Gå til innhold

FU: Svarer du på invitasjoner med S.U.?


Gjest malun

Anbefalte innlegg

Når du får en invitasjon til en fest og den er merket S.U. innen en viss dato (eller R.S.V.P) - klarer du da å svare på om du kommer eller ei innen fristens utløp, eller gir du bare faen?

Kommer det an på hva slags fest det er og hvem som inviterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ulykkelig

Jeg svarer uansett, det er da ikke mere enn vanlig folkeskikk. Höflighet kalles det. Det er kjipt for de som går og venter på svar og kanskje kontakte deg for å spörre om du kommer eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer uansett, det er da ikke mere enn vanlig folkeskikk. Höflighet kalles det. Det er kjipt for de som går og venter på svar og kanskje kontakte deg for å spörre om du kommer eller ikke

Men det er jaggu mange som ikke bryr seg med å sende/ringe et svar. Skulle vært artig å høre noen av deres unnskyldninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulykkelig

Men det er jaggu mange som ikke bryr seg med å sende/ringe et svar. Skulle vært artig å høre noen av deres unnskyldninger...

Ja enig med deg. Tenk om du inviterte 50 gjester til ditt bryllup og bare 15 ga svar, da er man jo nesten nödt til å ringe de andre for å spörre. Det er bedre å svare da sparer man vedkommende som inviterer for mye mas og styr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lex Lea

Upopulær som jeg tydeligvis er, har jeg aldri fått en invitasjon med S.U. på! *hulke* Men hadde jeg fått en så hadde jeg vel i bare ren stolthet og iver svart samme dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upopulær som jeg tydeligvis er, har jeg aldri fått en invitasjon med S.U. på! *hulke* Men hadde jeg fått en så hadde jeg vel i bare ren stolthet og iver svart samme dag!

Vel, jeg må være realtivt upopulær selv - eller kjenne en del svært uhøflige mennesker.

Hver gang jeg iviterer til fest med "S.U" er det et par stykker som ikke svarer. Ganske kjipt igrunn. Riktignok er en del av bekjentskapskretsen min såkalte kunstnere, men det får da være grenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upopulær som jeg tydeligvis er, har jeg aldri fått en invitasjon med S.U. på! *hulke* Men hadde jeg fått en så hadde jeg vel i bare ren stolthet og iver svart samme dag!

Så du er ikkje medlem av Sosialistisk Ungdom du heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig med deg. Tenk om du inviterte 50 gjester til ditt bryllup og bare 15 ga svar, da er man jo nesten nödt til å ringe de andre for å spörre. Det er bedre å svare da sparer man vedkommende som inviterer for mye mas og styr...

Er mann høflig så skal en alltid svare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Vær glad du får invitasjoner i det hele tatt!

La vær å svare, så slipper du etter en stund slike 'uleiligheter'. En dag angrer du kanskje uhøfligheten din. Når du sitter der og ikke skjønner hvorfor ingen tenker på deg lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg må være realtivt upopulær selv - eller kjenne en del svært uhøflige mennesker.

Hver gang jeg iviterer til fest med "S.U" er det et par stykker som ikke svarer. Ganske kjipt igrunn. Riktignok er en del av bekjentskapskretsen min såkalte kunstnere, men det får da være grenser?

Er kunstnere spesielt utrustet med dårlige manerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg svarer selvsagt innen fristens utløp!

;-)

Som regel er det vel til mer høytidelige anledninger som bryllup osv. at S.U. brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg svarer på ALLE invitasjoner, med eller uten s.u.!

Noe annet er uhøflig. Det er faktisk bare å løfte av telefonrøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...