Gå til innhold

Anonymitet - en vits for mange!


Gjest overfrustrert

Anbefalte innlegg

Gjest overfrustrert

Tenker ikke folk på hvor viktig anonymitet er på nettet?

Jeg ser gang på gang at mange oppgir @online.no, @c2i.net eller enda verre et personlig domenenavn som kontaktadresse i meldinger lagt i forskjellige forum, gjestebøker og lignende. Stort sett er det den letteste sak i verden å finne ut mye mer om personen bare ved hjelp av disse adressene.

Vet virkelig ikke dere som gjør dette at det finnes veldig mange gærninger der ute som bare ved noen tastetrykk kan finne bostedsadressene deres og plutsetlig har dere uventet besøk på døren?

Det er nesten ikke vits i å nevne dem som oppgir etternavnet sitt på de samme stedene. De tror visst at så lenge man benytter en @hotmail.com adresse så er man anonym.

Mange tenker seg nok ikke om i det hele tatt (og det får være deres sak) men vær også oppmerksom på at dette, før du aner det, kan gå ut over familiemedlemmene deres også. Om dama mi får uventet besøk på døren så får det være hennes sak, men jeg bekymrer meg for barna som normalt er like i nærheten.

Mitt sterke råd til alle dette gjelder er SKJERP DERE!

Bruk hjernecellene litt før dere publiserer adressene deres og dermed hele familien deres adresser på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skummelt å gå på gaten også. Folk kan finne på å følge etter meg hjem. Det blir da ganske det samme?

Hvis man legger ut ting man ikke vil at folk skal kunne knytte til en i RL tror jeg de fleste for anledningen benytter et annet nick enn det mest personlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Einaste årsaka til at eg er på DOL er for å oppspore folk som eg kan koma heim til og stjele ein av sokkane i sokkepar, gøyme bilnøklane og brillene, gjera alle kulepennene ubrukelege, og installere virus på datamaskina deira.

Ingen har nokonsinne vore anonyme på nett, og det er viktigare å visa vanleg folkeskikk pga det enn å bekymre seg for alle gærningane som ein trur har invadert internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who the fuck cares?

Jeg har nettopp vært ute og på min ferd i mellom hjemmet, frisøren og treninga, for ikke å snakke om at det faktisk var ukjente mennesker på treninga i dag, så har jeg møtt mange mennesker..

Skummelt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who the fuck cares?

Jeg har nettopp vært ute og på min ferd i mellom hjemmet, frisøren og treninga, for ikke å snakke om at det faktisk var ukjente mennesker på treninga i dag, så har jeg møtt mange mennesker..

Skummelt, ikke sant?

Wæææææ.....jeg var en tur i butikken med Oddsen , gu...så mange nifse mennesker på en gang!!

PS : Beste bongen i dag : 41 ,15 i Odds . (men da vinner Bryne over Vålerenga...)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææææ.....jeg var en tur i butikken med Oddsen , gu...så mange nifse mennesker på en gang!!

PS : Beste bongen i dag : 41 ,15 i Odds . (men da vinner Bryne over Vålerenga...)

Mvh

Det er en skam uten sammenligning å satse på at Bryne slår VIF.

Går ikke ann kjerring! :)

Jeg er tom på Unibet, og varmen gjør at jeg ikke orker de enkle tastetrykkene det er å sette inn kroner der, og jeg tror jeg sparer meg til det smeller i England om få dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr meg ikke noe særlig om å være anonym, jeg. Så lite paranoid er jeg altså :) Jeg tør forresten å ta fly også. Og å krysse gaten. Og snakke med fremmede i parken eller på café. Skumle greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Det er en skam uten sammenligning å satse på at Bryne slår VIF.

Går ikke ann kjerring! :)

Jeg er tom på Unibet, og varmen gjør at jeg ikke orker de enkle tastetrykkene det er å sette inn kroner der, og jeg tror jeg sparer meg til det smeller i England om få dager :)

HVA smeller her snart???

tenker du på at jeg skal kjøre..og parkere...på jobben??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke noe særlig om å være anonym, jeg. Så lite paranoid er jeg altså :) Jeg tør forresten å ta fly også. Og å krysse gaten. Og snakke med fremmede i parken eller på café. Skumle greier :)

Ja du ser frykteleg tøff ut. Eg er litt redd for at du skal finne ut kven eg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA smeller her snart???

tenker du på at jeg skal kjøre..og parkere...på jobben??

Følger du med på fotball, unge dame?

Isåfall, hva er laget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Følger du med på fotball, unge dame?

Isåfall, hva er laget? :)

BYYÆN ER BÆÆÆRGÆÆN OG LAGET ÆR BRAAAANNN...

VI E SÅ GO AT DET GÅR NÆÆSTEN IKKJE AAAN!

*dukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BYYÆN ER BÆÆÆRGÆÆN OG LAGET ÆR BRAAAANNN...

VI E SÅ GO AT DET GÅR NÆÆSTEN IKKJE AAAN!

*dukker*

Jeg avskriver det der som en spøk, slik at jeg ikke mister alt for mye respekt for en som har så til de grader god mafia-smak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg avskriver det der som en spøk, slik at jeg ikke mister alt for mye respekt for en som har så til de grader god mafia-smak! :)

Klarte bare ikke å dy meg, vettu, he he.

Dessuten er jeg ikke fra Bergen heller. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte bare ikke å dy meg, vettu, he he.

Dessuten er jeg ikke fra Bergen heller. :-)

Jeg visste at du ikke var fra Bergen, men man vet jo aldri med dere harrytassene fra alle disse innavlskommunene oppi diverse landsdeler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skam uten sammenligning å satse på at Bryne slår VIF.

Går ikke ann kjerring! :)

Jeg er tom på Unibet, og varmen gjør at jeg ikke orker de enkle tastetrykkene det er å sette inn kroner der, og jeg tror jeg sparer meg til det smeller i England om få dager :)

Jaja; det ble 1 -1 i Bryne kampen...

Men jeg fikk inn en hvor blant annet Haugesund vant over Ham Kam (oddsen 3.40).

Total Oddsen var 17.45 og selvsagt angrer jeg på at jeg ikke satset mere enn 50;

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...