Gå til innhold

Så utrolig lei...


Gjest glimmer

Anbefalte innlegg

Vi snakker om mannen som slo meg i ansiktet med en planke da jeg var 7 år gammel. Som gjenntatte ganger prøvde, helt seriøst, å drepe min mor.

Jeg vet ikke om dere som sier jeg kommer til å angre helt forstår. Jeg vil gjerne ha råd, men jeg trenger noen gode grunner til å holde kontakten. Faktum er at det har ingen gitt meg til nå. At jeg kommer til å angre på generelt grunnlag er vanskelig å forstå, så mye vondt han har gjort menneskene rundt seg opp igjennom årene.

Hans tydelige psykose setter jo hele saken i et annet lys.

Med så alvororlige brudd på hva som kan tolereres så er jeg ikke lenger sikker på om jeg vil påstå at du kommer til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    11

  • Lionn

    4

  • favn

    3

  • avil

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Samvittighetsproblemer, kanskje?

Sånn du beskriver din far har han jo åpenbart problemer, og det er jo ikke sikkert at han er et rasshøl fordi han er et gjennomført ondt menneske.

Jeg har uansett bare lest ditt første innlegg, så det er ikke godt å svare noe konstruktivt.

Å bryte tvert høres uansett noe drastisk ut.

Synes

'...det er jo ikke sikkert at han er et rasshøl fordi han er et gjennomført ondt menneske.'

Du, den var ikke snau! Men hva er han da, det gjennomført onde mennesket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'...det er jo ikke sikkert at han er et rasshøl fordi han er et gjennomført ondt menneske.'

Du, den var ikke snau! Men hva er han da, det gjennomført onde mennesket?

*ler*

Jeg var usikker nå på hvor i helvete du tok det der fra, og det er rimelig sikkert at det der kom ut feil!

Jeg husker ikke hva jeg skulle skrive, men det DER var det i hvertfall ikke :)

Rart ikke flere har hengt meg for den der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Jeg var usikker nå på hvor i helvete du tok det der fra, og det er rimelig sikkert at det der kom ut feil!

Jeg husker ikke hva jeg skulle skrive, men det DER var det i hvertfall ikke :)

Rart ikke flere har hengt meg for den der....

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knegg*

Jeg mistenker her jeg nå sitter, at det egentlig skulle stå at det ikke var sikkert at han var gjennomført ond, selv om han var et rasshøl..

Ja.. det høres mer logisk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Da synes jeg du skal la handling følge tenkingen, og ta en pause. Kall den midlertidig. Kanskje er det så vellykket at det blir permanent. Du skal leve ditt liv så bra du bare kan.

Foreldre er til for barnas skyld. IKKE omvendt. Har foreldre oppført seg 'normalt' pen, kan de være så heldige at de får stor glede av sine voksne barn når de blir gamle.

Har de oppførst seg dårlig, kan de forvente at barna 'skygger banen'!

Slik er livet. Blod er tykkere enn vann - men ett sted går grensen!

Lykke til!

Mora di forresten, har hun kuttet all kontakt med faren din? Og alle andre i familien?

Moren min har kontakt med faren min på telefon, av ukjente grunner. Men hun takler det greit nok.

Har to brødre. Den ene har kuttet kontakt, den andre avventer for å se hva jeg gjør (da vi bor sammen og nesten "må" følge hverandre på den avgjørelsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glimmer

Hans tydelige psykose setter jo hele saken i et annet lys.

Med så alvororlige brudd på hva som kan tolereres så er jeg ikke lenger sikker på om jeg vil påstå at du kommer til å angre.

Man avskriver jo ikke familiemedlemmer sånn helt uten grunn, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme dilemmaet akkurat nå, og for å være helt ærlig: Jeg vet da søren hva jeg skal gjøre. Samvittighetsdelen i meg sier at jeg bør opprettholde kontakten. Mens gi-faen-delen i meg sier at jeg bør kutte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man avskriver jo ikke familiemedlemmer sånn helt uten grunn, da :)

Nei, det gjør man ikke, men dette er jo et valg du må ta.

Jeg forsto ikke din tankegang i stad, men jeg forstår det jo bedre nå etter at du skrev litt mer om hva han har gjort...

Men det er klart.. man avskriver ikke familiemedlemmer med mindre man har en svært god grunn, og rett og slett mener at det er det rette å gjøre.

Men du er jo sikkert glad i far din, til tross, og da er det ikke lett å bare "stikke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Nei, det gjør man ikke, men dette er jo et valg du må ta.

Jeg forsto ikke din tankegang i stad, men jeg forstår det jo bedre nå etter at du skrev litt mer om hva han har gjort...

Men det er klart.. man avskriver ikke familiemedlemmer med mindre man har en svært god grunn, og rett og slett mener at det er det rette å gjøre.

Men du er jo sikkert glad i far din, til tross, og da er det ikke lett å bare "stikke".

Nei... Det er saken. Vil jo heller ikke at det skal gå til helvete med han. Vet han er utrolig glad i oss ungene og vi er stort sett den eneste familien han har.

Men så er det jo grenser for hva man skal orke også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Jeg har det samme dilemmaet akkurat nå, og for å være helt ærlig: Jeg vet da søren hva jeg skal gjøre. Samvittighetsdelen i meg sier at jeg bør opprettholde kontakten. Mens gi-faen-delen i meg sier at jeg bør kutte den.

Ja, akkurat det samme jeg føler.

At mennesker skal oppføre seg idiotisk nok til å sette sin egen familie i slike situasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det samme jeg føler.

At mennesker skal oppføre seg idiotisk nok til å sette sin egen familie i slike situasjoner...

Ja, jeg er møkk lei fyren. Alt skal gå på hans premisser, og han unnskylder aldri noe av alt det teite han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Det er saken. Vil jo heller ikke at det skal gå til helvete med han. Vet han er utrolig glad i oss ungene og vi er stort sett den eneste familien han har.

Men så er det jo grenser for hva man skal orke også, da.

Vansklig det her. Det er helt sikkert.

Jeg ville nok i det minste tenkt meg veldig godt om før jeg gikk til et så drastisk skritt, og Avil ga et godt råd når hun mente at du kanskje først burde ta en liten pause fra han.

Snakk med han først og fortell hva du føler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glimmer

Vansklig det her. Det er helt sikkert.

Jeg ville nok i det minste tenkt meg veldig godt om før jeg gikk til et så drastisk skritt, og Avil ga et godt råd når hun mente at du kanskje først burde ta en liten pause fra han.

Snakk med han først og fortell hva du føler...

Du, det har vi gjort i flere år. På grunn av psykopat tendensene hans, så er det ingenting som synker inn. Han lever helt i sin egen verden, hvor han har rett i alt og alle andre tar feil.

Nei, å ta en prat med han er umulig, med mindre man snakker om totalt overfladiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Ja, jeg er møkk lei fyren. Alt skal gå på hans premisser, og han unnskylder aldri noe av alt det teite han gjør.

Jepp, samme her...

Faren din du snakker om, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det har vi gjort i flere år. På grunn av psykopat tendensene hans, så er det ingenting som synker inn. Han lever helt i sin egen verden, hvor han har rett i alt og alle andre tar feil.

Nei, å ta en prat med han er umulig, med mindre man snakker om totalt overfladiske ting.

Huff... ingen lett situasjon, nei...

Du får bare ha lykke til, uansett hva du gjør.

Jeg tror forresten du i det minste er så "heldig" at uansett hva du velger, så gjør du ikke noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Huff... ingen lett situasjon, nei...

Du får bare ha lykke til, uansett hva du gjør.

Jeg tror forresten du i det minste er så "heldig" at uansett hva du velger, så gjør du ikke noe feil.

Heh, du har rett i det... Takk for svar og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, samme her...

Faren din du snakker om, eller?

Jada. Jeg tror ikke det er særlig håp for ham. Tror nok han er psykopat og det er dårlig med behandling for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Jada. Jeg tror ikke det er særlig håp for ham. Tror nok han er psykopat og det er dårlig med behandling for slikt.

Kondolerer.

Nei, er ingen behandling. Det er i slike tilfeller man skulle hatt en nemd som kunne gi tillatelse til avlivning. Aktiv dødshjelp. De lider kanskje ikke selv, men alle andre gjør det.

Er totalt useriøs nå, selvfølgelig, før noen hopper på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...