Gå til innhold

Gnien venninne


Carisma1365380365

Anbefalte innlegg

Carisma1365380365

Jeg og to venninner skulle på hyttetur og vi hadde hadlet mat nok til å være der i en mannsalder. Du vet åssen vi jenter er...

Vel fremme i kassa tilbydde jeg meg å betale på mitt kredittkort, så skulle vi dele på det etterpå. Siden vi handlet på Prix, stod jeg også klar med Coop kortet mitt i hånda. Men like før jeg skulle betale, dro venninna mi Coop kortet sitt før jeg rakk å si noe. Jeg ble paff. Da jeg konfronterte det med henne etterpå, sa hun bare at hun ikke viste at jeg hadde medlemskort.

Måten det ble gjort på var så lusen at jeg ble litt furten. Hadde du reagert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Carisma1365380365

    9

  • conan

    4

  • naiv

    2

  • morsan

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest carlina

Hun burde absolutt ha spurt (deg som betalte), før hun gjorde det, men noe stor sak ville jeg ikke laget av det.

Mener du passet overskriften bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg har et familiemedlem som er på samme måten. Hun greier bestandig å få mest mulig økonomisk ut av alle situasjoner, på andres bekostning - op på en slik utspekulert måte at du ikke kan bevise det. Da blir det deg som blir stående igjen som en tosk hvis du til slutt sprekker og bemerker det. For hun er jo SÅ uskyldig. Og en har jo ikke noe bevis.

Hadde det ikke vært for at andre også irriterer seg over det samme ved mennesket, hadde jeg trodd jeg hallusinerte.

Men så IRRITERENDE at folk kan være sånn. Jeg har minst mulig med henne å gjøre. Gidder ikke 'sponse' henne mer. Lusen når det gjelder gaver er hun også. Gir bort halvparten av det hun får igjen bestandig. Æsj. Nå gir jeg på pur f... 'dårlige' gaver til henne. Andre får det som er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du ble irritert og hun burde ha spurt deg først. Men jeg tror ikke jeg hadde sagt noe eller gjort noe stort nummer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis hun ikke går lenger enn dette, får du prise deg lykkelig.

En venninne av meg spurte om jeg ville ha litt brus, mens vi satt på kafe og jeg drakk kaffe. Hun hadde kjøpt en diger brus, og hadde visst ikke så lyst på den likevel. Jeg drakk en sup av hennes brus, og så ba hun om tjue kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carisma1365380365

Hehe, hvis hun ikke går lenger enn dette, får du prise deg lykkelig.

En venninne av meg spurte om jeg ville ha litt brus, mens vi satt på kafe og jeg drakk kaffe. Hun hadde kjøpt en diger brus, og hadde visst ikke så lyst på den likevel. Jeg drakk en sup av hennes brus, og så ba hun om tjue kroner.

Jeg vet. Det er prinsippet som teller, ikke de jævla bonuspoengene eller den 20 kronen - ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Takk for den.

Ikke ta det ille opp,men det er ikke verdt å få ett vennskap til å skure over ett coop kort.

Dessuten kan det jo hende det blir flere turer med handling,hvor du kan bruke kortet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Det er prinsippet som teller, ikke de jævla bonuspoengene eller den 20 kronen - ikke sant?

En annen gang stoppet hun da hun var på vei hjem, og jeg fikk sitte på med henne i bilen. Det skulle jeg betale bensinpenger for (turen tok 10 minutter, og hun skulle jo den veien).

Nei, det er ikke de 20 kronene, det er det latterlige ved gnitne mennesker.

Jeg blir bare oppgitt og lattermild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carisma1365380365

Ikke ta det ille opp,men det er ikke verdt å få ett vennskap til å skure over ett coop kort.

Dessuten kan det jo hende det blir flere turer med handling,hvor du kan bruke kortet!

Vennskapet har aldri stått på spill pga denne episoden. Jeg synes det er bare prisippet som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carlina

Vennskapet har aldri stått på spill pga denne episoden. Jeg synes det er bare prisippet som teller.

Hadde forstått prinsippet litt bedre om dere ikke skulle delt utgiften etterpå.

Men vi mennesker er veldig forskjellig så jeg mener ikke hun gjorde noe galt i og med hun ikke så at du sto med kortet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carisma1365380365

Spørsmålet er vel heller HVEM av dere som egentlig gnien?

Takk for ditt informative syn på saken.

Sender singel i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det var noen selvfølge at du skulle få bonuspoengene (eller hva det heter) noe mer enn henne, siden dere handlet til dere begge.

En annen sak er at hun muligens oppførte seg på en måte som virket kjip...(akkurat som når noen hiver seg foran deg i køen på rimi selv om de vet at det ikke er deres tur...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di er kjip og det er du også. Ikke ta det ille opp, men å krangle over et par lusne Coop-bonuspoeng...? Herregud! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ditt informative syn på saken.

Sender singel i posten.

Jeg kan godt elaborere:

Hvor mye tjener man på å trekke coop-kortet sitt. 0,5%, 1%? Jeg vet ikke, men mye kan det ikke være. Kanskje dere handlet for 1500 kr, slik at vi snakker om at venninden din "lurte deg" for et sted mellom 7,5 og 15 kr- big deal?

Men, siden vi først snakker om store penger, så bør vi også vurdere hvilke alternativer som finnes, og se hvilke implesitte konsekvenser det får. Det er to muligheter her:

1) Venninden din er gnien, og snyter deg for pensjonen din.

2) Venninden din snakker sant og visste ikke at du hadde coop-kort.

Dersom 2) er sann, så er ikke venninden din gnien. Men, du er jo ganske furten fordi du føler at hun har lurte deg for ALLE disse pengene som du skulle hatt. Dersom man "griner" over 10-15 kr, er man ikke da litt gnien selv?

Dersom 1) er sann, så bør vel kanskje vennindeforholdet vurderes? Tenke seg til å lure til seg alle disse pengene rett foran nesen din. For en frekkhet!! Slike mennesker kan man ikke ha noe med å gjøre!! Basta!!

DU kan jo vise også i så fall vise litt romslighet (be the bigger person- look who's talking by the way... ;-))

Avslutningsvis vil jeg fortelle en liten historie:

To venner spiste middag sammen. De hadde stekt to koteletter, og den ene forsynte seg med den største.

Da reagerte den andre og sa: Du er lite meg ikke frekk og bare tar den største koteletten sånn uten videre!

Da svarte den andre: Hvilken ville du tatt da?

Den første: Den minste, selvsagt!

Den andre: Jammen, da fikk du det som du ville...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...