Gå til innhold

FU: Hva gjør dere for å spare strøm?


Gjest AC/DC

Anbefalte innlegg

Ikke noe mer enn det vanlige.. skrur av lyset om natta og når vi ikke er hjemme.

Svigers gjør ikke det engang. Svigermor mener nemlig at det er et signal om velstand om man har flombelysning på til enhver tid, og blant de fine vestkantvenninnene hennes er selvsagt sånt viktig.. *stønn*

Sånn fotocelle som reagerer på bevegelser, slik at utelysene slås på etter hvert når man skrider oppover den lange, skifer- eller marmorbelagte veien mellom garasjen og hovedinngangen, er enda stiligere enn fullt lys hele tiden

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, gjør vel ikke så altfor mye. Slår av lyset om natta og når vi ikke er hjemme (Som regel - men det hender at jeg glemmer det)

Ellers bruker vi sikkert vanvittig mye strøm ved å bruke tørketrommel ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har panelovner med termostat og tidsstyring slik at de bare står på når vi er hjemme og våkne. Vi har sparedusj, vi tørker minst mulig i tørketrommel og vi slår av alle lys når vi går hjemmefra, Vi har bare varme på i oppholdsrom (ikke soverom)og slår alltid av ovnene når vi lufter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har panelovn hvor en termostat bare kan plugges inn, koster den antakelig under kr. 500 pr. ovn. Da kan du styre hver ovn for seg. En slik termostat er fort innspart. Kreves det større investeringer, f.eks. nye ovner, kan det være andre løsninger som er like lønnsomme.

Du kan se på Enøkhjulet her hva slags forbruk som koster mest:

http://www.enok.no/

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg er ikke sparsommelig.

Termostatstyrte varmeovner - lufttørker alt tøy - slår av lys når ikke er hjemme - lufter fort og effektivt om vinteren - bruker aldri oppvaskmaskinen - og dusjer sammen !! :-D (det siste er mest for kos da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke med de prisene som er nå i dag. Men sparer heller ikke bevisst.

Det å slukke lys i rom som ikke er i bruk, har ikke så mye for seg. En lyspære avgir varme den også. Forutsetning er selvsagt at det skal være litt varme i det rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fornuftige meg

Termostater og nattsenking på varmen. Har senket innetemperatur til 18-19 grader. Bruker trommelen minst mulig, vasker bare med full maskin. Sparedusj. Sparepærer. Slokke lys i rom som ikke er i bruk.

Jeg tror de største besparelsene er hvis en senker innetemperaturen. Bra for helsa er det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke bare på grunn av de få kronene man sparer at man bør spare litt på strømmen, men pga miljø.

*geiper*

Full airconditioning og åpne dører, da blir det et svalt drag ute på balkongen. Dessuten holder ølen seg bedre på den måten. Jeg har et kjempebra miljø jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter du inne? :-)

Du er faktisk den første til å tenke i de baner, men nei, det stemmer ikke. Livet er ganske behagelig om dagen, men jeg betalte faktisk en regning i forrige måned. 640 kr. Den svei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...