Gå til innhold

Norge i år 2002


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Jeg er på jobb, og var nå en liten tur på do. Når jeg kommer opp fra dassen så ser jeg en skapning som står å fikler med en sykkel som står utenfor.

Jeg går ut, hilser på han og spør hva han driver med, noe som ser ut til først å forstyrre fyren en smule, men så smiler han, kommer mot meg, og samtalen utspiller seg som følger:

- Hei igjen, smiler fyren og kommer bort til meg og hilser.

- Mitt navn er xx (skulle gjerne skrevet navnet her, men det var rimelig sikkert ikke hans ekte navn), og jeg skal bare hente den sykkelen her.

Jeg spør så rolig og behersket jeg kan om hvorfor han skal hente sykkelen.

- Jo, du skulle vært informert om det, sier han, men jeg satte den igjen her i går da jeg fikk skyss hjem, og fikk derfor tilatelse til å la sykkelen stå her til i dag.

- ok, svarer jeg, tør jeg spørre om hvem som gav deg den tillatelsen?

- Jo, det var en av de faste folka her.

- Ok, jeg forstår, sier jeg, - men ingen har informert meg om det?

- Mulig det, svarer faenskapet, men da har han sikkert bare glemt det.

- Har du nøkkel til sykkelen? spør jeg.

- Nei, jeg glemte den sier fyren, og spør (utrolig nok) om jeg har noe verktøy slik at han kan klippe opp låsen, og på den måten slippe å bære sykkelen. (Sykkelen er ikke låst fast i noe, og låsen en tynn).

Jeg begynner nå å bli rimelig hissig, for å si det rett ut, men han merker det ikke.

Jeg sier til han at jeg skal stikke inn å sjekke om jeg kan finne noe, går inn, fester den svære mag-lighten til belte mitt, og går ut igjen til faenskapet.

Jeg sier så til han at jeg nesten må ha noe bevis for at sykkelen er hans, og han svarer at det ikke er han sin skyld at jeg ikke er informert så noe mer enn hans ord skulle knapt være nødvendig.

Jeg sier så at han ikke får ta med seg sykkelen.

Da hisser han seg noe opp og blir tydelig irritert. Han begynner så å fortelle meg at det er jævla dårlig at jeg ikke har blitt informert om dette, at sjefen min skal få høre, og til og med betale kostnadene for han til taxi!

Jeg tar så Maggen ut av beltet, går mot han og forteller han at sykkelen er MIN (den er min!!) og hvis han ikke ser til hælvete å komme seg unna faen så fort så skal jeg grisebanke han til det ugjennkjennelige.

Fyren blir knallrød, rimelig nølende, og i det jeg går to skritt nærmere med en svær Mag i handa, så løper han som et reine ville helvete.

Jeg går litt etter han, og forsikrer meg om at faenskapet stikker av fra området.

Er det virkelig mulig?

Må jo si at beundrer fyren - som var i 20 årene - for hans pågangsmot etter å ha blitt tatt på fersken, men satan å sint jeg ble...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    24

  • rufsetufsa

    5

  • erin

    3

  • tigertrollet

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg beundrer tålmodigheten din, jeg! Voldsomt!

Jeg hadde helt klart sprukket av sinne. Du var dritkul :)

Jeg sprakk jo av sinne men jeg skjulte det jævlig godt :)

Jeg må jo uansett si at når han først ble tatt på fersken, så klinte han til å kjørte løpet fullt ut...

Nesten så fyren imponerte meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprakk jo av sinne men jeg skjulte det jævlig godt :)

Jeg må jo uansett si at når han først ble tatt på fersken, så klinte han til å kjørte løpet fullt ut...

Nesten så fyren imponerte meg...

Ja, noen har jo sånn personlighet, da. At det er helt naturlig å lure folk. Psykopati, kalles det. Ikke fortsett med å la deg imponere av det, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, noen har jo sånn personlighet, da. At det er helt naturlig å lure folk. Psykopati, kalles det. Ikke fortsett med å la deg imponere av det, da... :)

Nei, men jeg tror at dersom jeg hadde vært en tyv, og havnet i samme situasjon som han gjorde, så ville jeg også prøvd å dra den så langt som mulig.

Jeg husker det selv når vi ble tatt for epleslang når vi var små, og i andre situasjoner hvor man ror så mye man kan.

Det går stort sett greit om man kan snakke for seg, og det kunne fyren :)

Han var bare noe uheldig med at sykkelen var min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uforskammet rolig, men syntes jeg taklet situasjonen veldig bra! :)

Joda. Han var noe uheldig i og med at det var din sykkel da:)

*flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Han var noe uheldig i og med at det var din sykkel da:)

*flire*

Jeg var noe heldig i og med at det gjorde dagen litt artigere, samt at det fikk tiden til å gå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg tror at dersom jeg hadde vært en tyv, og havnet i samme situasjon som han gjorde, så ville jeg også prøvd å dra den så langt som mulig.

Jeg husker det selv når vi ble tatt for epleslang når vi var små, og i andre situasjoner hvor man ror så mye man kan.

Det går stort sett greit om man kan snakke for seg, og det kunne fyren :)

Han var bare noe uheldig med at sykkelen var min :)

Så du respekterer han på en måte -bare uheldigvis var sykkelen din? Si meg at du forteller meg dette fordi du synes det er moro når jeg blir litt småsint....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du respekterer han på en måte -bare uheldigvis var sykkelen din? Si meg at du forteller meg dette fordi du synes det er moro når jeg blir litt småsint....?

Jeg respekterer ikke tyver, selvsagt ikke, og det er moro når du blir litt småsint, men jeg synes framgangsmåten hans - når han først var tatt på fersken - noe noe "imponerende".

Selv om jeg selvsagt ble feiende sint og ikke hadde nølt med å ta fyren om han hadde blitt kjekkas når jeg konfronterte han med tyveriforsøket hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg respekterer ikke tyver, selvsagt ikke, og det er moro når du blir litt småsint, men jeg synes framgangsmåten hans - når han først var tatt på fersken - noe noe "imponerende".

Selv om jeg selvsagt ble feiende sint og ikke hadde nølt med å ta fyren om han hadde blitt kjekkas når jeg konfronterte han med tyveriforsøket hans.

Okei:)

Noen ganger kan du jo få deg til å si de utroligste ting, så jeg bare lurte. Det er forsåvidt lenge siden du har sagt noe skikkelig hårreisende nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:)

Noen ganger kan du jo få deg til å si de utroligste ting, så jeg bare lurte. Det er forsåvidt lenge siden du har sagt noe skikkelig hårreisende nå. :)

Jeg sa i går at de fleste damer liker å bli voldtatt, og hvis ikke det var hårreisende nok for deg så vet jeg ikke helt hva jeg skal si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var noe heldig i og med at det gjorde dagen litt artigere, samt at det fikk tiden til å gå! :)

Heldigvis for oss at du fikk stoppet tyven og at du følgelig er i godt humør.

Ellers hadde det vel vært månelyst her inne:) *grøsser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa i går at de fleste damer liker å bli voldtatt, og hvis ikke det var hårreisende nok for deg så vet jeg ikke helt hva jeg skal si :)

Hehe, det der var da ikke hårreisende i det hele tatt.

Det er jo noe alle vet!

:)

Har du ikke mer på lager, begynner jeg å mene at du er blitt en liten pusekatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis for oss at du fikk stoppet tyven og at du følgelig er i godt humør.

Ellers hadde det vel vært månelyst her inne:) *grøsser*

Nja.. jeg har en litt for gammel møkkasykkel, så at noen ville stjele den er egentlig over min fatteevne :)

Men månelyst hadde det selvsagt blitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det der var da ikke hårreisende i det hele tatt.

Det er jo noe alle vet!

:)

Har du ikke mer på lager, begynner jeg å mene at du er blitt en liten pusekatt!

Hmmm jeg får komme opp med noen fine påstander etterhvert, men trikset er å provosere på en måte som gjør at folk ikke forstår at det er skrevet for å provosere..

Det er ikke så lett lenger, i hvertfall ikke med det nicket her..

Men det er klart.. enkelte tar jo selvsagt hvert eneste ord jeg skriver seriøst, så man vet jo aldri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en frekk jævel. Han følte seg nok rimelig lur når han fikk høre at det var din sykkel han stod og fikla med. Skikkelig driti på draget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...