Gå til innhold

rotfylling


Gjest marilin

Anbefalte innlegg

Gjest marilin

Jeg har hull i en tann, og det var gått ned på nervene. Tannlegen fylte igjen, men må rotfylle senere. Gruer meg veldig. Hvor lang tid tar det å rotfylle en tann? Er det vondt? Tannlegen sa jeg burde gjøre det innen et halvt år. Har problemer med spenninger i nakken + svimmelhet. Vil derfor utsette behandlingen til jeg er bra, da jeg ble veldig svimmel sist gang, når boret er i tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei marlin.

Rotfyllinger har et dårlig rykte. Oftest uten grunn. Tenner som må rotfylles kan være trøblete, men som oftest går slik behandling greit. Tid som medgår til slik behandling kan variere, men det er viktig å presisere at jo lenger man venter med slik behandling jo lengre tid kan det ta, vondere kan det bli og dyrere kan det bli.

Nakkeproblemer og svimmelhet bør ikke være noe hinder for slik behandling. Jeg ville la hensynet til tannen gå foran svimmelheten du kan ha følt en gang i fortiden.

Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei marlin.

Rotfyllinger har et dårlig rykte. Oftest uten grunn. Tenner som må rotfylles kan være trøblete, men som oftest går slik behandling greit. Tid som medgår til slik behandling kan variere, men det er viktig å presisere at jo lenger man venter med slik behandling jo lengre tid kan det ta, vondere kan det bli og dyrere kan det bli.

Nakkeproblemer og svimmelhet bør ikke være noe hinder for slik behandling. Jeg ville la hensynet til tannen gå foran svimmelheten du kan ha følt en gang i fortiden.

Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Hei Funlight.

Syreangrepet ved bulimi misfarger og ødelegger tannemalje. Røyk, kaffe og te misfarger og misfarger nok mer en emalje som er svakt oppløst av syre. Bleking kan nok hjelpe på, men ditt unge hvite smil er nok gått tapt på grunn av sykdommen din.

Med tiden kan det lages kroner på slike tenner, både for å reparere skader og gi deg ditt hvite smil tilbake. Dette er noe du må ta opp med tannlegen din for i din situasjon vil folketrygden dekke en del av utgiftene til behandlingen.

Husk at overdrevet tannpuss på syreangrepet tannemalje kan være uheldig. Skyll med vann og vent et par timer før du pusser.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Funlight.

Syreangrepet ved bulimi misfarger og ødelegger tannemalje. Røyk, kaffe og te misfarger og misfarger nok mer en emalje som er svakt oppløst av syre. Bleking kan nok hjelpe på, men ditt unge hvite smil er nok gått tapt på grunn av sykdommen din.

Med tiden kan det lages kroner på slike tenner, både for å reparere skader og gi deg ditt hvite smil tilbake. Dette er noe du må ta opp med tannlegen din for i din situasjon vil folketrygden dekke en del av utgiftene til behandlingen.

Husk at overdrevet tannpuss på syreangrepet tannemalje kan være uheldig. Skyll med vann og vent et par timer før du pusser.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

å stokke tastefingrene når spørsmål skal besvares. Den observante leser vil nok forså at det siste svaret om rotfylling ikke hørte hjemme her, men om bullemi.

Webmaster kan slette innlegget hvis han vil.

Ha en god tannpuss og en vakker natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...