Gå til innhold

når vi snakker om bøker- din favoritt?


molo

Anbefalte innlegg

hva er favorittbøkene deres

?

Ingvar Ambjørnsens Elling bøker kommer høyt opp på min liste. Alle bøker av Irvin D Yalom også (spesielt "da Nietche gråt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • molo

    12

  • SierDuDet

    7

  • avil

    5

  • Lionn

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes Gunnar Staalesen er konge.

holder akkurat på å lese ferdig 1999, har aldri trodd han var noe. positiv overaskelse. forslag til neste bok av han jeg bør lese? har han noe som ikke er krim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elling synes jeg er oppskrytte møkkabøker.

Selv filmen var bedre enn bøkene, og det sier litt.

Ellers mener jeg at Beatles og Halvbroren (begge av Saaby), Den Siste Revejakta og Hvite Niggere (Ambjørnsen), Veum-bøkene, 1900,1950 og 1999 (Staalesen) og L (Loe) raver høyt oppe på min liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elling synes jeg er oppskrytte møkkabøker.

Selv filmen var bedre enn bøkene, og det sier litt.

Ellers mener jeg at Beatles og Halvbroren (begge av Saaby), Den Siste Revejakta og Hvite Niggere (Ambjørnsen), Veum-bøkene, 1900,1950 og 1999 (Staalesen) og L (Loe) raver høyt oppe på min liste.

personlig syns jeg Loe er oppskrytt, og Naiv super en dårlig etterligning av Elling. Til dags dato ingen som har kunnet fortelle meg hva som er så supert med de bøkene=)

Tatt av kvinnen spilt på teater i Oslo var imidlertid helt glimrende og mye bedre og mer sammenfattet enn boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

holder akkurat på å lese ferdig 1999, har aldri trodd han var noe. positiv overaskelse. forslag til neste bok av han jeg bør lese? har han noe som ikke er krim?

Nei, alt er krim:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar? Langdryg, omstendelig og knipen på sex.

Hver sin smak.

Han finnes da ikke langdryg. Det er stort fravær av sex, ja, men til gjengjeld mange mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig syns jeg Loe er oppskrytt, og Naiv super en dårlig etterligning av Elling. Til dags dato ingen som har kunnet fortelle meg hva som er så supert med de bøkene=)

Tatt av kvinnen spilt på teater i Oslo var imidlertid helt glimrende og mye bedre og mer sammenfattet enn boka.

Naiv super en etterligning av Elling?

Det er det rareste jeg har hørt.

Elling er en skikkelig godt fortalt, morsom og realistisk historie om en "psykiatrisk kasus" og det mennesket som er Elling.

Naiv Super er en bevissthetsutvidende liten bok i naivistisk stil som utforsker det lille og barnslige, og forstørrer det til det viktigste og mest livgivende.

Skjønner ikke hva disse bøkene har med hverandre å gjøre, enda mindre at den ene kan være plagiat av den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han finnes da ikke langdryg. Det er stort fravær av sex, ja, men til gjengjeld mange mord.

Jeg er bare lei av vold og mord. Har ikke folk annet å skrive om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elling synes jeg er oppskrytte møkkabøker.

Selv filmen var bedre enn bøkene, og det sier litt.

Ellers mener jeg at Beatles og Halvbroren (begge av Saaby), Den Siste Revejakta og Hvite Niggere (Ambjørnsen), Veum-bøkene, 1900,1950 og 1999 (Staalesen) og L (Loe) raver høyt oppe på min liste.

Du.. jeg har lest NaivSuper og holdt på å le meg ihjel. SÅ da begynnte jeg på L.

Men guuuuud så treg den var. Leste sikkert bortimot 100 sider før jeg ga opp.

Mener du at jeg har dømt den for tidlig og burde gi den én sjanse til?

Hvis jeg gidder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig syns jeg Loe er oppskrytt, og Naiv super en dårlig etterligning av Elling. Til dags dato ingen som har kunnet fortelle meg hva som er så supert med de bøkene=)

Tatt av kvinnen spilt på teater i Oslo var imidlertid helt glimrende og mye bedre og mer sammenfattet enn boka.

Naiv.Super, liker jeg veldig godt, mens tatt av kvinnen ikke var så god, men også den hadde sine høydare.

Jeg ser ikke sammenligningen med Elling, overhodet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naiv super en etterligning av Elling?

Det er det rareste jeg har hørt.

Elling er en skikkelig godt fortalt, morsom og realistisk historie om en "psykiatrisk kasus" og det mennesket som er Elling.

Naiv Super er en bevissthetsutvidende liten bok i naivistisk stil som utforsker det lille og barnslige, og forstørrer det til det viktigste og mest livgivende.

Skjønner ikke hva disse bøkene har med hverandre å gjøre, enda mindre at den ene kan være plagiat av den andre.

.. egentlig helt enig. Men det rare er at da jeg leste Naiv Super første gang syntes jeg kun det var Ellings stemme jeg hørte. Og personlig syns jeg hovedpersonen i Naiv Super er så naivistisk at det grenser til det sykelige..

=) er det ikke spennende med forskjellige syn og analyseringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du.. jeg har lest NaivSuper og holdt på å le meg ihjel. SÅ da begynnte jeg på L.

Men guuuuud så treg den var. Leste sikkert bortimot 100 sider før jeg ga opp.

Mener du at jeg har dømt den for tidlig og burde gi den én sjanse til?

Hvis jeg gidder..

Nja.. jeg vet faktisk ikke...

Jeg lo trossalt av L fra side 1, og jeg har aldri ledd mer av en bok enn akkurat den..

Det er noe med den ekstremt naive, og vannvittig "ustabile" jeg-personen i den boka, som jeg bare elsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naiv super en etterligning av Elling?

Det er det rareste jeg har hørt.

Elling er en skikkelig godt fortalt, morsom og realistisk historie om en "psykiatrisk kasus" og det mennesket som er Elling.

Naiv Super er en bevissthetsutvidende liten bok i naivistisk stil som utforsker det lille og barnslige, og forstørrer det til det viktigste og mest livgivende.

Skjønner ikke hva disse bøkene har med hverandre å gjøre, enda mindre at den ene kan være plagiat av den andre.

Godt svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Åh, den har jeg også lest. Fascinerende bok! Virkelige personer i en fiktiv, historisk setting, likte den vrien der. Dessuten var det et, hmm, hva skal jeg kalle det...et indre driv over boka.

Beste bok? Den må jeg tenke på. Tviler på at jeg er i stand til å hoste opp bare én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...