Gå til innhold

FU: Den beste isen


Gjest Arrita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pistasj UTEN sjokoladebiter! Jeg savner den tiden man kunne kjøpe en toliter med ren pistasj is. De sjokoladebitene har ingen ting der og gjøre, samt at man må like mørk sjokolade. Det er vel nærmest hele kaffebønner de har puttet oppi.

For noen år siden kjørte broren min isbil i sommerferien. Vi fikk ham til å "glemme" en femliter med pistasj is på en hylle i frysa slik at den gikk i gulvet i første sving. Vips: skadevare! Det ble en uke med mye isspising.

Men prøv en sånn vaffelkjeks med pistasj, softis toppet med jordbærtopping. nam-nam...............Nå kom jeg i siget dere!*L*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I riktig gamle dager, den gang jeg var barn, så laget Diplom Is Sandwich med sjokolade is inni......det gjør de ikke lenger, derfor har jeg ingen favoritter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pistasj UTEN sjokoladebiter! Jeg savner den tiden man kunne kjøpe en toliter med ren pistasj is. De sjokoladebitene har ingen ting der og gjøre, samt at man må like mørk sjokolade. Det er vel nærmest hele kaffebønner de har puttet oppi.

For noen år siden kjørte broren min isbil i sommerferien. Vi fikk ham til å "glemme" en femliter med pistasj is på en hylle i frysa slik at den gikk i gulvet i første sving. Vips: skadevare! Det ble en uke med mye isspising.

Men prøv en sånn vaffelkjeks med pistasj, softis toppet med jordbærtopping. nam-nam...............Nå kom jeg i siget dere!*L*

Tiltredes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollipop-sorbet-is, kjøpes i 1-liters-spann i isdisken. Den med pære og sitronsmak er aller best, men appelsin og bringebær går også an (den er litt søtere i smaken). Dette er den mest leskende isen nå i sommervarmen, nam!!!!!

Av pinneis, er det Gullpinne som er favoritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den grønne er fæl, men har følgende favoritter:

Kategori pinneis: En med pasjonsfrukt utenpå og vanlig is inni, fra Hennig Olsen.

Kategori 1,5 liters bøtte: Vaniljeis med biter av eplekake. Tror den er ny i år. Den er bare rågod.

Kategori is i kjeks: Vanlig softice med sjokoladestrø eller kuleis sitron.

På venteliste: Dream yoghurt med blåbær, ser ut som kroneis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade-is med sjokoladebiter *nam*

Hørte et sted at de selger kokos-is i Oslo et eller annet sted, at det var dødsgodt med en kule kokos-is og en kule sjokolade-is - at det smaker omtrent som Bounty.. Det hørtes jo knallgodt ut :) Noen som vet hvor man får kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiensk marsipanis, alternativt mandelis, også italiensk selvsagt. Skal jeg "lide" meg gjennom norsk is, må det bli rom-rosin.

Å, gid a meg altså.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...