Gå til innhold

FU: Anbefal en CD!


misjonær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå lytter jeg til Fadomusikk.

Ellers så aner jeg ikke hvor mange CD'er jeg personlig har.

Det er i alle fall totalt veldig mange av dem her i huset.

Hver mann/kvinne sine egne plater og anlegg.

Noen ganger lytter jeg mest til stillheten når den finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lis@bet

Er for tida veldig begeistret for den nye til Morcheeba. Ellers har jeg ingen all-time-favourite...

Vet ikke hvor mange CD'er jeg har, kanskje 200?

Organisere? Åja, jeg har et strengt oppsett der alle Pink Floyd CD'ene står samlet, det samme gjør U2, Cure, REM, Smashing Pumpkins osv. Ganske infløkt system, skjønner du.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for tida veldig begeistret for den nye til Morcheeba. Ellers har jeg ingen all-time-favourite...

Vet ikke hvor mange CD'er jeg har, kanskje 200?

Organisere? Åja, jeg har et strengt oppsett der alle Pink Floyd CD'ene står samlet, det samme gjør U2, Cure, REM, Smashing Pumpkins osv. Ganske infløkt system, skjønner du.:-)

"Er for tida veldig begeistret for den nye til Morcheeba. Ellers har jeg ingen all-time-favourite."

Hørt "Big Calm" med Morcheeba? I tilfelle ikke - den er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lis@bet

"Er for tida veldig begeistret for den nye til Morcheeba. Ellers har jeg ingen all-time-favourite."

Hørt "Big Calm" med Morcheeba? I tilfelle ikke - den er nydelig.

*laster ned*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt med humør, men disse 3 blir jeg aldri lei av:

* "Dirty" med Sonic Youth

* "Violent Femmes" med Violent Femmes

* "Shag Tobacco" med Gavin Friday

Ellers hører jeg en del på gammel storbandjazz (fex Frank Sinatra med Tommy Dorsey Orchestra) og rap (fex Notorious B.I.G, D12).

I det siste har det også blitt noe Eva Cassidy og Nick Drake.

Vi har vel omlag 400 CD-er. De er kategorisert alfabetisk etter navn på artist/band, med egne kategorier for samleplater, jazz, filmmusikk og CD-singler.

CD-ene er det jeg som har sortert, mannen tar det ikke så nøye. Men så er det jeg som er musikkfantasten av oss også, selv om det er han som har jobbet i platebransjen. Noe som egentlig bare bekrefter synet man har på plateselskap-ansatte... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer litt med humør, men disse 3 blir jeg aldri lei av:

* "Dirty" med Sonic Youth

* "Violent Femmes" med Violent Femmes

* "Shag Tobacco" med Gavin Friday

Ellers hører jeg en del på gammel storbandjazz (fex Frank Sinatra med Tommy Dorsey Orchestra) og rap (fex Notorious B.I.G, D12).

I det siste har det også blitt noe Eva Cassidy og Nick Drake.

Vi har vel omlag 400 CD-er. De er kategorisert alfabetisk etter navn på artist/band, med egne kategorier for samleplater, jazz, filmmusikk og CD-singler.

CD-ene er det jeg som har sortert, mannen tar det ikke så nøye. Men så er det jeg som er musikkfantasten av oss også, selv om det er han som har jobbet i platebransjen. Noe som egentlig bare bekrefter synet man har på plateselskap-ansatte... ;o)

Glemte en kategori: Musikk jeg er flau over (og forbløffende ofte har fått gjennom jobben), men som kan komme til nytte på feks utdrikningslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Anbefal en CD ( LP / MC?)"

Motorpsycho - Phanerothyme

"Hva er den absolut beste plata du har??"

Tom Waits - Heart of Saturday Night

"Kor mange cd`er har du? "

Aner ikkje. 4-500? Alt for få i alle fall.

"Korleis organiserer du dei? "

Etter rock/klassisk og alfabetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*laster ned*

Big Calm er både tittel på sang og tittel på cd - bare så du er klar over det. Big Calm har mange nydelige sanger, men kanskje litt mer jazzete enn den siste cd'en som du kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Tidenes beste:

Achtung Baby! Med U2.

Har rundt 2000 CDer. Artistene/gruppene står alfabetisk, album med samme artist kronologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lis@bet

Big Calm er både tittel på sang og tittel på cd - bare så du er klar over det. Big Calm har mange nydelige sanger, men kanskje litt mer jazzete enn den siste cd'en som du kjenner.

OK, det forklarer en del :-) Fikk nok tittelkuttet, og ble ikke så veldig forkjust i det.. dessuten kutta sangen omtrent på midten..

*og vi prøver igjen* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefal en CD ( LP / MC?) Bare en? *tenke* For øyeblikket må det bli Mark Knopfler's "Sailing to Philadelhia" -Og en masse andre...

Hva er den absolut beste plata du har?? Skarp konkurranse mellom Dolores Keane's "Solid ground", nevnte Knopfler-plate pluss "Golden heart", Afzelius' "Don Quixote" og "Nio liv", Dire Straits' "Brothers in arms" og "On every street", Eidsvåg's "Passe gal", "Tatt av vinden" og "Alt du vil ha" og Pink Floyd's "The Wall" -Og en hel del jeg sikkert har glemt i farten.

Tillegsspørsmål:

Kor mange cd`er har du? 5-600 inkludert ca 100 singler/maxi/promo

Korleis organiserer du dei? Holder på å klekke ut gode ideer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...