Gå til innhold

80-tallsparty


Anki

Anbefalte innlegg

Hei! :-)

Jeg har lenge hatt planer om å ha et 80-tallsparty, men har av en eller annen grunn ikke fått surra meg til det ennå. jeg har massevis av 80-talls-sanger som jeg har lasta ned, og skal laste ned en god del musikk til.

Hvilken musikk syns _du_ må være med?

Hva var din favorittmusikk på 80-tallet?

Hvilke filmer husker du fra 80-tallet?

Og hva slags klesstil var typisk 80-tallet for deg?

Hmm..jo, det var en ting til også. Hva i alle dager skal jeg servere på et 80-tallsparty? Må jo nesten være noe som var vanlig å servere på den tida også, eller? Men - jeg gidder ikke de derre kjedelige posene med gryterett.."Tilsett 8 dl vann og kok 20 min." *pjuuk* Så - jeg trenger hjelp, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artister jeg husker fra 80-tallet: A-ha, Madonna, Creation, Drama, Return, Michael Jackson, Bangles, Samantha Fox, Sabrina, Sinitta, Gyllene Tider, New Kids On The Block, Avalanche, One 2 Many, Starship, Sandra, Prince, Wham, og sikkert fler...

Filmer.... hmm... Cocktail med Tom Cruise, ET, jøss, husker ikke flere akkurat nå jeg!

Klær som var in - hehe, masse lekkert da! Ball-gensere, høyvannsolabukser, seilersko, tennissokker m/røde og blå striper, hettegensere, strikkagensere, sånne lodne, gjerne stappa oppi olabuksa, med et tynt belte rundt.

Hehe, kreppa hår, rufsete, stort hår, hockeysveis...

Mat er jeg litt usikker på. Husker jo at det var veldig in med hjemmelaget pizza da.

Moro å mimre litt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artister jeg husker fra 80-tallet: A-ha, Madonna, Creation, Drama, Return, Michael Jackson, Bangles, Samantha Fox, Sabrina, Sinitta, Gyllene Tider, New Kids On The Block, Avalanche, One 2 Many, Starship, Sandra, Prince, Wham, og sikkert fler...

Filmer.... hmm... Cocktail med Tom Cruise, ET, jøss, husker ikke flere akkurat nå jeg!

Klær som var in - hehe, masse lekkert da! Ball-gensere, høyvannsolabukser, seilersko, tennissokker m/røde og blå striper, hettegensere, strikkagensere, sånne lodne, gjerne stappa oppi olabuksa, med et tynt belte rundt.

Hehe, kreppa hår, rufsete, stort hår, hockeysveis...

Mat er jeg litt usikker på. Husker jo at det var veldig in med hjemmelaget pizza da.

Moro å mimre litt da!

Tror nok du har fått med deg det meste når det gjelder 80-tallet... :-)

Jeg sitter med akkurat de samme minnene...

Men jeg husker veldig godt Bobbysox også med "La det svinge".

Jeg og venninna mi satt på taket på et lekehus og sang denne for FULL HALS!

*smiler når jeg tenker tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artister jeg husker fra 80-tallet: A-ha, Madonna, Creation, Drama, Return, Michael Jackson, Bangles, Samantha Fox, Sabrina, Sinitta, Gyllene Tider, New Kids On The Block, Avalanche, One 2 Many, Starship, Sandra, Prince, Wham, og sikkert fler...

Filmer.... hmm... Cocktail med Tom Cruise, ET, jøss, husker ikke flere akkurat nå jeg!

Klær som var in - hehe, masse lekkert da! Ball-gensere, høyvannsolabukser, seilersko, tennissokker m/røde og blå striper, hettegensere, strikkagensere, sånne lodne, gjerne stappa oppi olabuksa, med et tynt belte rundt.

Hehe, kreppa hår, rufsete, stort hår, hockeysveis...

Mat er jeg litt usikker på. Husker jo at det var veldig in med hjemmelaget pizza da.

Moro å mimre litt da!

Også var det jo Grandiosaens tiår, da...:)

Ellers var det vel ikke matkulturen vi husker 80-tallet for, nei.

Hadde en sånn fest for et par år siden, det var utrolig gøy! Laange øredobber, høy pannelugg med masse Studio Line hårspray, leggvarmere..

80-tallet for meg er en rekke dansefilmer som Fame, Flashdance og Dirty Dancing. En vid genser som glir ned av den ene skulderen er jo veldig 80-talls da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det jo Grandiosaens tiår, da...:)

Ellers var det vel ikke matkulturen vi husker 80-tallet for, nei.

Hadde en sånn fest for et par år siden, det var utrolig gøy! Laange øredobber, høy pannelugg med masse Studio Line hårspray, leggvarmere..

80-tallet for meg er en rekke dansefilmer som Fame, Flashdance og Dirty Dancing. En vid genser som glir ned av den ene skulderen er jo veldig 80-talls da..

ALLE tiår er Grandisens tiår! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE tiår er Grandisens tiår! :-)

Enig:)

Den nye typen er faktisk utrolig god med Hot Beauty-krydder på (for et navn på et så bra krydder..) og et lett dryss med chili :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uglemor

Server punsj...

Musikk: Rick Astley, Madonna, Cindy Lauper, Modern Talking, Sandra, Samantha Fox, AHA, Duran Duran, musikken til Dirty Dancing, Flashdance osv, kommer ikke på mer i farta.

Kles/hårstil: Stort tupert hår m. mase hårspray. Hullete olabukser med tennissokkene utenpå, T-skjorter med brett på ermet. Evt kjoler á la dynastiet, med skulderputer, sko med tynne stiletthæler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har fått med deg det meste når det gjelder 80-tallet... :-)

Jeg sitter med akkurat de samme minnene...

Men jeg husker veldig godt Bobbysox også med "La det svinge".

Jeg og venninna mi satt på taket på et lekehus og sang denne for FULL HALS!

*smiler når jeg tenker tilbake*

hehe - jeg og venninna mi hadde også dilla på Bobbysocks en periode. hehe - vi gikk rundt med sånne Bobbysocks-briller også. Husker du de? Sånne knallrosa med striper..? Skulle gjerne hatt tak i sånne til 80-tallspartyet jeg da, men aner ikke hvor jeg kan få tak i de.

Ellers var jeg Wham og George Michael-fan de luxe :) Så 80-tallets høydepunkt var da jeg var på George Michael-konsert i Drammenshallen 21. april 1988 :) *sukk* Svima av 2 ganger og hadde det helt _digg_! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Server punsj...

Musikk: Rick Astley, Madonna, Cindy Lauper, Modern Talking, Sandra, Samantha Fox, AHA, Duran Duran, musikken til Dirty Dancing, Flashdance osv, kommer ikke på mer i farta.

Kles/hårstil: Stort tupert hår m. mase hårspray. Hullete olabukser med tennissokkene utenpå, T-skjorter med brett på ermet. Evt kjoler á la dynastiet, med skulderputer, sko med tynne stiletthæler til.

Hehe - kjenner meg igjen fra den tida ja. jeg hadde langt hår og på sidene stod det skikkelig ut. hehe - lekkert *ler*

Hmm.. lurer på hva jeg skal ha på meg bare..80-tallet var jo liksom alt fra pastellfarger til sjokkrosa til ihjelrevne olabukser med hull ved rumpa osv. Har vurdert skinnbukse (eller ihjelrevet olabukse) og Ballgenser. Men har også vurdert noe i sjokkrosa pluss Bobbysocksbriller. Eventuelt leggvarmere - var ikke det veldig 80-talls tro? Og for ikke å snakke om sånne haremsbukser.. hehe :) Eller sånne tights med strikk under beina.

Husker noen de blårutete buksene fra Bik Bok da? Sånn hadde jeg. hehe - _måtte_ bare ha det siden han jeg var dødsforelska i hadde sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man servere å drikke da tro? Jeg mener, øl er jo greit nok, men - til de som ikke liker det. Prøver å tenke over hva jeg selv drakk da jeg var yngre, og det eneste jeg kommer på er Villa Farris og vodka. hehe :) ja, også San Fransisco da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

Hehe - kjenner meg igjen fra den tida ja. jeg hadde langt hår og på sidene stod det skikkelig ut. hehe - lekkert *ler*

Hmm.. lurer på hva jeg skal ha på meg bare..80-tallet var jo liksom alt fra pastellfarger til sjokkrosa til ihjelrevne olabukser med hull ved rumpa osv. Har vurdert skinnbukse (eller ihjelrevet olabukse) og Ballgenser. Men har også vurdert noe i sjokkrosa pluss Bobbysocksbriller. Eventuelt leggvarmere - var ikke det veldig 80-talls tro? Og for ikke å snakke om sånne haremsbukser.. hehe :) Eller sånne tights med strikk under beina.

Husker noen de blårutete buksene fra Bik Bok da? Sånn hadde jeg. hehe - _måtte_ bare ha det siden han jeg var dødsforelska i hadde sånn.

Husker ikke de buksene - men jeg hadde olabukser med påsydde rosa striper på sidene - selvsagt med BALL-genser i str. XL, og seilersko...

(Seilersko og olajakke var forresten gangbart selv i 10 minusgrader, evt boblejakke, men ALDRI lue!)

Hvis du ikke får tak i Bobbysocksbriller, hva med sånne svarte med "speil"?

*mimrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man servere å drikke da tro? Jeg mener, øl er jo greit nok, men - til de som ikke liker det. Prøver å tenke over hva jeg selv drakk da jeg var yngre, og det eneste jeg kommer på er Villa Farris og vodka. hehe :) ja, også San Fransisco da.

Peach Canei, HB og Apollo! Hver for seg da, ikke blanda sammen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man servere å drikke da tro? Jeg mener, øl er jo greit nok, men - til de som ikke liker det. Prøver å tenke over hva jeg selv drakk da jeg var yngre, og det eneste jeg kommer på er Villa Farris og vodka. hehe :) ja, også San Fransisco da.

Hm. Var det da det var så populært med Peach Caneii, tro? Sånn rosafarga vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uglemor

Hva skal man servere å drikke da tro? Jeg mener, øl er jo greit nok, men - til de som ikke liker det. Prøver å tenke over hva jeg selv drakk da jeg var yngre, og det eneste jeg kommer på er Villa Farris og vodka. hehe :) ja, også San Fransisco da.

Apollo, dessuten husker jeg at det gikk mye i heimbrent og appelsinjuice... Er ikke punsj typisk 80-talls, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peach Canei, HB og Apollo! Hver for seg da, ikke blanda sammen! :o)

Oi, takk :)) hehe - det har jeg også drukket ja..pokker ikke godt å bli full på engang, men ..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke de buksene - men jeg hadde olabukser med påsydde rosa striper på sidene - selvsagt med BALL-genser i str. XL, og seilersko...

(Seilersko og olajakke var forresten gangbart selv i 10 minusgrader, evt boblejakke, men ALDRI lue!)

Hvis du ikke får tak i Bobbysocksbriller, hva med sånne svarte med "speil"?

*mimrer*

Det kunne også vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk :)) hehe - det har jeg også drukket ja..pokker ikke godt å bli full på engang, men ..hehe :)

Også Pisang Ambon da! Sånn grønn guffe, gjerne blandet med appelsinjuice. Smaker pistasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man servere å drikke da tro? Jeg mener, øl er jo greit nok, men - til de som ikke liker det. Prøver å tenke over hva jeg selv drakk da jeg var yngre, og det eneste jeg kommer på er Villa Farris og vodka. hehe :) ja, også San Fransisco da.

Canei til velkomstdrink- helt klart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem ikke Pet Shop Boys, Bros og sånne...

og Martika-toy soldiers

*mimre*

Toy soldiers ja, huser den når du nevnte den :) Bros - var de tvillinger? Pet shop boys er allerede med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...