Gå til innhold

FU: Hva gjør dere for å spare strøm?


Gjest AC/DC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe mer enn det vanlige.. skrur av lyset om natta og når vi ikke er hjemme.

Svigers gjør ikke det engang. Svigermor mener nemlig at det er et signal om velstand om man har flombelysning på til enhver tid, og blant de fine vestkantvenninnene hennes er selvsagt sånt viktig.. *stønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparelyspærer, dusjer ikke lenger enn nødvendig, slår av alt lys når jeg ikke er hjemme, og på natta. Og til vinteren blir det vel mer ullteppe enn varmeovn tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparelyspærer, dusjer ikke lenger enn nødvendig, slår av alt lys når jeg ikke er hjemme, og på natta. Og til vinteren blir det vel mer ullteppe enn varmeovn tror jeg.

Sparepærer har forresten vi og. Glemte det i farta. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har en sånn "Energicontroller" som de ahr på hotellene i nedover i landene...den setter vi adgangskortet i når vi kommer hjem, og så går alle lampene på....når vi skal ut en liten tur, så trekker vi ut kortet, og har spart litt strøm DEN stunden. Dessuten har vi skiftet ut alle lyspærene til sparepærer, veldig behagelig lys faktisk, og de er GØR-billige på IKEA. Ellers bruker vi varmekabler og tørketrommel uten å tenke noe særlig over det......og bruker max 10.000,- i strøm i året. VI er da 4 personer i en enebolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer enn det vanlige.. skrur av lyset om natta og når vi ikke er hjemme.

Svigers gjør ikke det engang. Svigermor mener nemlig at det er et signal om velstand om man har flombelysning på til enhver tid, og blant de fine vestkantvenninnene hennes er selvsagt sånt viktig.. *stønn*

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer enn det vanlige.. skrur av lyset om natta og når vi ikke er hjemme.

Svigers gjør ikke det engang. Svigermor mener nemlig at det er et signal om velstand om man har flombelysning på til enhver tid, og blant de fine vestkantvenninnene hennes er selvsagt sånt viktig.. *stønn*

Kan tenke meg at dere to er skikkelig match! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betaler ikke for strømmen, så det driter vi i. Her surrer og går alt hele døgnet rundt.

Nå er det ikke bare på grunn av de få kronene man sparer at man bør spare litt på strømmen, men pga miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal slutte å bruke tørketrommel tenkte jeg. Hvor mye koster det for sånn natt dag termostat til å skru på varmovnen?

Hvis du har panelovn hvor en termostat bare kan plugges inn, koster den antakelig under kr. 500 pr. ovn. Da kan du styre hver ovn for seg. En slik termostat er fort innspart. Kreves det større investeringer, f.eks. nye ovner, kan det være andre løsninger som er like lønnsomme.

Du kan se på Enøkhjulet her hva slags forbruk som koster mest:

http://www.enok.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør dessverre ganske lite. Mannen min er direkte sløsete. Men jeg _prøver_ i det minste å gå rundt og slukke lys i rom som ikke er i bruk, som f.eks. på badet. Selv slår jeg alltid av lyset der i det jeg forlater rommet.

Vi har også tørketrommel. Men det hender at jeg prøver å spare litt strøm, ved at jeg istedet for å tromle tøyet, heller henger det opp til tørk på stativ i blant.Kommer an på hva det er for slags klær da, og hvilken årstid.

Jeg er også den som slår av utendørsbelysningen på morgenen når jeg gå hjemmefra. Gubben husker det ALDRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...