Gå til innhold

Hoster til jeg spyr..


Female

Anbefalte innlegg

Noen med et godt råd?

Fikk noe hostemix av legen min i går, men det blir jeg så sløv av....rød trekant på den osv..zzzz...

Tror jammen jeg har hosta ribbeina mine til hel**te også..vondt å puste, vondt å løfte,..

For ikke å snakke om å nyse...wææ..

*au*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har fått kikhoste? Det har jo bredt om seg ganske mye i det siste?

Legen sa jeg var frisk..? Han målte noe blodgreier som var "under 10", dermed var det visst ikke noe galt..hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

spis masse fersk hvitløk! Skjær opp to båter og ha i en posjon fersk suppe eller buljong. Det kverker basselusker med en gang, og dermed går hosten også!

Drikk te, det er slimløsende med varm drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa jeg var frisk..? Han målte noe blodgreier som var "under 10", dermed var det visst ikke noe galt..hmm...

Han målte nok Crp , som skal være under 10 normalt sett.

Er den opptil 40 er det virusinfeksjon , er den enda høyere dreier det seg om en bakterieinfeksjon.

Men i begynnelsen av en infeksjon kan den godt være omtrent normal ( ca 10 ) , men etter noen dager stiger den.

I alle fall har jeg opplevd det.

Får du feber , eller ikke blir bedre hadde jeg tatt kontakt med legen igjen.

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spis masse fersk hvitløk! Skjær opp to båter og ha i en posjon fersk suppe eller buljong. Det kverker basselusker med en gang, og dermed går hosten også!

Drikk te, det er slimløsende med varm drikke.

Mm, takk for tipset..

Vet hvitløk er bra for mye, men så lukter det sååå.... Men det er jo litt godt også da..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi, du har antagelig fått en bronkitt. Drikk mye væske. Drikk meget gjerne te, det er bra for trange bronkier. Hold deg unna melk i alle former, det gjør det verre. Vidundermedisin: Kokt sitronvann. (Noen dråper sitron i kokende vann, altså) Drikker du det mens det er skikkelig varmt, er det det aller beste mtp på roe lungene dine.

Muskelsmerter og endog ribbeinsbrist er faktisk ikke så sjelden ved voldsom hoste, det er ingen trøst, selvsagt, men kanskje en liten forklaring på hvor sterkt en slik hoste påvirker det omkringliggende området rundt lungene.

Ellers antar jeg at du har fått Cosylan, ta den om kvelden, om ikke annet. Da får du i hvertfall hvilt deg litt.

Vær obs på temperaturstigning, får du feber bør du kontakte legen igjen, da det kan være lungebetennelse.

og til sist, kjære femma mi; jeg vet AKKURAT hvordan du har det - og det er slitsomt!

Stakkar liten!

*trøsteklem fra kretsmesteren i lungebetennelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han målte nok Crp , som skal være under 10 normalt sett.

Er den opptil 40 er det virusinfeksjon , er den enda høyere dreier det seg om en bakterieinfeksjon.

Men i begynnelsen av en infeksjon kan den godt være omtrent normal ( ca 10 ) , men etter noen dager stiger den.

I alle fall har jeg opplevd det.

Får du feber , eller ikke blir bedre hadde jeg tatt kontakt med legen igjen.

God bedring

#Får du feber , eller ikke blir bedre hadde jeg tatt kontakt med legen igjen.#

Vet ikke om jeg har/har hatt feber, har ikke målt.

Men nå har jeg harka sånn i snart 14 dager, og begynner å bli lei.. Mest fortvila er jeg fordi jeg har så vondt i lunga/ribbein da jeg hoster...ble sånn på jobben i går.

Får se det an noen dager til, jeg er nok bare støl i ribbeina (som legen sa)..*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi, du har antagelig fått en bronkitt. Drikk mye væske. Drikk meget gjerne te, det er bra for trange bronkier. Hold deg unna melk i alle former, det gjør det verre. Vidundermedisin: Kokt sitronvann. (Noen dråper sitron i kokende vann, altså) Drikker du det mens det er skikkelig varmt, er det det aller beste mtp på roe lungene dine.

Muskelsmerter og endog ribbeinsbrist er faktisk ikke så sjelden ved voldsom hoste, det er ingen trøst, selvsagt, men kanskje en liten forklaring på hvor sterkt en slik hoste påvirker det omkringliggende området rundt lungene.

Ellers antar jeg at du har fått Cosylan, ta den om kvelden, om ikke annet. Da får du i hvertfall hvilt deg litt.

Vær obs på temperaturstigning, får du feber bør du kontakte legen igjen, da det kan være lungebetennelse.

og til sist, kjære femma mi; jeg vet AKKURAT hvordan du har det - og det er slitsomt!

Stakkar liten!

*trøsteklem fra kretsmesteren i lungebetennelse*

Bronkitt?? Men det skulle vel legen sett da han målte blodet mitt?? (Crp , som skal være under 10, som vin sa, og jeg hadde under 10) Jeg var frisk sa'n..

Og ja, det er Cosylan jeg har fått.. Ikke så værst smak..*s*

Tempstigning..Ok, passer på den.. Nå er det 24.3° ute..;-)

# kretsmesteren i lungebetennelse#..veeeel, jeg vil ikke utfordre deg der asså..:-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronkitt?? Men det skulle vel legen sett da han målte blodet mitt?? (Crp , som skal være under 10, som vin sa, og jeg hadde under 10) Jeg var frisk sa'n..

Og ja, det er Cosylan jeg har fått.. Ikke så værst smak..*s*

Tempstigning..Ok, passer på den.. Nå er det 24.3° ute..;-)

# kretsmesteren i lungebetennelse#..veeeel, jeg vil ikke utfordre deg der asså..:-O

Du kan ha bronkitt uten at det vises på crp. Det er faktisk ganske så vanlig at det ikke vises så veldig i begynnelsen, om noen dager kan den være fløyet til værs. Selv har jeg uttallige ganger hatt begynnende lungebetennelse uten at det har vært over 5 i crp. Sånn sett er ikke crp alene noen fasit i forhold til helsa.

En annen ting; å påstå at noen er frisk mens de hoster så de spyr, er en selvmotsigelse som står til gull.

Føler du deg sjuk? Ja, da er du antagelig sjuk.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Får du feber , eller ikke blir bedre hadde jeg tatt kontakt med legen igjen.#

Vet ikke om jeg har/har hatt feber, har ikke målt.

Men nå har jeg harka sånn i snart 14 dager, og begynner å bli lei.. Mest fortvila er jeg fordi jeg har så vondt i lunga/ribbein da jeg hoster...ble sånn på jobben i går.

Får se det an noen dager til, jeg er nok bare støl i ribbeina (som legen sa)..*s*

...Støl i ribbeina? Høh... Nå kunne jeg ha begynt å lekse opp om hjelpemuskulatur etc, men som du ser, DET GJØR JEG IKKE! :oD (Dette kan jeg ganske mye om, kan man si...)

Men du kan jo be legen din om å sette seg ned å dytte på bicepsen sin i ett par uker, så kan han etterpå fortelle om hva får vondt i beinet eller i muskelen etterpå. :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha bronkitt uten at det vises på crp. Det er faktisk ganske så vanlig at det ikke vises så veldig i begynnelsen, om noen dager kan den være fløyet til værs. Selv har jeg uttallige ganger hatt begynnende lungebetennelse uten at det har vært over 5 i crp. Sånn sett er ikke crp alene noen fasit i forhold til helsa.

En annen ting; å påstå at noen er frisk mens de hoster så de spyr, er en selvmotsigelse som står til gull.

Føler du deg sjuk? Ja, da er du antagelig sjuk.

:o)

Er enig med deg i at å påstå at noen er frisk mens de hoster så de spyr, er en selvmotsigelse som står til gull.

Jeg får bare se dette an et par dager til, og heller ta kontakt med legen igjen..

Skulle egentlig likt å sjekka om det er noe tull med noe ribben, ettersom det er så sabla vondt...spess på ett sted.. Vondt da jeg trykker på det..

Om jeg føler meg sjuk..nææ, ikke det akkurat, jeg bare hoster osv...:-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bronkitt kan man ha uten å være særlig syk, du har ikke fått i deg støv eller lignende under oppussingen?

Hehe, tygger støv hver kveld jeg..*s*

Har brukt vernemaske da det sto på som verst da..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Støl i ribbeina? Høh... Nå kunne jeg ha begynt å lekse opp om hjelpemuskulatur etc, men som du ser, DET GJØR JEG IKKE! :oD (Dette kan jeg ganske mye om, kan man si...)

Men du kan jo be legen din om å sette seg ned å dytte på bicepsen sin i ett par uker, så kan han etterpå fortelle om hva får vondt i beinet eller i muskelen etterpå. :op

hehe, "Støl i ribbeina" er bare et utrykk.. Regner jo med at det sikkert er muskelaturen som er øm, men ettersom det er på ett visst punkt, så lurer jeg serru litt på dette med brist osv..

men det går nok over.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tygger støv hver kveld jeg..*s*

Har brukt vernemaske da det sto på som verst da..:-)

Da er det kanskje små støvpartikler du har fått i deg? Håper du snart blir bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje små støvpartikler du har fått i deg? Håper du snart blir bra! :-)

Joda, kan nok være en mulighet det også.. Spess da jeg pigga opp et helt badegulv.. Det støva bra, jeg ble svett inni maska, og tok den av for å få "frisk luft"...

*smart, ikke sant?* hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kan nok være en mulighet det også.. Spess da jeg pigga opp et helt badegulv.. Det støva bra, jeg ble svett inni maska, og tok den av for å få "frisk luft"...

*smart, ikke sant?* hehe..

Man skal gå ut av huset for å få frisk luft! *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal gå ut av huset for å få frisk luft! *hehe*

Ååååå, og jeg som går ut i frisk luft hver gang jeg skal røyke...*lol*

(lite av det også nå da)....*host-hark*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...