Gå til innhold

Hoster til jeg spyr..


Female

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legen sa jeg var frisk..? Han målte noe blodgreier som var "under 10", dermed var det visst ikke noe galt..hmm...

Du skulle tatt blodprøve for å utelukke kikhoste.

Jeg hostet som besatt, da jeg hadde kikhoste for 2 år siden. Føltest som om lungene vrengte seg, hostet til jeg spydde og etter at anfallet var over, var det sinnsykt vondt å puste. Det som er karakteristisk med kikhoste er at hostesafter hjelper ikke på hosten. Eneste virkningen Cosylan hadde på meg, var at jeg sov tyngre.

Jeg følte meg ikke syk, bortsett fra hosten. Legen kunne heller ikke se noe på CPRen, men blodprøven jeg tok bekreftet kikhoste.

Blir det bekreftet tidlig nok d.v.s. i løpet av de første 2-4 ukene kan en få medisin mot kikhoste, som gjør forløpet mildere og kortere. Jeg som bare gikk og ventet til hosten skulle gå over, kom ikke til legen før etter 5 uker, fikk ikke medisin og endte opp med å ha hosteanfall i 18 uker.

Ikke alle leger er oppmerksom på kikhoste. Den første legen jeg snakket med, mente det var bare en halsbetennelse som jeg hadde hatt rett før jeg begynte med kikhoste som var årsaken og ville sende meg tabeletter uten å undersøke meg en gang. Ventet heller til fastlegen min kom fra ferie uken etterpå og hans første mistanke var kikhoste p.g.a. de klassiske symptomene jeg hadde. Akkurat de samme symptomene som jeg beskrev til den forrige legen, men som ble tolket som et resultat av en ikke leget luftveisbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spis reker! Jævlig ekkelt når de kommer ut nesa lenge etter at man har spydd.

Særlig med tanke på alle de lika de har spist først.

*forvirret*

dejavú

er jeg i feil tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle tatt blodprøve for å utelukke kikhoste.

Jeg hostet som besatt, da jeg hadde kikhoste for 2 år siden. Føltest som om lungene vrengte seg, hostet til jeg spydde og etter at anfallet var over, var det sinnsykt vondt å puste. Det som er karakteristisk med kikhoste er at hostesafter hjelper ikke på hosten. Eneste virkningen Cosylan hadde på meg, var at jeg sov tyngre.

Jeg følte meg ikke syk, bortsett fra hosten. Legen kunne heller ikke se noe på CPRen, men blodprøven jeg tok bekreftet kikhoste.

Blir det bekreftet tidlig nok d.v.s. i løpet av de første 2-4 ukene kan en få medisin mot kikhoste, som gjør forløpet mildere og kortere. Jeg som bare gikk og ventet til hosten skulle gå over, kom ikke til legen før etter 5 uker, fikk ikke medisin og endte opp med å ha hosteanfall i 18 uker.

Ikke alle leger er oppmerksom på kikhoste. Den første legen jeg snakket med, mente det var bare en halsbetennelse som jeg hadde hatt rett før jeg begynte med kikhoste som var årsaken og ville sende meg tabeletter uten å undersøke meg en gang. Ventet heller til fastlegen min kom fra ferie uken etterpå og hans første mistanke var kikhoste p.g.a. de klassiske symptomene jeg hadde. Akkurat de samme symptomene som jeg beskrev til den forrige legen, men som ble tolket som et resultat av en ikke leget luftveisbetennelse.

Men legen tok jo blodprøve... Fant ikke noe galt sa'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Særlig med tanke på alle de lika de har spist først.

*forvirret*

dejavú

er jeg i feil tråd?

Ikke nå lenger. Vi er tilbake til likpillinga:

Pille nese--->pille reke--->pille, ja, resten fatter du. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feire den hostesaften med en røyk.

*s*

Hehe, men røyken smaker ikke godt nå den heller....*sukk*..

(___(_________()~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men legen tok jo blodprøve... Fant ikke noe galt sa'n...

Blodprøven som brukes for å påvise antistoffer på kikhoste, tar en uke å analysere. Kanskje den burde tas, bare for å være sikker, hvis hostedempende medisin ikke hjelper????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven som brukes for å påvise antistoffer på kikhoste, tar en uke å analysere. Kanskje den burde tas, bare for å være sikker, hvis hostedempende medisin ikke hjelper????

Mja.. Skal ta kontakt med legen igjen om et par dager om jeg ikke er bedre. Takk for hjelpa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...