Gå til innhold

FU: Klarer du å drepe din egen mat ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Kaniner er herlige. Søte er de, men bedre når de ligger og trekker i halvparten vann og skummet melk med krydder, eller har ligget i joghurt og krydder en natt, og langstekes med stopping og grønnsaker. Tidligere i dag var den levende og hoppet rundt og bæsjet små bønner overalt. En dvergkanin er akkurat nok til en person. mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    11

  • Atene

    4

  • Melaisa

    2

  • naiv

    2

Mest aktive i denne tråden

angeleena1365380364

Jeg kan knekke nakken på en passelig stor fisk ja. Kaniner spiser jeg ikke uansett.

NEI,det kunne jeg ikke klart!!og har ingen problemer med og innr;mme det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millymollymandy

Jeg jakter bl.a. elg - og nei jeg har ingen softe følelser for å drepe maten min! Jeg er havfisker også - og knerter gjerne både fisk og ufisk, koker krabber osv.

Vi mennesker er faktisk på toppen av næringskjeden, er altetende og det er naturlig for oss å forsyne oss av de som står under oss i kjeden.

Dessuten: Hvodan ville det bli om dyrene skulle "sjøldaue" i stedetfor å bli spist?

Jeg hadde noen hareunger som jeg foret opp en vinter - etter å ha "plukket" de ute om høsten da harene hadde fått kull nr. 2. De ble helt tamme, men de smakte godt utpå vårsiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Nei. Jeg har for dårlig samvittighet til å ta livet av søte små kaniner.

Så jeg hadde nok sultet i hjel hvis jeg måtte ha levd på den måten.

Ja ja, ikke alle er like tøff ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hadde klart det helt fint, bare noen kunne vist meg hvordan?!

Men fisk takler jeg ikke..

Ok: ta en liten kulehammer, hold kaninen i øra, og slå midt på skallen med et kjapt slag. Kutt halsen og spikre den opp på en fjøl gjennom hasene på bakbena. Kutt buken åpen og rykk ut innvollene raskt, så urinen ikke går i kjøttet. skjær der det trengs. Kutt av hode og forlabber. skjær rundt baklabbene og flå skinnet av. VOILA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg jakter bl.a. elg - og nei jeg har ingen softe følelser for å drepe maten min! Jeg er havfisker også - og knerter gjerne både fisk og ufisk, koker krabber osv.

Vi mennesker er faktisk på toppen av næringskjeden, er altetende og det er naturlig for oss å forsyne oss av de som står under oss i kjeden.

Dessuten: Hvodan ville det bli om dyrene skulle "sjøldaue" i stedetfor å bli spist?

Jeg hadde noen hareunger som jeg foret opp en vinter - etter å ha "plukket" de ute om høsten da harene hadde fått kull nr. 2. De ble helt tamme, men de smakte godt utpå vårsiden!

Sånn skal det være. Mat er godt og gratis er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jo, kanskje en ørret eller en laks. Da jeg var liten, kunne jeg spørre ved middagsbordet: Hvem spiser vi nå? Er det kosedokka eller silkedokka (lam)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei. Jo, kanskje en ørret eller en laks. Da jeg var liten, kunne jeg spørre ved middagsbordet: Hvem spiser vi nå? Er det kosedokka eller silkedokka (lam)?

For barn må det være et traume å spise et dyr som var levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreper fisken jeg spiser i hvert fall.

Kanin er godt, men jeg tror kanskje at jeg _ikke_ hadde orket å drepe den sjøl. Kaniner er jo så søte og sånt. Katter derimot kunne jeg godt tenke meg å vri om nakken på....men jeg tror ikke katter smaker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som bor på landsbygda er som oftes pragmatiske.

Nemlig, jeg har spist mye kjøtt jeg hadde lekt med og kunne navnet på da det spratt rundt på alle fire.

Putte var spesielt god :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glimmer

Fisk fungerer helt fint, de dreper og sløyer jeg selv når jeg har muligheten.

Ellers så spiser jeg veldig lite kjøtt, men hadde jeg gjort det, så hadde jeg nok ikke drept dyrene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok: ta en liten kulehammer, hold kaninen i øra, og slå midt på skallen med et kjapt slag. Kutt halsen og spikre den opp på en fjøl gjennom hasene på bakbena. Kutt buken åpen og rykk ut innvollene raskt, så urinen ikke går i kjøttet. skjær der det trengs. Kutt av hode og forlabber. skjær rundt baklabbene og flå skinnet av. VOILA.

Takk. Håper jeg får bruk for den kunnskapen, der.. Kanskje hvis det blir krig og vi må overleve på hytta i Valdres i noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

Jeg har ingen problemer med å ta livet av fisk eller høner, f.eks. Men ikke kaniner! Jeg er veldig svak for sånne små pelsdotter. (Hadde en kanin som liten)

Men hadde jeg vært på en øde øy uten mat hadde jeg vel gjort det likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kaniner er god mat, men jeg kunne ikke drept den selv. Hadde jeg måttet drepe min egen mat hadde jeg holdt meg til fisk og grønnsaker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...