Gå til innhold

FU: Anbefal en CD!


misjonær

Anbefalte innlegg

Hei!

Kanskje er DU møkk lei av at eg maser om bøker og filmer...

Men eg prøver me på en til..

Anbefal en CD ( LP / MC?)

Hva er den absolut beste plata du har??

Umulig å svare på?

Eg trur det må bli

Siri Svale Band - Blackbird

Tillegsspørsmål:

Kor mange cd`er har du?

Korleis organiserer du dei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ikke an å si hvilken som er den beste.. Jeg kan strekke meg til å si hvilken som er den beste IDAG, men imorgen er det en annen.

David Bowie's Ziggy Stardust.

(Igår var det Simon/Garfunkel -Concert in Central Park..)

Jeg katalogiserer musikken etter min egen inndeling av kategorier som går på følelsen jeg får av musikken, tror jeg.. Har hatt det alfabetisk, men det funker overhodet ikke. F.eks er Lillebjørn Nilsen nå sammen med Simon and Garfunkel og andre viseaktige ting. Alanis Morissette er mer rockete, og står sammen med Lenny Kravitz og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm veldig vanskelig,avhengig av humør osv.Lytter mye til Sigur Rôs nå jeg.Og Kent.

Likevel er muuuligens Ten,med Pearl Jam, den jeg har dratt fram flest ganger...blir aldri lei den.

Har perioder jeg,lytter meg møkk lei av musikk som treffer midt i hjertet, og legger bort plata.

Dessuten, forskjellig musikk, til ulike dager, steminger og gjøremål.

Jeg føler jeg har for dårlig tid til å lete blandt LP-platene mine,mimre og lytte. For lite alenetid nå som jeg er mor:-)

Organisere???Fremmedord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli to.....begge er Midnight Choir sine:

"Midnight Choir"

"Olsens Lot"

Har så få cd`er at de får stå pent hulter til bulter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkiveringssystemet er noe komplisert for uinnvidde.

Vi har flere hovedkategorier med tilhørende underkategorier:

1. Musikk som vi begge hører på for tiden. Denne er delkt inn i: A) Rock (gammel musikk)og B) Techno og Rap (ny musikk)

2. Musikk som bare hun hører på. Her kan jeg ikke redegjøre noe videre

3. Musikk som bare jeg hører på. Denne er delt inn i: A) Musikk jeg sjelden hører på, B) Favorittene mine for tiden, C) Musikk som også hun hører på av og til, D) Rock/hardrock, E) Techno/rap

4. Klassisk

5. Møkkamusikk

6. barnemusikk

7. Pluss et oppsamlingsarkiv for musikk som ikke passer inn i neon av de andre kategoriene.

Under hver kategori er skivene katalogisert enten alfabetisk eller etter hva vi spiller aller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkiveringssystemet er noe komplisert for uinnvidde.

Vi har flere hovedkategorier med tilhørende underkategorier:

1. Musikk som vi begge hører på for tiden. Denne er delkt inn i: A) Rock (gammel musikk)og B) Techno og Rap (ny musikk)

2. Musikk som bare hun hører på. Her kan jeg ikke redegjøre noe videre

3. Musikk som bare jeg hører på. Denne er delt inn i: A) Musikk jeg sjelden hører på, B) Favorittene mine for tiden, C) Musikk som også hun hører på av og til, D) Rock/hardrock, E) Techno/rap

4. Klassisk

5. Møkkamusikk

6. barnemusikk

7. Pluss et oppsamlingsarkiv for musikk som ikke passer inn i neon av de andre kategoriene.

Under hver kategori er skivene katalogisert enten alfabetisk eller etter hva vi spiller aller mest.

Et tips; kast alle cd-ene i kategori 5! (evt gi disse på loppemarked etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkiveringssystemet er noe komplisert for uinnvidde.

Vi har flere hovedkategorier med tilhørende underkategorier:

1. Musikk som vi begge hører på for tiden. Denne er delkt inn i: A) Rock (gammel musikk)og B) Techno og Rap (ny musikk)

2. Musikk som bare hun hører på. Her kan jeg ikke redegjøre noe videre

3. Musikk som bare jeg hører på. Denne er delt inn i: A) Musikk jeg sjelden hører på, B) Favorittene mine for tiden, C) Musikk som også hun hører på av og til, D) Rock/hardrock, E) Techno/rap

4. Klassisk

5. Møkkamusikk

6. barnemusikk

7. Pluss et oppsamlingsarkiv for musikk som ikke passer inn i neon av de andre kategoriene.

Under hver kategori er skivene katalogisert enten alfabetisk eller etter hva vi spiller aller mest.

Smart!

Har forresten en egen cd-hylle jeg og, med det jeg hører mest på for tiden. Det er egentlig sjelden jeg bytter ut noe i den. Kanskje hvis jeg kjøper noe nytt, men den går så over i de vanlige cd-hyllene etter to-tre uker. Det er ikke så veldig mye bra som kommer, dessverre. Blir som regel veldig begeistret i noen korte uker, men så falmer det. Som en forelskelse. Men så er det noen man aldri glemmer, da ...

Hadde mannen min hørt på musikk noen gang (tenk at jeg fant en mann som ikke _liker_ musikk!!!!) hadde vi nok hatt litt felles og litt hvert vårt vi og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips; kast alle cd-ene i kategori 5! (evt gi disse på loppemarked etc).

Nei, det gjør jeg altså ikke. For mange år siden ga jeg bort ett par hundre hardrock-skiver til noen bekjente. jeg var drittlei den musikksjangeren. Nå angrer jeg som en hund, for det var det mange godbiter, gitt

Jaja, "there's born a sucker every minute" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart!

Har forresten en egen cd-hylle jeg og, med det jeg hører mest på for tiden. Det er egentlig sjelden jeg bytter ut noe i den. Kanskje hvis jeg kjøper noe nytt, men den går så over i de vanlige cd-hyllene etter to-tre uker. Det er ikke så veldig mye bra som kommer, dessverre. Blir som regel veldig begeistret i noen korte uker, men så falmer det. Som en forelskelse. Men så er det noen man aldri glemmer, da ...

Hadde mannen min hørt på musikk noen gang (tenk at jeg fant en mann som ikke _liker_ musikk!!!!) hadde vi nok hatt litt felles og litt hvert vårt vi og.

Jeg synes det er veldig mye bra musikk som blir gitt ut, selv om jeg kjøper litt lite musikk for tiden.

Jeg har en kjæresten som er minst like glad i musikk som jeg er.

Liker han virkelig ikke musikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hittills" med Bo Kaspers Orkester

Mozarts messe i c-moll - en veldig bra innspilling med English baroque soloists

Disse to har jeg hørt på kontoret mitt i dag og er veldig glad i dem begge. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig mye bra musikk som blir gitt ut, selv om jeg kjøper litt lite musikk for tiden.

Jeg har en kjæresten som er minst like glad i musikk som jeg er.

Liker han virkelig ikke musikk?

Niks. Det er litt sørgelig, egentlig. Jeg har kommet frem til at det er fordi han aldri hørte musikk hjemme da han vokste opp. Selv er jeg vokst opp med musikk i alle kategorier og må jevnlig ha lange stunder foran stereoanlegget. Musikk bare i bakgrunnen kan jeg derimot dy meg for, jeg liker best å høre ordentlig etter.

Det er litt trist at mannen min ikke har hatt noen viktige opplevelser med musikk, og det er tydeligvis for sent å "lære" ham dette. Han synes det meste er masete og vil ikke høre ordentlig etter. Han kunne navnet på _en_artist da vil ble sammen, Tori Amos, men han har aldri eid en cd hverken med henne eller noen andre.

Mannen min liker bare musikk i forbindelse med film, han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lex Lea

Nå får jeg pepper igjen, men det blåser jeg i. PINK FLOYD - Division Bell! Jeg syns også Morten Harket - Vogts villa er bra, det samme med Bo Kaspers Orkester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Det er litt sørgelig, egentlig. Jeg har kommet frem til at det er fordi han aldri hørte musikk hjemme da han vokste opp. Selv er jeg vokst opp med musikk i alle kategorier og må jevnlig ha lange stunder foran stereoanlegget. Musikk bare i bakgrunnen kan jeg derimot dy meg for, jeg liker best å høre ordentlig etter.

Det er litt trist at mannen min ikke har hatt noen viktige opplevelser med musikk, og det er tydeligvis for sent å "lære" ham dette. Han synes det meste er masete og vil ikke høre ordentlig etter. Han kunne navnet på _en_artist da vil ble sammen, Tori Amos, men han har aldri eid en cd hverken med henne eller noen andre.

Mannen min liker bare musikk i forbindelse med film, han.

Da er jeg som mannen din, stort sett. Den beste lyden er stillheten. Jeg blir stresset av stereoanlegg og radioer. MEN, jeg liker å danse - så DA vil jeg ha musikk! :-)

En helg vi var i Sverige - så skulle vi ut i Grebbestad og spise middag. På hver restaurant bortover var det en eller annen som spilte musikk, og jeg NEKTER å spise med høy musikk rundt meg - - hehe, så vi endte opp på en hvor det var stille.....vi bestilte, fikk maten servert - og DA kom det ut en trubadur som ROPTE ut sangene sine....*Grøss*

Han var flink da - men likkavæl - jeg skulle SPISE og SKRAVLE; -og det går ikke an å få snakket med den man sitter vde siden av engang - da blir jeg pottesur! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke så mange cd'er, men mann min har...jeg har bare sånt "oppsop" som folk har gitt meg; Carlene Carter etc. etc. Men jeg har jo kjøpt et par sjøl også - Julesanger med Sissel Kyrkjebø etc. - altså nyttesanger! :-) Den jeg hører på var det datteren min som fikk i Go'Boken - nemlig babyen første muskk....og det er klassisk musikk - det kan jeg til nød ha på.

Ellers er jeg glad i musikken som gubben har; Chet Atkins og Mark Knopfler...men aller helst så vil jeg hade stille.

Vel, - har en forkjærlighet for Magnus Uggla da! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg som mannen din, stort sett. Den beste lyden er stillheten. Jeg blir stresset av stereoanlegg og radioer. MEN, jeg liker å danse - så DA vil jeg ha musikk! :-)

En helg vi var i Sverige - så skulle vi ut i Grebbestad og spise middag. På hver restaurant bortover var det en eller annen som spilte musikk, og jeg NEKTER å spise med høy musikk rundt meg - - hehe, så vi endte opp på en hvor det var stille.....vi bestilte, fikk maten servert - og DA kom det ut en trubadur som ROPTE ut sangene sine....*Grøss*

Han var flink da - men likkavæl - jeg skulle SPISE og SKRAVLE; -og det går ikke an å få snakket med den man sitter vde siden av engang - da blir jeg pottesur! *s*

Jeg er enig i at det er best når musikk er selvvalgt, det kan være utrolig stressende å handle og spise ute og sånt med all den musikken som fins overalt. Og radio er stort sett noe herk, ja..

Jeg har moderert musikkavhengigheten min noe etter at jeg ble gift, da, og det er faktisk litt deilig. Det tok mye tid.

Husker det kom en sånn trubadur-aktig fyr på en restaurant vi var på i Tunisia -de tror alle turister synes sånt er så FESTLIG.. Veldig festlig når de står ved siden av bordet ditt hele kvelden og vi først får latterkrampe, så blir vi alvorlige, så enda mer alvorlige og til slutt bare sure. Og vondt i hodet.. Synd de hadde så god mat der, for vi orket ikke å gå tilbake.

Vi har noen morsomme bilder fra det, i det minste. Han hadde med en totalt ulekker magedanserinne også nemlig, som så mer ut som om hun var tatt ut av serien "Strippekongens piker". Veldig upassende i en restaurant igrunn, men morsomt på bilde med oss i bakgrunnen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Svale Band har jeg på kassett, nærmest uhørt. Kanskje jeg burde gi den en ny sjanse?

Sier som enkelte andre - det er én plate som er best hele tiden. Jeg katalogiserer det meste av musikken min (drøyt 700 titler inkl. LP/ MC) alfabetisk, men det jeg hører mest på står for seg sjøl. I tillegg står klassisk, filmmusikk og latino i egne avdelinger.

Blant favorittene mine finner du Jamiroquai, Incognito, Kenneth Sivertsens jazzplater, Massive Attack og Gurs Jazzmatazz. Dessuten har jeg hørt mye på Eva Cassidys "Songbird" i det siste.

http://home.no.net/birgitf/musikksider.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Svale Band har jeg på kassett, nærmest uhørt. Kanskje jeg burde gi den en ny sjanse?

Sier som enkelte andre - det er én plate som er best hele tiden. Jeg katalogiserer det meste av musikken min (drøyt 700 titler inkl. LP/ MC) alfabetisk, men det jeg hører mest på står for seg sjøl. I tillegg står klassisk, filmmusikk og latino i egne avdelinger.

Blant favorittene mine finner du Jamiroquai, Incognito, Kenneth Sivertsens jazzplater, Massive Attack og Gurs Jazzmatazz. Dessuten har jeg hørt mye på Eva Cassidys "Songbird" i det siste.

http://home.no.net/birgitf/musikksider.htm

Og der ramlet det ut et "ikke" fra en av de første setningene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...