Gå til innhold

FU: Svarer du på invitasjoner med S.U.?


Gjest malun

Anbefalte innlegg

Det er da bare normal høflighet å svare på alle invitasjoner en får?

Vi opplevde imidlertid noe teit i våres. Vi fikk innbydelse til bryllup til et vennepar. Dette venneparet er vi så mye sammen med, og etter vi fikk invitasjonen, pratet vi jo med de om bryllupet, vissvass om hva de ønsket seg, hva vi skulle få til middag i bryllupet, hvor det skulle være osv. Regna jo med at de skjønte at det var et Ja, vi kommer i bryllupet liksom.

Men litt etter at fristen for å svare var gått ut, ringte brudgommen og lurte på om vi skulle i bryllupet. Vi skulle nemlig ha ringt et av foreldreparene til brudeparet for å gi beskjed, for det var de som hadde sendt invitasjonene! For noe tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær glad du får invitasjoner i det hele tatt!

La vær å svare, så slipper du etter en stund slike 'uleiligheter'. En dag angrer du kanskje uhøfligheten din. Når du sitter der og ikke skjønner hvorfor ingen tenker på deg lenger...

Hvem er det du skriver til? Meg?

Mitt poeng er at _jeg_ ofte inviterer _andre_ og merker "S.U.", men opplever som regel at et par ikke tar bryet med å svare.

Du er jaggu meg frekk som antar at det er jeg som er uhøflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kunstnere spesielt utrustet med dårlige manerer?

Det var litt spøkefullt ment, da..Men jeg opplever av og til at enkelte skylder på sitt kunstnersinn når de ikke husker slike trivialiteter som å betale regninger og skatt - og svare på innbydelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt spøkefullt ment, da..Men jeg opplever av og til at enkelte skylder på sitt kunstnersinn når de ikke husker slike trivialiteter som å betale regninger og skatt - og svare på innbydelser.

Det er i så fall bare for teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer selvsagt innen den datoen som står oppgitt. Faktisk pleier jeg å svare med en gang jeg får innbydelse. hehe :)

Merka da vi inviterte folk til bryllupet at folk ikke er flink til å svare på innbydelser lenger. Vi ba om å få svar pr telefon.

Fra et par stykker fikk vi svar pr sms, fra et par pr mail, og resten sendte bare sms: "Er jeg nødt til å svare på innbydelsen? Dere vet jo at vi kommer uansett." Ble litt irritert av det jeg da. Jeg pleier å ringe og takke for innbydelsen og si ja takk til å komme jeg. Er ikke det vanlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hvem er det du skriver til? Meg?

Mitt poeng er at _jeg_ ofte inviterer _andre_ og merker "S.U.", men opplever som regel at et par ikke tar bryet med å svare.

Du er jaggu meg frekk som antar at det er jeg som er uhøflig.

Beklager så mye at jeg Misforsto problemstillingen!

Leste på nytt og så at det kunne forstås på annen måte også.

Det er da ikke noe å ta SÅ på vei for. At noen gir deg 'kjeft' på DOL. Såpass får vi tåle, enten vi får en unnskyldning eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager så mye at jeg Misforsto problemstillingen!

Leste på nytt og så at det kunne forstås på annen måte også.

Det er da ikke noe å ta SÅ på vei for. At noen gir deg 'kjeft' på DOL. Såpass får vi tåle, enten vi får en unnskyldning eller ikke!

Ja, såpass får vi tåle - både du og jeg. Vi er nok like gode på tonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg flink på. Senest i dag, faktisk..! Er så irriterende med folk som aldri kan gi et klart svar før dagen i forveien, enkelte vil konstant holde mulighetene åpne for at noe enda kulere kan dukke opp.

Slabbedasker er de, hele gjengen! *vifter med pekefingern*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...