Gå til innhold

Vondt i magen!


kie

Anbefalte innlegg

Takk :-)

Godt å høre at andre slags folk enn meg går/har gått på sykepl.skolen.

Tror ganske mange andre enn deg har gått der gitt :-)

Til og med mora mi, men det er 40 år sia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • kie

    19

  • naiv

    2

  • libra

    2

  • Dorthe

    2

Mest aktive i denne tråden

Takk!

Skal prøve å huske på det.

Hei Kie!

Hvilken by skal du gå i? Jeg begynte på sykepleien i fjor. Gruet meg like mye som du gjør nå, selv om jeg var 20 år da jeg begynte. Sykepleierstudenter, både gutter og jenter, er jordnære, veldig snille og koselige alle sammen. I min gruppe på 15 stk er alle med og ingen utelatt enten de er 19 eller 45. Går sammen med en på 19, de fleste i 20- årene + en på 30, en på 32 og to damer på 45! Og dette er bare i min gruppe på 15. Det finnes mange flere som ikke kommer rett fra videregående. Ta det helt med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne vært med og "holdt deg i hånden", hvis du gruer så fælt.

Gikk selv et år når jeg var mye eldre enn de andre.

Ta det helt med ro første dagen eller uka, og så går det seg til.

Jeg opplevde det som krampeaktig av de unge, måten de prøvde å bli kjent på.

De var yngre enn dine medstudenter, som sikkert er modne og takler en voksen kvinne.

Det er ALLTID en eller to andre i tillegg som er eldre enn kullet, start med dem, så kommer de andre sikkert etterhvert.

Du er der trossalt for å lære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kie!

Hvilken by skal du gå i? Jeg begynte på sykepleien i fjor. Gruet meg like mye som du gjør nå, selv om jeg var 20 år da jeg begynte. Sykepleierstudenter, både gutter og jenter, er jordnære, veldig snille og koselige alle sammen. I min gruppe på 15 stk er alle med og ingen utelatt enten de er 19 eller 45. Går sammen med en på 19, de fleste i 20- årene + en på 30, en på 32 og to damer på 45! Og dette er bare i min gruppe på 15. Det finnes mange flere som ikke kommer rett fra videregående. Ta det helt med ro!

Hei :-)

Jeg skal gå på HiAk.

Godt å høre at det ofte er flere enn meg som er "eldre" i det studiet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne vært med og "holdt deg i hånden", hvis du gruer så fælt.

Gikk selv et år når jeg var mye eldre enn de andre.

Ta det helt med ro første dagen eller uka, og så går det seg til.

Jeg opplevde det som krampeaktig av de unge, måten de prøvde å bli kjent på.

De var yngre enn dine medstudenter, som sikkert er modne og takler en voksen kvinne.

Det er ALLTID en eller to andre i tillegg som er eldre enn kullet, start med dem, så kommer de andre sikkert etterhvert.

Du er der trossalt for å lære...

Ja, det har du rett i.

Jeg er der først og fremst for å lære.

Det er jo litt spennende også.

Hjelper med oppmuntring på nettet, tydeligvis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i.

Jeg er der først og fremst for å lære.

Det er jo litt spennende også.

Hjelper med oppmuntring på nettet, tydeligvis. :-)

Det er bra.

For dette skal du nemlig glede deg til, første uken er jo fantastisk spennende... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeey!

Det kommer til å gå så bra så

:-)

De små snørrungene som kommer rett fra videregående har et tonn med tilsynelatende selvtillit kanskje, men de er nok pissnervøse selv skal du tro..

Det blir vel spennende å begynne å studere. Du får ha masse lykke til i morgen!

*tvi tvi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra. Jeg begynte selv på skolen i dag og det er et sug i magen det er helt sant. Jeg var nervøs for hvordan de andre skulle se på meg siden jeg hadde med meg 2 åringen min. Det var ikke noe problem, jeg prata med mange jeg og gleder meg til fortsettelsen.

Lykke til det går nok kjempebra. Jeg tror ikke det er noen som bryr seg om vekta di, det er ihvertfall ikke det jeg ser på når jeg prater med en person.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey!

Det kommer til å gå så bra så

:-)

De små snørrungene som kommer rett fra videregående har et tonn med tilsynelatende selvtillit kanskje, men de er nok pissnervøse selv skal du tro..

Det blir vel spennende å begynne å studere. Du får ha masse lykke til i morgen!

*tvi tvi*

Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra. Jeg begynte selv på skolen i dag og det er et sug i magen det er helt sant. Jeg var nervøs for hvordan de andre skulle se på meg siden jeg hadde med meg 2 åringen min. Det var ikke noe problem, jeg prata med mange jeg og gleder meg til fortsettelsen.

Lykke til det går nok kjempebra. Jeg tror ikke det er noen som bryr seg om vekta di, det er ihvertfall ikke det jeg ser på når jeg prater med en person.

Lykke til

Tusen takk for oppmuntring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kie

Skjønner at du er spent og nervøs, men tro meg, det er garantert flesteparten av de andre også. Alltid spennende og nervepirrende å starte på noe nytt med nye mennesker.

Du kommer til å klare deg så flott. Jeg er overbevist om at det er flere andre på din alder der :)

Og du, du virker som et kjempeflott menneske (etter det jeg har sett av deg her på DOL). *Sender masse selvtillit til deg*

Lykke til i morra :) La oss få høre hvordan det går da :)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du begynne på sykepleien i Oslo ? Det skal jeg. Jeg begynner i dag kl. 10.00 - er 24 og er mamma til en gutt.

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til kie :0)

Jeg tror du blir en flott sykepleier!

Jeg begynte selv på skole i fjor høst. Og jeg kom i en klasse der ALLE var ti år eldre enn meg, og hadde minst 20 års erfaring i faget fra før!

Følte meg ikke så lur når jeg kom tuslende inn blandt alle disse stormflotte 40 åringene, som utstrålte egen stil og uavhengighet...

Men det gikk kjempeflott alikevel ;0) Begynner på del to om en mnd.

Kom ikke inn på HiT...*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du vel midt oppe i det, men altså:

Jeg sier som jeg gjør til min 12-årige datter: De andre ser neppe to ganger på deg. De er nesten bare opptatt av seg selv og sitt. Du tenker da vel ikke "så fryktelig stygg / tynn / tjukk / lang / kort hun der er" hver gang det går et ukjent menneske forbi? Ikke tro at alle de andre gjør det heller, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kie

Skjønner at du er spent og nervøs, men tro meg, det er garantert flesteparten av de andre også. Alltid spennende og nervepirrende å starte på noe nytt med nye mennesker.

Du kommer til å klare deg så flott. Jeg er overbevist om at det er flere andre på din alder der :)

Og du, du virker som et kjempeflott menneske (etter det jeg har sett av deg her på DOL). *Sender masse selvtillit til deg*

Lykke til i morra :) La oss få høre hvordan det går da :)

vennlig hilsen

Tusen takk :-)

Det gikk så bra, atte.

Oppsummering av dagen finner du på meldinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du begynne på sykepleien i Oslo ? Det skal jeg. Jeg begynner i dag kl. 10.00 - er 24 og er mamma til en gutt.

*krysser fingrene*

Takk :-)

Nei, jeg begynte kl. 10:00 på HiAk. (Akershus)

Hvordan gikk det med deg?

Min dag var veldig ok. Skrev innlegg om det på meldinger. (Som svar til Lion sitt innlegg "kie")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til kie :0)

Jeg tror du blir en flott sykepleier!

Jeg begynte selv på skole i fjor høst. Og jeg kom i en klasse der ALLE var ti år eldre enn meg, og hadde minst 20 års erfaring i faget fra før!

Følte meg ikke så lur når jeg kom tuslende inn blandt alle disse stormflotte 40 åringene, som utstrålte egen stil og uavhengighet...

Men det gikk kjempeflott alikevel ;0) Begynner på del to om en mnd.

Kom ikke inn på HiT...*sukk*

Tusen takk for oppmuntringen :-)

Oppsummering av dagen finner du her: http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1302480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...