Gå til innhold

FU: Den beste isen


Gjest Arrita

Anbefalte innlegg

Å, gid a meg altså.

:o)

Henning Olsen er den eneste norske isprodusenten med litt kvalitet. Har du smakt dette Nestle-)Drammensissølet?? At det går an å kalle det is er en gåte... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henning Olsen er den eneste norske isprodusenten med litt kvalitet. Har du smakt dette Nestle-)Drammensissølet?? At det går an å kalle det is er en gåte... :-)

Enig i at Nestlé er et sørgelig kapittel. Drammens- is tror jeg ikke vi har så mye av her i Telemark. Ikke det jeg har lagt merke til iallfall.

Vi har Dipom-is her. Trauste Diplom-is. Det er ikke my de fornyer seg heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Nestlé er et sørgelig kapittel. Drammens- is tror jeg ikke vi har så mye av her i Telemark. Ikke det jeg har lagt merke til iallfall.

Vi har Dipom-is her. Trauste Diplom-is. Det er ikke my de fornyer seg heller da.

Jeg har bare spist marsipaniskremen et sted, og det var like etter at Aker Brygge åpnet. Da var det en nordmann som hadde en "italiensk isbar" der han laget is etter italienske oppskrifter, og det var skikkelig bra greier. Han hadde denne isen, og jeg bodde der den sommeren. Dessverre la han ned etter kort stund, og siden har jeg vært på jakt etter marsipanis.

For tre år siden var jeg på ferie i Italia, og der er det jo fantastiske isbarer på annet hvert gatehjørne, og jeg MÅTTE innom hver eneste jeg så i jakt på marsipanisen min. På noen isbarer hadde de nærmere 50-75 forskjellige smaker, men ingen marsipan. Stor skuffelse, selv om mandelisen nesten smakte det samme..

Og, dette overgår absolutt ALT man får av is fra norske produsenter, eller Möwenpick eller Haagen Dacs osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning Olsen Pistasj når jeg er i Norge, her nede husker jeg ikke merket men får kun tak i det når jeg kjøper kuleis.

Unnskyld pirket, men det heter Hennig Olsen, ikke Henning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare spist marsipaniskremen et sted, og det var like etter at Aker Brygge åpnet. Da var det en nordmann som hadde en "italiensk isbar" der han laget is etter italienske oppskrifter, og det var skikkelig bra greier. Han hadde denne isen, og jeg bodde der den sommeren. Dessverre la han ned etter kort stund, og siden har jeg vært på jakt etter marsipanis.

For tre år siden var jeg på ferie i Italia, og der er det jo fantastiske isbarer på annet hvert gatehjørne, og jeg MÅTTE innom hver eneste jeg så i jakt på marsipanisen min. På noen isbarer hadde de nærmere 50-75 forskjellige smaker, men ingen marsipan. Stor skuffelse, selv om mandelisen nesten smakte det samme..

Og, dette overgår absolutt ALT man får av is fra norske produsenter, eller Möwenpick eller Haagen Dacs osv osv.

Det sier du. Og italienere som kommer til Norge synes vår is er myyye bedre enn deres egen. Det kommer ann på hva man er vant til vet du. Italiensk is er godt, men ikke _så_ godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier du. Og italienere som kommer til Norge synes vår is er myyye bedre enn deres egen. Det kommer ann på hva man er vant til vet du. Italiensk is er godt, men ikke _så_ godt.

Jo, det er SÅ godt!! Basta! Pronto!

Det at det forekommer en og annen forkvaklet italiensk sjel som synes at den norske bondekooperativens issubstitutt smaker bedre, henger vel sammen med at en og annen smakløs italiener også må finnes. Sannsynligheten for at det er de smakløse italienerne som drar til Norge er selvsagt stor, så at den korrelasjonen nærmer seg 1 er det vel ingen grunn til å diskutere nærmere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Jo, det er SÅ godt!! Basta! Pronto!

Det at det forekommer en og annen forkvaklet italiensk sjel som synes at den norske bondekooperativens issubstitutt smaker bedre, henger vel sammen med at en og annen smakløs italiener også må finnes. Sannsynligheten for at det er de smakløse italienerne som drar til Norge er selvsagt stor, så at den korrelasjonen nærmer seg 1 er det vel ingen grunn til å diskutere nærmere? :-)

Pssst ... det ligger en italiensk isbar i Prinsens-gate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Pistasj er topp. Legg til sjokoladesaus og hakka nøtter så blir det enda bedre.

Det fantes en pistasj med sjokolade og nøtter (kremmerhusis) som het Amerikaner eller noe slikt. En gang måtte mannen min kjære hele Vestfold rundt for at jeg skulle få den. Jeg var gravid og tårene rant fordi den var utsolgt det ene stedet her i byen de hadde den. hehe.

Ellers så er det nydelig med vanlig vaniljeis overstødd med non-stop og peanøtter.

Softis med krokan er godt...

Jeg ER en isfreak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...