Gå til innhold

når vi snakker om bøker- din favoritt?


molo

Anbefalte innlegg

Jeg skulle jo bestille den. Det hadde jeg glemt *notere*

Har hørt at den burde man få med seg:-)

Gjør det, du finner den på www.bokklubbene.no

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • molo

    12

  • SierDuDet

    7

  • avil

    5

  • Lionn

    5

Mest aktive i denne tråden

Han skrev iallfall veldig mange av historiene i Romantikk eller var det i Love i gamle dager.

Det var i Romantikk og det var ganske heftige greier hvor helten lot tungen rotere i heltinnens navle..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odals-Per

www.kjentfolk.no/forfattere/ambjornsen/ - 3k

Personlig syntes jeg han minner om Elling. Burer seg inne og vil ikke snakke med noen. Det er vel en grunn for at han skriver slikt.

Hvite niggere leste jeg halvparten av, da var jeg passe lei. Fikk låne den av en megalat guttunge på 31, som fremdeles bor hos sine foreldre.

Www.kjentfolk.no/forfattere/ambjornsen/ - 3k

Personlig tiss je 'n minner om Elling. Burer sæ inne og vil itte tala me' nå'ån. Det er full en grunn før at 'n skriver slikt.

Hvite niggere læste je hærta ta, da var je passe atal. Fekk låne den ta en megalat guttunge på 31, som fræmdeles bor hos sine foreldre.

- Shandi

Håffer skriv du så rart, da, shandi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer sterkt. Har akkurat avsluttet Helene Turstens "Nattevakt" og den var knakende god! Likeså hennes "Tatovert torso", skikkelig ekkel krim den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

personlig syns jeg Loe er oppskrytt, og Naiv super en dårlig etterligning av Elling. Til dags dato ingen som har kunnet fortelle meg hva som er så supert med de bøkene=)

Tatt av kvinnen spilt på teater i Oslo var imidlertid helt glimrende og mye bedre og mer sammenfattet enn boka.

Enig! Hadde det ikke vært for at jeg hadde Naiv.Super som pensum så hadde jeg aldri giddet å lese den ferdig! Elling-bøkene derimot, de slukte jeg så fort jeg fikk tak i dem! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Karin Fossum skriver bra. "Elskede Poona" var veldig spennende. Har akkurat kjøpt meg den siste boka hennes og gleder meg til å begynne på den i helga. :o)

Ellers har jeg sansen for Elling-bøkene. "Broene i Madison County" er også en bok jeg ble veldig grepet av da jeg leste den (Lenge før jeg så filmen!) Likte også Beatles veldig godt i sin tid, og ble utrolig skuffa over oppfølgeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan Livingston Seagull av Richard Bach. Verdens vakreste, lille bok!

Jeg er veldig glad i Ambjørnsen, spesielt Hvite niggere, Den siste revejakten og bøkene om Elling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å finne en spesiell favoritt, blandt mange favoritter, men den boken jeg har kost meg med flest ganger de siste årene er Woodhouse's fortellinger om Jeeves og Wooster. Flirer like mye hver gang jeg leser disse historiene.

Ellers er jeg velidg glad i britisk krim, norske forfattere som Arild Rypdal, Karin Fossum, Unni Lindell, Jo Nesbø og Jon Lyng og historiske fortellinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rødstrupe" av Jo Nesbø. Gripende, spennende og interresant. Jeg har aldri lest noe som har bergtatt meg så til de grader før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Yalom er min yndling. Siden du sier alle bøkene....

Jeg har bare lest de som er oversatt til norsk. Dvs jeg har ikke lest fagbøkene hans. Har du? Har de ikke på biblioteket her i byen og kvier meg litt for å kjøpe dem. Har ikke så veldig god råd!

Spørsmålet er:

Er de verdt prisen som sikkert er noen hundre korner pr bok?

Og er språket lett å 'ta'? Er det veldig mye fagord og tungt språk. kan jo hende han legger om når han skriver til fagpersoner. Eller er de beregnet på publikum også. Vet han har skrevet om gruppeterapi bl.a.

Yalom er bare topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Jeg er veldig glad i Ambjørnsen, spesielt Hvite niggere, Den siste revejakten og bøkene om Elling.

'Hvite niggere' var kjempebra!

Spesielt artig for meg pga at jeg bor i Larvik og er like gammel som Ambjørnsen.

Kjente igjen en del kan du si...

Husker fyren fascinerte meg siden han skilte seg ut, samtidig som jeg synes han var litt mystisk og skummel. larvik var helt tydelig en for liten by for han. Skal ikke skille deg for mye ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forfatterne jeg leser mest av er Agatha Christie, Bret Easton Ellis, Ben Elton, Terry Pratchett. Av enkeltbøker likte jeg bl.a. "Hitchhikers Guide to the Galaxy", "Gjøkeredet", og jeg må innrømme at jeg lo godt av Adrian Mole's dagbøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kaster jeg meg over forfattere som er nye både for meg og ellers. Jeg vil nevne to bøker som jeg har lest det siste året og som satt fast i meg lenge:

Den ene heter "Dager uten sko" og handler om en som aldri går ut av leiligheten sin. Husker ikke forfatteren.

Den andre er skrevet av Helene Uri og heter noe med rød 815. Er sikkert et leppestiftnavn egentlig. En skremmende, intens, uvanlig og velskrevet bok.

Noen andre som har lest disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Hvite niggere' var kjempebra!

Spesielt artig for meg pga at jeg bor i Larvik og er like gammel som Ambjørnsen.

Kjente igjen en del kan du si...

Husker fyren fascinerte meg siden han skilte seg ut, samtidig som jeg synes han var litt mystisk og skummel. larvik var helt tydelig en for liten by for han. Skal ikke skille deg for mye ut her.

Jeg traff ham faktisk i Amsterdam da han og Charlie var der den sommeren i boka og vi tilbrakte en uke sammen med dem på samme "sleep-in". Venninnen min og jeg gjorde nok ikke store inntrykket siden vi ikke ble nevnt :-(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yalom er min yndling. Siden du sier alle bøkene....

Jeg har bare lest de som er oversatt til norsk. Dvs jeg har ikke lest fagbøkene hans. Har du? Har de ikke på biblioteket her i byen og kvier meg litt for å kjøpe dem. Har ikke så veldig god råd!

Spørsmålet er:

Er de verdt prisen som sikkert er noen hundre korner pr bok?

Og er språket lett å 'ta'? Er det veldig mye fagord og tungt språk. kan jo hende han legger om når han skriver til fagpersoner. Eller er de beregnet på publikum også. Vet han har skrevet om gruppeterapi bl.a.

Yalom er bare topp!

hei ikke undertegnet,

yalom er fantastisk, har ikke lest fagbøkene hans men alle skjønnlitterære ink every day gets a little closer. GENIALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kaster jeg meg over forfattere som er nye både for meg og ellers. Jeg vil nevne to bøker som jeg har lest det siste året og som satt fast i meg lenge:

Den ene heter "Dager uten sko" og handler om en som aldri går ut av leiligheten sin. Husker ikke forfatteren.

Den andre er skrevet av Helene Uri og heter noe med rød 815. Er sikkert et leppestiftnavn egentlig. En skremmende, intens, uvanlig og velskrevet bok.

Noen andre som har lest disse?

Sweetwater I og II...hm var det knut faldbakken tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...