Gå til innhold

Avkvinning av bygdenorge, er det sant ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Fins det så lite kvinner i bygdenorge ? En kompis illustrerer det med vitser:

gruppesex i bygdenorge er fire bønder og en melkemaskin. At homofile får adoptere er fint, det blir løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det er sant. Og de bøndene som er igjen er selvsagt ikke noe å samle på, med mindre man ikke er importvare fra Asia eller Russland.

Der sa du det, kvinner fra østen overtar. Kanskje det blir trenden, ser ikke noe galt i det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Og de bøndene som er igjen er selvsagt ikke noe å samle på, med mindre man ikke er importvare fra Asia eller Russland.

Problemet med importvarenes forhold til norske bønder, er at de stikker fra bygdenorge de også etter en stund. Ikke for det - det er fullt forståelig, for det er jo en _grunn_ til at de nevnte bøndene ikke finner seg en kvinne. De filippinske damene, eller hvor de nå kommer fra, er sammen med norske menn i ren desperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte plasser (les Ølen kommune) driver de vaffal med å utrydding av hele bygder. her skal skoler og barnehager legges ned (pga kommunens økonmiske uføre som de kaller det), men inne i "sentrum" i kommunen DER har de råd til ny fotballbane ,bussterminal og kjøpesenter. Men vi skal slåss til siste slutt ! *ruster seg til kamp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunn.

Problemet i periferien er i første rekke at det ikke finnes folk der- ikke åssen type folk som finnes der. Dertil kommer det at kvantitet er viktigere enn kvalitet for å yte kvalifisert førstehjelp ved kunstig åndedrett. For kunstig åndedrett er det jo; det er sant som Altmann sier - russerne stikker til sentrumsnære strøk når de er kvalifisert (rent juridisk altså) for en skilsmisse. Skilsmisse for disse kvinnfolka er god økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte plasser (les Ølen kommune) driver de vaffal med å utrydding av hele bygder. her skal skoler og barnehager legges ned (pga kommunens økonmiske uføre som de kaller det), men inne i "sentrum" i kommunen DER har de råd til ny fotballbane ,bussterminal og kjøpesenter. Men vi skal slåss til siste slutt ! *ruster seg til kamp*

Men dere har da mye finere fotballbane enn i sentrum (kjørte forbi den i gamle dager mens ferja ennå gikk)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Enkelte plasser (les Ølen kommune) driver de vaffal med å utrydding av hele bygder. her skal skoler og barnehager legges ned (pga kommunens økonmiske uføre som de kaller det), men inne i "sentrum" i kommunen DER har de råd til ny fotballbane ,bussterminal og kjøpesenter. Men vi skal slåss til siste slutt ! *ruster seg til kamp*

Søstra mi bor der, og hun sier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet i periferien er i første rekke at det ikke finnes folk der- ikke åssen type folk som finnes der. Dertil kommer det at kvantitet er viktigere enn kvalitet for å yte kvalifisert førstehjelp ved kunstig åndedrett. For kunstig åndedrett er det jo; det er sant som Altmann sier - russerne stikker til sentrumsnære strøk når de er kvalifisert (rent juridisk altså) for en skilsmisse. Skilsmisse for disse kvinnfolka er god økonomi.

M.a.o.- en slags gjensidig u-hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jepp. Det er sant. Jeg er en av dem.

Hvor flyttet du fra, og hvorfor ?

Har inntrykk av at noen flytter pga snushaner, pirkemoral, religiøse fantaster og ugne friere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor flyttet du fra, og hvorfor ?

Har inntrykk av at noen flytter pga snushaner, pirkemoral, religiøse fantaster og ugne friere.

Hehe, nei jeg flyttet fra nord til sør pga kjærligheten...som forøvrig gikk rett til h.......

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hehe, nei jeg flyttet fra nord til sør pga kjærligheten...som forøvrig gikk rett til h.......

:-)

Aha.. det hørtes også kjent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i alle fall inne på noe. Her hvor jeg bor flytter ikke jentene tilbake etter endt utdannelse, kanskje med unntak av noen som tar utdannelse i helsevesenet. De som blir, er de som ikke går videre på skole og som blir husmødre i ung alder, eller tar tilfeldige jobber på hotell eller i fiskeindustrien. Triste greier, men slik er det i alle fall. Hadde jeg vært tjue år i dag, hadde jeg _aldri_ blitt boende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Han er i alle fall inne på noe. Her hvor jeg bor flytter ikke jentene tilbake etter endt utdannelse, kanskje med unntak av noen som tar utdannelse i helsevesenet. De som blir, er de som ikke går videre på skole og som blir husmødre i ung alder, eller tar tilfeldige jobber på hotell eller i fiskeindustrien. Triste greier, men slik er det i alle fall. Hadde jeg vært tjue år i dag, hadde jeg _aldri_ blitt boende her.

Hvorfor ville du ikke blitt boende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere har da mye finere fotballbane enn i sentrum (kjørte forbi den i gamle dager mens ferja ennå gikk)?

Jada , vi har finere fotballbane enn dem. *enig*

Men hvis de har SÅÅÅÅÅ dårlig råd at de må legge ned skolen og barnehagen her ,så har de vel ikke råd til kjøpesenter ,fotballbane og bussterminal heller ? Æsj... Blir så rødglødende sinna på både ordfører og rådmannen. *freser iltert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ville du ikke blitt boende ?

Fordi det er så godt som umulig å få jobb her. De som er så heldige å ha en, holder på dem til evig tid. Selv har jeg jobbet i samme bedrift sammenhengende i seksten år. Dessverre er trenden i vår bransje slik at mer og mer flyttes utenlands, så fra å være over 100 ansatte da jeg begynte er vi nå nede i 15. Jeg bare krysser fingre for at jobben min holder i alle fall til den yngste ungen begynner på skolen. Da kan jeg muligens klare meg på det jeg kan tjene på å ta vikariater i barnehagen og på SFO, men disse er det mange som er ute etter. De andre jobbene som finnes passer ikke for meg, siden jeg har en mann som jobber skift og jeg derfor er avhengig av å ha en jobb på vanlig dagtid. Utenom skolen og barnehagen er det noen få butikker som kan tilby noenlude "normal" arbeidstid, men ellers er det bare i helesvesenet, hotellnæringen og fiskeindustrien det er jobb å få. Dette er også så godt som bare sesongarbeid eller vikariater, så det er ingenting å basere økonomien sin på. Å pendle til nærmeste by er for langt, hvis en skal få ungene på skolen eller i barnehage først.

Ellers er her jo også greit å bo på mange måter, men det er veldig begrenset med kulturtilbud, butikker og lignende. Vi er ikke så godt vant, så jeg savner det vel ikke så innmari til vanlig, men jeg får lyst til å flytte hver gang jeg er på ferie og ser hvor mange valgmuligheter folk i byene har - både når det gjelder jobb og fritidstilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...