Gå til innhold

Hvordan ser du for deg alderdommen?


kie

Anbefalte innlegg

Jeg lever lykkelig et sted i syd-Europa med mann og elsker. Plager dem med å spille diverse brettspill og leker, samt med å massere og stryke meg på ryggen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg vet hvordan det vil ende: jeg blir skutt av en sjalu ektemann i det jeg hopper ut av et soveromsvindu som 90-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke for meg noenting. Regner ikke med at jeg blir så gammel. Ihvertfall ikke hvis sjukehuset (og helsevesenet) fortsetter å drite i og hjelpe meg slik de har gjort i flere år nå.

Sorry at jeg bruker innlegg her til å syte over det forbannede møkkasjukehuset :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg er alderspensjonist vil jeg treffe venninner på kafe midt på dagen og drikke rødvin, forhåpentligvis har jeg barn og barnebarn jeg har god kontakt med. Jeg bor i det huset jeg nå bor i , sammen med mannen min, den samme som idag. Han og jeg skal leke oss gjennom alderdommen, med konkurranser, turer, lek og moro. jeg plager andre med hvor dyr rødvinen har blitt/eller hvor dyrt alt var før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg er enke, og bor ensomt til i et lite hus som ligger på et svaberg. På hele langveggen er det vinduer, ikke helt til golvet, da, og under dem står en et like langt arbeidsbord. Der står det minst to pc-er. pluss masse tilleggsutstyr. Resten av veggene i huset er dekka med bokhyller, som absolutt ALLE bøkene får plass i.

Hvis det ikke var for Eurosport, hadde jeg valgt bort tv'n, men... Ellers vil jeg bare omgi meg med det mest nødvendige; ingen sofa, én go'stol, ingen fasttelefon, kun mobil.

Har ingen planer om å være sosial, så jeg kommer neppe til å plage noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innen den tid har jeg lært meg og både drikke og like rødvin. Dagene skal tilbringes i en hengekøye i skyggen mellom to sitrustrær et eller annet sted lang sydligere enn Norge. Der skal jeg ligge og røyke, lese og drikke tidligere nevnte drikk.

Når jeg ikke ligger i hengekøya, skal dagene tilbringes med kunstutstillinger, café-besøk og reising rundt i verden!

Mine barn har ikke "velsignet" meg med barnebarn, så jeg har kun meg selv og tenke på, og slipper dårlig samvittighet fordi jeg aldri gidder å være barnevakt.

....jeg har fremdeles ikke funnet mannen i mitt liv, og kommer nok mest sansynelig aldri til å gjøre det heller...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vet ikke helt hvordan jeg ser for meg alderdommen, men jeg vet hva jeg vil gjøre for at den skal bli så bra som mulig. I sommerferien har jeg jobbet mye i Hjemmesykepleien og har lært mye om hvordan eldre har det og hva de selv kan gjøre. Jeg vil sørge for at jeg har et sosialt nettverk, familie og venner. Jeg ville funnet meg en hobby eller to, og jeg ville kommet meg ut av huset og gått på eldresenter e.l. Jeg skal også sørge for at mens jeg er ung skal jeg ha mitt eget liven god jobb og egne venner, ikke bare gå og stulle og stelle hjemme med barna, når mannen da dør og barna er flyttet hjemmefra er det mange som har vanskeligheter for de har ikke noe eget liv, de har bare levd for mannen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...