

Som jeg skrev så hadde jeg nok selv kuttet kontakten hvis du hadde spurt meg for 6 mnd siden. Slik som din far er så er nok muligheten tilstede for at jeg hadde kuttet kontakten i dag og. Jeg hadde nok ikke hatt selvkontroll nok til å holde ut å se en person oppføre seg slik.

Det er bare du som vet hva som føles rett for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Det var nye opplysninger til saken da.

Jeg tror nok ikke det er noen gode grunner uten om den ene du nevner selv: du er jo glad i han.

Slike mennesker klarer ikke å forandre seg for de ser ikke noe galt i det de gjør. Hvis du føler selv at det ikke er noen grunner til å holde kontakten, så skjønner jeg ikke hvorfor du fortsatt har det.

Som jeg skrev så hadde jeg nok selv kuttet kontakten hvis du hadde spurt meg for 6 mnd siden. Slik som din far er så er nok muligheten tilstede for at jeg hadde kuttet kontakten i dag og. Jeg hadde nok ikke hatt selvkontroll nok til å holde ut å se en person oppføre seg slik.

Det er bare du som vet hva som føles rett for deg.

Ja, hvis jeg bare visste hva som var rett i denne saken...

Tusen takk for svar, får tenke på det i enda noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Får tenke litt på det... Resultatet nå er jo uansett det samme, jeg kutter kontakten og får pusterom.

Vet det er en stor avgjørelse, men jeg har tenkt på den i fem år.

Da synes jeg du skal la handling følge tenkingen, og ta en pause. Kall den midlertidig. Kanskje er det så vellykket at det blir permanent. Du skal leve ditt liv så bra du bare kan.

Foreldre er til for barnas skyld. IKKE omvendt. Har foreldre oppført seg 'normalt' pen, kan de være så heldige at de får stor glede av sine voksne barn når de blir gamle.

Har de oppførst seg dårlig, kan de forvente at barna 'skygger banen'!

Slik er livet. Blod er tykkere enn vann - men ett sted går grensen!

Lykke til!

Mora di forresten, har hun kuttet all kontakt med faren din? Og alle andre i familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ren bortsett fra at jævlige foreldre er festet til oss med strikk, og har en lei tendens til å svinge tilbake og treffe oss i trynet med et stort KLASK. På den ene eller andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...