luckyto Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 I morgen er det egginnsetting. Har mange fine egg å velge blandt. Har senest pratet med Riksen i dag. Tenkte de kunne hjelpe meg litt meg å avgjøre om vi skulle sette inn ett eller to av håpene, men ikke noe hjelp å få. På vårt forrige forsøk ved Volvar anbefalte Hazekamf (trolig skrevet feil..) at vi satte inn ett egg. Dette fordi jeg trolig vil klare det ved ivf, men mest fordi det er økt fare for ulike skader ved tvillingfødsler. Jeg jobber med barn og deres familier og blandt annet barn med organiske skader. Jeg ser hvor det sliter både på små og store. Jeg vil ikke gå gjennom dette. I tillegg så har jeg en datter som har masse allergier som krever sitt i hverdagen, og er møkk lei sykehusopphold. Hvilke tanker har dere gjort dere rundt dette spørsmålet. Nevner til slutt at jeg gjerne skulle hatt tvillinger så lenge de fikk være friske. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69005-sliter-ett-el-to-egg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skau Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Hei! Nå sitter du og lurer slik vi gjorde før vi hadde egginnsetting. Vi hadde først ett forsøk IVF med ett egg tilbakesatt uten noe hell. Forsøkene er tøffe for meg derfor hadde jeg lyst å sette 2 inn for å ha større mulighet til å kunne få ett til å feste seg. Mannen min var ikke helt trygg på dette så vi ble enig om at det fikk bli opp til sykehuset å bestemme. De fortalte oss at der var kun ca 30 % sjangs for å bli gravid med to - + at de skal komme seg gjennom de 3 første månedene i tillegg. Så sjangsen for å få to er ikke særlig høy, men muligheten er absolutt til stede. Det er heller ingen som er garantert en frisk unge om det er ett eller to egg som fester seg - det er en sjangse å ta uansett. Har ikke lyst til å velge for deg - for jeg vet at det er vanskelig. Vi ble enig med legen om å sette inn to egg. Deretter satte vi oss i bilen for å kjøre hjem med to egg innsatt og veeeeeeeeeeeelllllllldig nervøs. Lykke til med avgjørelsen. Klem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69005-sliter-ett-el-to-egg/#findComment-326647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthea Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Oftest går det jo bra i et tvillingsvangerskap, men dessverre ikke alltid. Det gikk ikke bra for meg. Jeg ble gravid med tvillinger etter ivf/icsi forsøk (fikk satt tilbake ett av hver type). Den ene tvillingen døde i uke 25 i svangerskapet. Begge ble født i uke 38. Hele svangerskapet var tøft da jeg hadde mye blødninger i 1. halvdel av svangerskapet og sykehusinnleggelse i 2. halvdel. Da vi etterhvert ville prøve en gang til hadde jeg mange runder med meg selv ang. å sette inn ett eller to egg. Jeg hadde absolutt ikke lyst å utsette meg for enda et tvillingsvangerskap men ville jo selvfølgelig at sjansene skulle være optimale. Jeg snakket mye og skrev en del brev til ivf-legen jeg hadde forrige gang. Jeg fikk en god nyhet og fikk beskjed om at de oftest satt tilbake kun ett egg hvis eggkvaliteten var god. Særlig der man hadde barn fra før og der kvinnen var under 34 år. Jeg brukte også Volvat (dr, Hallman) og synes du bør ta kontakt med dem og få et svar utfra akkurat din situasjon. Nå er jeg så heldig at jeg ble gravid på "gamlemåten" denne gangen, med ett barn. Jeg ønsker deg lykke til i prosessen. Dette er ikke ment som noe skremselspropaganda, men sånn var det for meg. klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69005-sliter-ett-el-to-egg/#findComment-327659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.