Gå til innhold

Magnesium og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tips om å bruke magnesium, 900 mg. pr. dag mot PMS. Det hjalp! Jeg startet noen dager før forventet PMS, med 300 mg. fordelt på tre ganger pr. dag. Virkningen var der etter bare noen dager.

Det som imidlertid skjedde, var at jeg fikk en bivirkning som ikke var veldig behagelig; diare... Jeg løp på do 3-4 ganger i løpet av dagen. Det var snakk om relativt kraftig diare, som resulterte i hemmoroider. Min PMS var redusert fra ca. 14 dagers varighet til 3-4, og det var jeg strålende fornøyd med - men etter noen ukers diare visste jeg ikke helt hva som var verst...

Er det ikke bra for kroppen å innta så mye magnesium? Kan det være noe jeg kan ta i tillegg for å hindre diare?

Håper du kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67248-magnesium-og-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare så det er sagt:Min mor (på 1950-tallet)brukte magnesiumpulver til avføringsmiddel...Det interesserer meg, det du skriver, for jeg er blitt anbefalt magnesium i nesten samme dose som deg fordi jeg har sluttet med østrogentabletter, og trenger å ta andre ting for å komme helskinnet gjennom overgangsalderen. Vi får avvente eventuelt proff-råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...