Gå til innhold

DER var tiden som NRK-snylter over..


tigertrollet

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Thank you.

NÅ ble ihvertfall dagen ødelagt!!

Det mener du ikke???!

Åsså alt jeg har gått glipp av.....ggrrrrr

*lurer på hva det neste er*

Har du dekoder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tigertrollet

    24

  • Ulv I Faarikaal

    9

  • SierDuDet

    6

  • flisa

    4

Mest aktive i denne tråden

Har du dekoder ?

Nei, det har jeg da ikke i og med at jeg ikke har filmpakker?

Og med det mente du?

Ingen dårlige nyheter nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Thank you.

NÅ ble ihvertfall dagen ødelagt!!

Det mener du ikke???!

Åsså alt jeg har gått glipp av.....ggrrrrr

*lurer på hva det neste er*

Lisenskontoret er et ukjent begrep i huset, UPC har ikkeno med dem å gjøre. Bare brunevareforhandlerne må rapportere inn alle kjøp av visse varetyper som inneholder en tuner, f eks video, tv, paraboldekoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, det har jeg da ikke i og med at jeg ikke har filmpakker?

Og med det mente du?

Ingen dårlige nyheter nå....

Det var synd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd...

Grrrr. hvorfor det?

Hva trenger jeg da når det er kabel i borettslaget??

Og ikke snakk i koder. Dette er noe jeg ikke kan -og forøvrig ikke har noe ønske om å kunne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisenskontoret er et ukjent begrep i huset, UPC har ikkeno med dem å gjøre. Bare brunevareforhandlerne må rapportere inn alle kjøp av visse varetyper som inneholder en tuner, f eks video, tv, paraboldekoder.

Okei. Hvis jeg er i det snille hjørne en gang kan det hende at jeg formidler denne informasjonen til noen NRK-snyltere jeg kjenner.

Mot vederlag selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TV Norge er vel nesten verre.

" Vi avbryter filmen på det mest spennende punktet for å gi deg reklame, nyhetene, reklame, været, reklame og så til slutt resten av filmen". Jeg har ikke bedt om nyhetene! Kan dere ikke vise dem etterpå?

Ja, helt enig med deg, men derfor ser jeg aldri på filmer på TVN.

Det er ille nok å bli avbryti av reklame, men når man i tillegg skal tvinges til å se en 5 minutters reklamesnutt, så 10 minutter nyheter, og så enda en 5 minutters reklamesnutt mens filmen er på det mest spennende, det er jo det komplette vannvidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig med deg, men derfor ser jeg aldri på filmer på TVN.

Det er ille nok å bli avbryti av reklame, men når man i tillegg skal tvinges til å se en 5 minutters reklamesnutt, så 10 minutter nyheter, og så enda en 5 minutters reklamesnutt mens filmen er på det mest spennende, det er jo det komplette vannvidd.

ja.grrrrrrr.

Hva slags film ser du i kveld forresten? Ikke TVNorge regner jeg med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Okei. Hvis jeg er i det snille hjørne en gang kan det hende at jeg formidler denne informasjonen til noen NRK-snyltere jeg kjenner.

Mot vederlag selvsagt.

Det kommer av at myndighetene ikke har lovhjemmel til å kikke i registrene og koble dem. Tror ikke det er praktisk mulig heller, eller at det kan brukes til noe i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer av at myndighetene ikke har lovhjemmel til å kikke i registrene og koble dem. Tror ikke det er praktisk mulig heller, eller at det kan brukes til noe i praksis.

Jammen trenger jeg dekoder da, Ulv?

Og hvorfor var det synd at jeg ikke hadde det?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Grrrr. hvorfor det?

Hva trenger jeg da når det er kabel i borettslaget??

Og ikke snakk i koder. Dette er noe jeg ikke kan -og forøvrig ikke har noe ønske om å kunne..

Epost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jammen trenger jeg dekoder da, Ulv?

Og hvorfor var det synd at jeg ikke hadde det?

:-)

Dekoder trenger du for å se andre kanaler enn de som kommer fra hullet i veggen, de s k åpne kanalene. To typer dekoder: digital og analog. Ulik pris og ulike muligheter. Avhengig av sted i landet og båndbredde på nettet der du bor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsan, 10 år var nå lenge synes jeg. Jeg klarte ikke å lure unna i mer enn 5 år. Plutselig en dag stod kontrolløren på døra gitt. Han lurte på om jeg hadde tv. Ettersom tv'n stod på (og det på full guffe), syntes jeg liksom ikke at jeg kunne nekte heller. Men han var nå grei da, jeg slapp "straff" (bot altså)...fordi jeg hadde vært så *host host*...ærlig. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojsan, 10 år var nå lenge synes jeg. Jeg klarte ikke å lure unna i mer enn 5 år. Plutselig en dag stod kontrolløren på døra gitt. Han lurte på om jeg hadde tv. Ettersom tv'n stod på (og det på full guffe), syntes jeg liksom ikke at jeg kunne nekte heller. Men han var nå grei da, jeg slapp "straff" (bot altså)...fordi jeg hadde vært så *host host*...ærlig. ;-)

Hehe,

ja men det er mye penger spart på 10år -heldigvis :-)

Trodde ikke de kunne gi bot?!

Jeg "slapp" unna med halv avgift i år. yeah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.grrrrrrr.

Hva slags film ser du i kveld forresten? Ikke TVNorge regner jeg med:)

Nå har jeg ganske nettopp sett på Hannibal!

Den er selvsagt ingenting i forhold til sin forgjenger, men hver scene med Hopkins er jo en nytelse i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ganske nettopp sett på Hannibal!

Den er selvsagt ingenting i forhold til sin forgjenger, men hver scene med Hopkins er jo en nytelse i seg selv :)

Ja, han er knallgod -særlig i psyko-roller:-)

Så trailer på kinoen heromdagen om en ny film med han. Husker ikke hva den heter, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er knallgod -særlig i psyko-roller:-)

Så trailer på kinoen heromdagen om en ny film med han. Husker ikke hva den heter, men.

Stemmer.. tror han er i en ny en nå..

Jeg liker den mannen, men spesielt rollene som Hannibal Lecter er ekstremt bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke mye sympatisk da han kom jeg...... Lisens betaler jeg sipelten ikke. Jeg nekter!! Urettferdig! Det var i grunnen det jeg hadde lyst til å si til ham også, men jeg sa bare at ikke vi hadde Tv. Da han begynte med lurespørsmålene sine spurte jeg om han hadde funnet Jesus? Jeg hadde jo kanskje noen hefter til ham, kanskje han ville bli med på et møte for å se hva vi som ikke har TV fyller sjelen vår med?

Fyren sprang fort ja! Passet meg bra så jeg kunne sette meg i sofaen foran widescreenen min med kald øl og resten av gryteretten fra i går. Har vel ikke så dårlig samvittighet, men jeg burde kanskje hive en ekstra slant i kollekten når jeg skal i kirken julaften.*L*

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig med deg der.

Ser ikke på NRK og reklamene på andre kanaler har jeg blitt så vant til at jeg t.o.m. synes noen er morsomme:-)

Men irriterer det ikke deg at alle sportssendinger på reklamefrie NRK fra mesterskap begynner med: "og kampen presenteres av Nordea, Byggmakker og .."?

:-)

Årsaka til at NRK må bruka sponsing for å kjøpa dei dyre programma er jo m.a. pga alle freeloaders som lurar seg unna lisensen.

NRK-avgifta er ikkje skatt. Det er ei avgift for å halda kanalane i drift. Ingen som har Canal+ mukkar når dei må betala over 2500 i året for å sjå filmar i reprise, men 1700 i året for to bra tv-kanalar utan reklame + ein haug radiokanalar sendt gjennom eteren, det skal folk klage på.

Eg betalar med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...