Gå til innhold

Gnien venninne


Carisma1365380365

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Carisma1365380365

    9

  • conan

    4

  • naiv

    2

  • morsan

    2

Mest aktive i denne tråden

Hun burde ha spurt først, rett og slett fordi det ikke er høflig å buse på - uansett hvem som har retten på sin side.

Men ettersom dere likevel skulle dele regningen, har ikke du noen mer rett til å bruke ditt kort enn hun hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carisma1365380365

Jeg kan godt elaborere:

Hvor mye tjener man på å trekke coop-kortet sitt. 0,5%, 1%? Jeg vet ikke, men mye kan det ikke være. Kanskje dere handlet for 1500 kr, slik at vi snakker om at venninden din "lurte deg" for et sted mellom 7,5 og 15 kr- big deal?

Men, siden vi først snakker om store penger, så bør vi også vurdere hvilke alternativer som finnes, og se hvilke implesitte konsekvenser det får. Det er to muligheter her:

1) Venninden din er gnien, og snyter deg for pensjonen din.

2) Venninden din snakker sant og visste ikke at du hadde coop-kort.

Dersom 2) er sann, så er ikke venninden din gnien. Men, du er jo ganske furten fordi du føler at hun har lurte deg for ALLE disse pengene som du skulle hatt. Dersom man "griner" over 10-15 kr, er man ikke da litt gnien selv?

Dersom 1) er sann, så bør vel kanskje vennindeforholdet vurderes? Tenke seg til å lure til seg alle disse pengene rett foran nesen din. For en frekkhet!! Slike mennesker kan man ikke ha noe med å gjøre!! Basta!!

DU kan jo vise også i så fall vise litt romslighet (be the bigger person- look who's talking by the way... ;-))

Avslutningsvis vil jeg fortelle en liten historie:

To venner spiste middag sammen. De hadde stekt to koteletter, og den ene forsynte seg med den største.

Da reagerte den andre og sa: Du er lite meg ikke frekk og bare tar den største koteletten sånn uten videre!

Da svarte den andre: Hvilken ville du tatt da?

Den første: Den minste, selvsagt!

Den andre: Jammen, da fikk du det som du ville...

:-)

Du har virkelig lagt ned tid og en god del tankevirksomhet i dette.

Jeg prøver bare å poengtere at det er en prinsippsak. Du prøver å finne løsninger på et problem som ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt elaborere:

Hvor mye tjener man på å trekke coop-kortet sitt. 0,5%, 1%? Jeg vet ikke, men mye kan det ikke være. Kanskje dere handlet for 1500 kr, slik at vi snakker om at venninden din "lurte deg" for et sted mellom 7,5 og 15 kr- big deal?

Men, siden vi først snakker om store penger, så bør vi også vurdere hvilke alternativer som finnes, og se hvilke implesitte konsekvenser det får. Det er to muligheter her:

1) Venninden din er gnien, og snyter deg for pensjonen din.

2) Venninden din snakker sant og visste ikke at du hadde coop-kort.

Dersom 2) er sann, så er ikke venninden din gnien. Men, du er jo ganske furten fordi du føler at hun har lurte deg for ALLE disse pengene som du skulle hatt. Dersom man "griner" over 10-15 kr, er man ikke da litt gnien selv?

Dersom 1) er sann, så bør vel kanskje vennindeforholdet vurderes? Tenke seg til å lure til seg alle disse pengene rett foran nesen din. For en frekkhet!! Slike mennesker kan man ikke ha noe med å gjøre!! Basta!!

DU kan jo vise også i så fall vise litt romslighet (be the bigger person- look who's talking by the way... ;-))

Avslutningsvis vil jeg fortelle en liten historie:

To venner spiste middag sammen. De hadde stekt to koteletter, og den ene forsynte seg med den største.

Da reagerte den andre og sa: Du er lite meg ikke frekk og bare tar den største koteletten sånn uten videre!

Da svarte den andre: Hvilken ville du tatt da?

Den første: Den minste, selvsagt!

Den andre: Jammen, da fikk du det som du ville...

:-)

*koser seg* - lenge til lunsj, Conan? :-=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Er dere teite i pappen eller?

Hvorfor i allverden skrev du innlegget hvis vi ikke får svare som vi vil...

Vi skjønner du mener det er en prinsipp sak siden ingen liker å stå frem som smålig og gnien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere teite i pappen eller?

Det får være grenser for hvor mange unødvendig prinsipper man skal stresse med. Hvorfor skulle du ha bonuspoengene og ikke hun da? Dere handlet jo sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere teite i pappen eller?

Hvilket prinsipp??

At den som frivillig ber om å få legge ut for fellesutgifter, har retten til å benytte SITT Coop-kort?

Hvem som er teitest her, syns jeg er i ferd med å bli ganske tydelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig lagt ned tid og en god del tankevirksomhet i dette.

Jeg prøver bare å poengtere at det er en prinsippsak. Du prøver å finne løsninger på et problem som ikke er der.

Hvilke prinsipper er det som er brutt her, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du skriver et innlegg her for å høre hvordan _andres_ meninger om denne saken, og når ingen er enige med deg så blir du sur??? Så det du egentlig var ute etter var at vi alle sammen skulle være enig og si at dette var frekt og at venninnen din var gnien? Hvor gammel er du egentlig? *himler med øynene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med deg i at det var frekt.

Skulle hun først dra det ene kortet, kunne hun likegodt dra neste også.

Ja vel, så var det bare 7,50 - 15 kroner å spare, men da kunne hun tatt bryet med å få inn penger av de andre, og å sørge for at pengene kom inn på kredittkortet sitt igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hadde forstått prinsippet litt bedre om dere ikke skulle delt utgiften etterpå.

Men vi mennesker er veldig forskjellig så jeg mener ikke hun gjorde noe galt i og med hun ikke så at du sto med kortet!

Jeg skjønner deg veldig godt, Carisma...

Har en venninne som gjør sånn hele tiden. Det gjør ikke noe de første gangene, men etterhvert blir man litt lei. Det gjennomskuer jo at hun er ganske egoistisk inni seg, og egoistiske mennesker er no dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...