Gå til innhold

DER var tiden som NRK-snylter over..


tigertrollet

Anbefalte innlegg

Jeg som hadde klart meg helt fint i 10 år uten lisens. Og sikkert i 10 år til.

Hyggelig var kontrolløren også.

Faen snurre.

Og så jeg som ser så mye på NRK da! *grmf*

Kom ikke på én eneste brukbar løgn heller. Molboland altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tigertrollet

    24

  • Ulv I Faarikaal

    9

  • SierDuDet

    6

  • flisa

    4

Mest aktive i denne tråden

Du betaler ikke for å se NRK, men for at du har en tv-mottaker som kan ta inn tv-signaler :) *trøst*?

Nei, det hjalp ikke stort gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hjalp ikke stort gitt:)

Det samme skjedde med oss, og gubben prøvde i telefonen: "Hva`? er det lisens på SÅ gamle tv'er også?" hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK vet hva de gjør. Den kanskje hyggeligste mannen jeg har snakket med noen gang var nemlig NRK-kontrollør. Jeg kunne bare ikke lyve for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK vet hva de gjør. Den kanskje hyggeligste mannen jeg har snakket med noen gang var nemlig NRK-kontrollør. Jeg kunne bare ikke lyve for ham.

...og i dag er dere gift, liksom? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det hjalp ikke stort gitt:)

Jeg var ikke mye sympatisk da han kom jeg...... Lisens betaler jeg sipelten ikke. Jeg nekter!! Urettferdig! Det var i grunnen det jeg hadde lyst til å si til ham også, men jeg sa bare at ikke vi hadde Tv. Da han begynte med lurespørsmålene sine spurte jeg om han hadde funnet Jesus? Jeg hadde jo kanskje noen hefter til ham, kanskje han ville bli med på et møte for å se hva vi som ikke har TV fyller sjelen vår med?

Fyren sprang fort ja! Passet meg bra så jeg kunne sette meg i sofaen foran widescreenen min med kald øl og resten av gryteretten fra i går. Har vel ikke så dårlig samvittighet, men jeg burde kanskje hive en ekstra slant i kollekten når jeg skal i kirken julaften.*L*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med oss, og gubben prøvde i telefonen: "Hva`? er det lisens på SÅ gamle tv'er også?" hehehehe

Hehe

Ja, de får sikkert høre mye rart:)

Det er nok bare lisenskontrollører og trafikkbetjenter av stats-/kommuneansatte som jobber etter kl.15..

Fryktelig irriterende dog :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke mye sympatisk da han kom jeg...... Lisens betaler jeg sipelten ikke. Jeg nekter!! Urettferdig! Det var i grunnen det jeg hadde lyst til å si til ham også, men jeg sa bare at ikke vi hadde Tv. Da han begynte med lurespørsmålene sine spurte jeg om han hadde funnet Jesus? Jeg hadde jo kanskje noen hefter til ham, kanskje han ville bli med på et møte for å se hva vi som ikke har TV fyller sjelen vår med?

Fyren sprang fort ja! Passet meg bra så jeg kunne sette meg i sofaen foran widescreenen min med kald øl og resten av gryteretten fra i går. Har vel ikke så dårlig samvittighet, men jeg burde kanskje hive en ekstra slant i kollekten når jeg skal i kirken julaften.*L*

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - ei venninne av meg bodde en gang i andre etasje i en blokk. Så ringte det en NRK-kontrollør på døra. Hun gikk ut på verandaen og spurte hva det gjaldt, Han spør om de har TV i huset. "Jada", svarer hun. Hun får da beskjed om at de må betale NRK-lisens, ellers må de ha med TV-en hennes. "Okay, bare vent der du, så skal jeg hive den ned" hehe :) Han stakk kjapt gitt :) Ikke noe krav på NRK-lisens fikk hun heller :)

Jeg tørte ikke å la være å melde fra om at jeg hadde TV da jeg flytta for meg sjøl sist gang jeg da.. Men - det er desidert den regninga som kommer bakerst i køen for meg.Irriterende regning å betale det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke mye sympatisk da han kom jeg...... Lisens betaler jeg sipelten ikke. Jeg nekter!! Urettferdig! Det var i grunnen det jeg hadde lyst til å si til ham også, men jeg sa bare at ikke vi hadde Tv. Da han begynte med lurespørsmålene sine spurte jeg om han hadde funnet Jesus? Jeg hadde jo kanskje noen hefter til ham, kanskje han ville bli med på et møte for å se hva vi som ikke har TV fyller sjelen vår med?

Fyren sprang fort ja! Passet meg bra så jeg kunne sette meg i sofaen foran widescreenen min med kald øl og resten av gryteretten fra i går. Har vel ikke så dårlig samvittighet, men jeg burde kanskje hive en ekstra slant i kollekten når jeg skal i kirken julaften.*L*

*ler og ler* Stilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke mye sympatisk da han kom jeg...... Lisens betaler jeg sipelten ikke. Jeg nekter!! Urettferdig! Det var i grunnen det jeg hadde lyst til å si til ham også, men jeg sa bare at ikke vi hadde Tv. Da han begynte med lurespørsmålene sine spurte jeg om han hadde funnet Jesus? Jeg hadde jo kanskje noen hefter til ham, kanskje han ville bli med på et møte for å se hva vi som ikke har TV fyller sjelen vår med?

Fyren sprang fort ja! Passet meg bra så jeg kunne sette meg i sofaen foran widescreenen min med kald øl og resten av gryteretten fra i går. Har vel ikke så dårlig samvittighet, men jeg burde kanskje hive en ekstra slant i kollekten når jeg skal i kirken julaften.*L*

*ler*

Det var en kreativ løgn da:)

Husker en gang jeg bodde i blokk midt i byen og kontrollørene kom -midt under et fotball-VM!

Jeg var selvsagt..eh.. 'ikke hjemme', akkurat som når Jehovas kommer på døra, men sleipt var tidspunktet ja.

Nei, denslags betaler man ikke med glede.

Ikke har jeg tv-antenne heller. Kabel faktisk. Pokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NRK vet hva de gjør. Den kanskje hyggeligste mannen jeg har snakket med noen gang var nemlig NRK-kontrollør. Jeg kunne bare ikke lyve for ham.

Nettopp.

Hadde han ringt på ytterdøra og ikke på min dør, så hadde jeg ikke svart... Og hadde han vært frekk så hadde jeg 'ikke hatt' tv..

Men han var hyggelig. Vi pratet om hunder og takst på leiligheter...og "joda, jeg har både tv og video jeg"..

Jeg skulle hatt juling for temporær hjernekortslutning!

Jeg er visst lettlurt *grmf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK lisens er det eneste jeg betaler og blir forbannet over etterpaa

Ja, ikke sant.

Man betaler ikke lisens med glede. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - ei venninne av meg bodde en gang i andre etasje i en blokk. Så ringte det en NRK-kontrollør på døra. Hun gikk ut på verandaen og spurte hva det gjaldt, Han spør om de har TV i huset. "Jada", svarer hun. Hun får da beskjed om at de må betale NRK-lisens, ellers må de ha med TV-en hennes. "Okay, bare vent der du, så skal jeg hive den ned" hehe :) Han stakk kjapt gitt :) Ikke noe krav på NRK-lisens fikk hun heller :)

Jeg tørte ikke å la være å melde fra om at jeg hadde TV da jeg flytta for meg sjøl sist gang jeg da.. Men - det er desidert den regninga som kommer bakerst i køen for meg.Irriterende regning å betale det der...

Hehe

De kontrollørene er nok vant til avvikende blikk, tv-benker hvor støvet ligger rundt en firkant der det tilfeldigvis ikke står en tv, foreldre som lyver og hvor ungene korrigerer...

Men surt er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke mye sympatisk da han kom jeg...... Lisens betaler jeg sipelten ikke. Jeg nekter!! Urettferdig! Det var i grunnen det jeg hadde lyst til å si til ham også, men jeg sa bare at ikke vi hadde Tv. Da han begynte med lurespørsmålene sine spurte jeg om han hadde funnet Jesus? Jeg hadde jo kanskje noen hefter til ham, kanskje han ville bli med på et møte for å se hva vi som ikke har TV fyller sjelen vår med?

Fyren sprang fort ja! Passet meg bra så jeg kunne sette meg i sofaen foran widescreenen min med kald øl og resten av gryteretten fra i går. Har vel ikke så dårlig samvittighet, men jeg burde kanskje hive en ekstra slant i kollekten når jeg skal i kirken julaften.*L*

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og i dag er dere gift, liksom? :-)

Nei.

Jeg trodde ikke det var mulig... men det dukket jammen meg opp en _enda_ hyggeligere mann som jeg gjør atskillig mer sammen med enn å glo på gamle filmer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

Hadde han ringt på ytterdøra og ikke på min dør, så hadde jeg ikke svart... Og hadde han vært frekk så hadde jeg 'ikke hatt' tv..

Men han var hyggelig. Vi pratet om hunder og takst på leiligheter...og "joda, jeg har både tv og video jeg"..

Jeg skulle hatt juling for temporær hjernekortslutning!

Jeg er visst lettlurt *grmf*

Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...