Gå til innhold

FU: Sengetid


kie

Anbefalte innlegg

Når legger dere dere?

Tar det lang tid før dere sovner?

Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)

Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?

Når står dere opp da?

---------

(Ja, jeg _er_ redd for å forsove meg i morgen. ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    4

  • nick

    4

  • rufsetufsa

    4

  • Lionn

    4

Mest aktive i denne tråden

Jeg legger meg mellom 2 og halv 3 og dersom jeg ikke bruker noe å sove på sovner jeg ikke før etter 2-3 timer.

Jeg bør sove 8 timer i døgnet for å føle meg uthvilt.

Nå må jeg opp klokken 8 fordi minstemann skal på skolen. Så jeg må nok belage meg på å sove et par timer på formiddagen for å orke resten av dagen.

Uansett når jeg står opp er det helt umulig å sovne før. Har hatt perioder hvor jeg har sovet 2-3 timer i døgnet og det er meget slitsomt i lengden. Hvis jeg kommer inn i den greia klarer jeg ikke å sove om dagen heller og da er jeg ille ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge om sengevanene nå som jeg har begynt på skole igjen.

Burde ha 7 timers søvn minst, altså burde jeg legge meg senest 12, men det hender jeg ikke får sove.

For å bli døsig og trøtt leser jeg noen blader/løser kryssord/o.l. Drikke en kopp te er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal på forelesninger tidlig eller på jobb må jeg stå opp minst 1 1/2 time før jeg skal ut døren. Det høres mye ut, men jeg liker god tid om morgenen. Jeg dusjer hver dag, ser på nyhetene på TV mens jeg spiser frokost osv. Uansett, hvis jeg skal tidlig opp legger jeg meg ca 23. Det er egentlig tidlig for meg, for jeg er gjerne oppe til 3-4 i helgene og feriene. Jeg må lese litt på senga før jeg sovner. Klarer ikke å bare haste i seng og så sovne tvert. Vanligvis trenger jeg minst 10 timers søvn, men nøyer meg med 7-8 hvis jeg må opp tidlig for jeg klarer bare ikke å legge meg tidligere enn 22-23. Om morgenen stiller jeg klokka på 2 minutter før nyhetssendingene så kan jeg slumre litt mens jeg får med meg hva som har skjedd over natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg lagt meg mellom 0130 og 0300. Har jeg lesestoff så leser jeg til jeg nesten sovner og har jeg ikke så sitter jeg enten på nett eller ser på TV til jeg er veldig trøtt.

Normalt står jeg opp i 7-8 tiden igjen så det blir alt for lite søvn. Men jeg tar meg en siesta en eller annen gang på dagen da!

For å være uthvilt trenger jeg ca. 6-7 timer søvn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når legger dere dere?"

En gang mellom 01:30 og 05:30

"Tar det lang tid før dere sovner?"

Basse sovner _sånn_ *knips* Jeg bruker litt lenger tid.

"Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)"

Njæ...

"Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?"

Ikke så mye over 24:00.

"Når står dere opp da?"

Alt for sent.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

*Når legger dere dere?*

Varierer veldig, mellom 23.30 og 01.

*Tar det lang tid før dere sovner?*

Tror bare det tar et par minutter etter at jeg lukker øya.

*Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)*

Leser som regel noen sider, men er ikke helt avhengig av dette.

*Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?*

Skal jeg opp kl 5, så bør jeg være i seng rundt kl 22.

*Når står dere opp da?*

Nå, pluss et par uker framover, skal jeg ikke være på jobb før 9. Da står jeg opp 6.30. Begynner jeg til vanlig tid, 7.30, må jeg opp kl 5. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legger dere dere?

Om jeg skal på jobb til 7 legger jeg meg rundt 23.00-23.30 og står opp 5 for da har jeg 1 time og 45 minutter før jeg drar hjemmefra. Jeg er veldig veldig treig om morran.

Tar det lang tid før dere sovner?

Hodet på puta, lukker øynene og borte vekk. Bruker toppen 5 minutter på å sovne.

Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)

Jeg liker å lese på senga men har tvangsavvent meg for jeg blir noe oppslukt av bøkene og greier ikke å legge de fra meg.

Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?

Jeg er aldri utvilt uansett og kan godt ligge og dra meg til langt på dag om jeg har muligheten.

Når står dere opp da?

Mellom 5 og 14.00 stort sett. Barnløs fridag betyr å stå opp 14.00, fridag med barn står jeg opp rundt 9 og skal jeg på jobb blir kl. 5 uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Når legger dere dere?

I 2.30-3.00 tiden en gang.

Tar det lang tid før dere sovner?

En halvtimes tid, kanskje.

Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)

Ja, må lese på sengen, med mindre jeg er virkelig trøtt (men da snakker jeg om å ha våket et døgn eller to :P).

Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?

Trenger 6-7 timer søvn.

Når står dere opp da?

Står opp mellom 8 og 9, så det blir litt lite søvn for tiden, men det går nå på et vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Når legger dere dere?*

Varierer veldig, mellom 23.30 og 01.

*Tar det lang tid før dere sovner?*

Tror bare det tar et par minutter etter at jeg lukker øya.

*Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)*

Leser som regel noen sider, men er ikke helt avhengig av dette.

*Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?*

Skal jeg opp kl 5, så bør jeg være i seng rundt kl 22.

*Når står dere opp da?*

Nå, pluss et par uker framover, skal jeg ikke være på jobb før 9. Da står jeg opp 6.30. Begynner jeg til vanlig tid, 7.30, må jeg opp kl 5. :-(

Legger meg en gang mellom 00 og 02 skal opp igjen i 5 tiden. Trenger stort sett 5 timers søvn, men er det mulighetb så går en del av denne tiden bort i kvalitetestid, dvs. sengekos. Jeg vill helst hatt den kosen på dagtid, morgen aften, men det er en hvis uenighet der:-(( Det som er ille er at jeg er våken klokken 6 også på helligdager, og da får jeg ikke vekke noen for å prate å sånn..... :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lex Lea

Jeg kommer meg i seng alt for sent, dvs. stort sett rundt kl 23. Jeg er helt avhengig av å lese først, og da velger jeg ofte bøker jeg har lest før eller bøker som ikke er sååå utrolig spennende, ellers klarer jeg ikke sovne. Har jeg ingenting å lese, så tar det kjempelang tid før jeg sovner. Noen ganger tar det lang tid selv om jeg leser også.

Det skal forresten svært lite til før nattesøvnen min er skikkelig ute og rocker, kan gå en uke med bare et par timers søvn hver natt, og det merkes.

Sov godt i natt da! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Når legger dere dere?

Alt i mellom 2400 og 0200

Tar det lang tid før dere sovner?

Det går rimelig kjapt ja!

Har dere noen vaner, rutiner

dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)

Nei må ta hensyn til min sovende mann, så jeg kryper stille under dyna når jeg er sent i seng..Legger vi oss samtidig er det andre boller!

Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?

Urk skal jeg være uthvilt burde jeg være i seng før tolv!

Når står dere opp da

Når barna våkner..er hjemme for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når legger dere dere?"

Hehe, jeg legger meg til alle døgnets tider, grunnet jobbing på de mest uanstendige tidspunkt...

Men det merker du nok selv etterhvert som du begynner å jobbe i en turnus som sykepleier :)

"Tar det lang tid før dere sovner?"

Alt fra 30 sekunder til flere timer. Døgnrytme og alt spiller inn i forhold til når jeg sovner.

"Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)"

Det hender jeg leser litt, men ingen vanlige rutiner med unntak av en runk og en aftenbønn.

"Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?"

Det varierer.... Noen ganger er 3-4 timers søvn mer enn nok, mens jeg andre ganger fint kan sove i 15 timer.

"Når står dere opp da?"

Aldri tidligere enn 05.00, så sant jeg ikke skal rekke noe veldig spesielt (ferie, etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når legger dere dere?

Det blir som regel i halv tolv-tiden. Noen ganger prøver jeg å få lagt meg tidligere, sånn rundt ti.

Tar det lang tid før dere sovner?

Nei, jeg sovner innen en halv time. Har aldri hatt søvnproblemer. Våkner bare om natten om noe spesielt skjer.

Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)

Tannpuss og hudstell. Nattasuss.

Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?

Må sove i 8-9 timer, anpasser til det.

Når står dere opp da?

Står oftest opp klokken 8. Sover ihvertfall ikke lenger, men kan noen ganger ligge i sengen en stund utover morgenen og bare vært våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legger dere dere?

Mellom 23.30 - 01

Tar det lang tid før dere sovner?

Ja

Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)

Sjekker første om det er edderkopper på soverommet, og leser etterpå

Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?

Våkner tidlig uansett når jeg legger meg, og føler meg langt fra uthvilt

Når står dere opp da?

Skal jeg på jobb står jeg opp ca.06.15 og skal jeg på seinvakt eller ha fri står jeg opp ca 08

---------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg alt fra 22.00 til 02.00

Sovner stort sett med en gang jeg legger hodet på puta.

Liker å glo litt på tv før jeg sovner, med det resultatet at jeg våkner med fjernkontrollen i hånda i 03-tida og ikke skjønner hvorfor gubben ikke har skrudd av tv´n. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når legger dere dere?"

Hehe, jeg legger meg til alle døgnets tider, grunnet jobbing på de mest uanstendige tidspunkt...

Men det merker du nok selv etterhvert som du begynner å jobbe i en turnus som sykepleier :)

"Tar det lang tid før dere sovner?"

Alt fra 30 sekunder til flere timer. Døgnrytme og alt spiller inn i forhold til når jeg sovner.

"Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)"

Det hender jeg leser litt, men ingen vanlige rutiner med unntak av en runk og en aftenbønn.

"Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?"

Det varierer.... Noen ganger er 3-4 timers søvn mer enn nok, mens jeg andre ganger fint kan sove i 15 timer.

"Når står dere opp da?"

Aldri tidligere enn 05.00, så sant jeg ikke skal rekke noe veldig spesielt (ferie, etc.).

En runk og en aftenbønn... *ler*

Du er god du.

Noe sånt da: "kjære Gud, tilgi meg for at jeg runket.Amen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FU: Sengetid

Når legger dere dere?

Jeg er sjelden i seng før kl.24.00

Tar det lang tid før dere sovner?

Nei.

Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)

Nei.

Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?

kl. 24.00

Når står dere opp da?

Ved sju-tiden, eller før hvis jeg våkner før klokka ringer.

---------

(Ja, jeg _er_ redd for å forsove meg i morgen. ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FU: Sengetid

Når legger dere dere?

Jeg er sjelden i seng før kl.24.00

Tar det lang tid før dere sovner?

Nei.

Har dere noen vaner, rutiner dere bare _må_ gjennomføre for å få sove? (Lese på senga e.l.)

Nei.

Når må dere i seng for å være uthvilt neste morgen?

kl. 24.00

Når står dere opp da?

Ved sju-tiden, eller før hvis jeg våkner før klokka ringer.

---------

(Ja, jeg _er_ redd for å forsove meg i morgen. ;-))

Hva skjer i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En runk og en aftenbønn... *ler*

Du er god du.

Noe sånt da: "kjære Gud, tilgi meg for at jeg runket.Amen"?

Ja, og derfor er det veldig viktig å ta runken før bønnen.

Hvis ikke må man jo be om igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...