Gå til innhold

Om å håndhilse,normal folkeskikk?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Høres mer ut som du har problemer med folkeskikken, men ditt største problem må være at du har en sur og nedlatende holdning til nye folk i familien.

Og du; nick er en fin ting...

For det første.

Hun var ikke ny i familien.

Hun kjente alle bortsett fra meg.

For det andre:Jeg står på mitt,syntes det var uhøflig å ikke hilse når en kommer inn i et rom hvor en ikke kjenner alle.

Alle andre må selvsat få mene hva de vil.

Jeg har vært i mange selskaper i løpet av mitt liv,og har ut ifra det lagt meg opp menininger om hva som er uhøflig og ikke.

Er ikke vant med denne type sosial intelligens.

Men siden jeg står for dette,kan jeg jo ikke være noe annent enn fiendtlig annlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Når man kommer inn i et rom, er det lett for å være litt usikker på hva man skal gjøre, man vet jo ikke hva de andre har gjort da de kom inn.

Det er normal folkeskikk at DU tar initiativ i denne situasjonen, og er vennlig og hjelper dem inn i sirkelen ved å rette hånda fram, presentere deg og SMILE.

Jeg syns du var uhøflig, og når du i tillegg blir fornærmet, så syns jeg du virker som en litt vanskelig person.

Har det slått deg at du ved din avventende holdning gjør det vanskelig for andre mennesker i selskapslivet, og dermed på uhøfligste måte bidrar til usikkerhet rundt deg?

Har det slått deg at andre enn dem som kommer inn i rommet kan være like usikker?

Og at et lite "håndhils"fra dem som kommer kan løse opp hele stemningen?

Det som gjør en person enda mer usikker kan være at en selv smiler når folk kommer ,og prøver å få kontakt uten å få respons.

En kan jo ikke bare gå bort til en person å føre en samtale ,når personen åpenlyst virker selvsikker uten å gidde å hilse.

Denne personen var ganske så pratsom og følte seg hjemme uten at jeg hadde innvirkning på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Høres mer ut som du har problemer med folkeskikken, men ditt største problem må være at du har en sur og nedlatende holdning til nye folk i familien.

Og du; nick er en fin ting...

Min oppgave var å opprette øyekontakt med vedkommende,for så å reise meg,og smile.

Når en gjør dette,og ikke får respons,er dette etter min mening mangel på sosial intelligens.

Kanskje du også mangler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om det med maten! Det var jeg ikke klar over, og det gjør ting enklere for meg som vertinne på julaften, vi skal ha stor familie her :0)

Forøvrig gjør jeg som vertinne det slik at jeg presenterer de nyankomne for folk som allerede sitter når de kommer.

Slik at "hvem som skal hilse først" blir ungått og folk slapper mer av og begynner å prate med hverandre naturlig.

Bare hyggelig.

Hilsen Randi Bratteli

og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at andre enn dem som kommer inn i rommet kan være like usikker?

Og at et lite "håndhils"fra dem som kommer kan løse opp hele stemningen?

Det som gjør en person enda mer usikker kan være at en selv smiler når folk kommer ,og prøver å få kontakt uten å få respons.

En kan jo ikke bare gå bort til en person å føre en samtale ,når personen åpenlyst virker selvsikker uten å gidde å hilse.

Denne personen var ganske så pratsom og følte seg hjemme uten at jeg hadde innvirkning på det.

Jada, visst har det slått meg.

Men det virker bare som om forfatteren av hovedinnlegget er/var overbevist om at vedkommende var den eneste personen som IKKE hadde ansvar for å oppvise godt gemytt og bidra til selskapets munterhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan mene mye rart om forskjellige ting.

Alle har meninger om alt.

MEN:

Når det gjelder regler om alminnelig folkeskikk er det etter min mening fasitsvar.

Trodde det var noe alle visste,at den som kommer inn i et rom er den som skal håndhilse først.

Om en ikke gjør det blir en av de fleste(i allefall av dem som er opptatt av takt og tone),sett på som uhøflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Jada, visst har det slått meg.

Men det virker bare som om forfatteren av hovedinnlegget er/var overbevist om at vedkommende var den eneste personen som IKKE hadde ansvar for å oppvise godt gemytt og bidra til selskapets munterhet.

Jeg viser jo ansvar når jeg sørger for å møte personen med øyekontakt,og et smil kanskje i vente på litt gjensidighet?

Selv om jeg mener at den som kommer bør hilse ,vil ikke det si at jeg ikke har ansvar for å gjøre det hyggelig fra min side.

Kanskje jeg hadde lyst til å bli kjent med den personen,og ble litt skuffet over hennes interesse for å bli kjent med meg?

Ja jeg kunne jo da ha hilst først,men etter min mening er det ikke min oppgave.

Hun sendte ut signaler om noe helt annet .

Så hvorfor bry seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppgave var å opprette øyekontakt med vedkommende,for så å reise meg,og smile.

Når en gjør dette,og ikke får respons,er dette etter min mening mangel på sosial intelligens.

Kanskje du også mangler det?

Kanskje, kanskje ikke.

Får håpe jeg slipper å treffe på deg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...