Gå til innhold

Lurer på en ting, jeg...


Gjest secret to night

Anbefalte innlegg

Jeg lover på tro og ære, Anki... - jeg slenger aldri dritt til folk!

Det er personlige ting, jeg er redd for å skrive under mitt vanlige nick...

da er det jo en annen ting da, og da ser jeg ikke noe galt i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Problemet er at det er så mange "ikke undertegnet", ofte i en og samme tråd, og hvis man velger et tilfeldig nick i hver tråd, som man beholder konsekvent hvis man har flere innlegg i DEN tråden, så slipper folk å lure på hvilken av de "ikke undertegnet" man forholder seg til.

Det blir jo ganske forvirrende når folk med samme nick, har 3-4 ulike syn på en sak, hvem diskuterer man med?? Skjønner?

Jada, jeg skjønner godt det!

Men jeg greier ikke holde styr på flere nick. Går i surr. Har prøvd!

Dessuten har 'ikke undertegnet' en mye større grad av anonymitet.

Det er mange her som smører så på med private detaljer at om det skulle være nabo, familie eller venninne så kunne en kjenne igjen vedkommende. Særlig hvis en da søker på nicket kan en få mistanken bekreftet. Er nicket 'ikke undertenget' er utvalget så stort at de sikkert ikke gidder fortsette 'detektivvirksomhetet'. Skjønner?

Synes mange her burde tenke på at det er familie rundt dem som kanskje ikke liker å bli kjent igjen på nettet, som PART i innleggene. Kanskje til og med på en negativ måte - uten å kunne forsvare seg - hvis familiesituasjonen blir igjenkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det mange, inklusiv meg selv, blir provosert av er at folk ikke gidder å bruke nicket sitt når de slenger dritt.

"Man trenger ikke å si alt man mener, men man bør kunne stå for det man sier..", mener nå jeg :)

Ja, det sier jo alt omat folk ikke føler nicket gir god nok anonymiet alltid. Når de ikke en gang tør å komme med kritikk under et nick som egentlig er anonymt.

Hva så? Folk skriver anonyme innlegg i avisene også. Synes det er bra at folk kan få fram meninger uten å underskrive av og til. Det er bedre det enn at ting som er galt ikke blir kommentert av redsel for omgivelsenes 'straff'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streken har helt rett!!

(Takk, vennen min!) :o))

Det skjer aldri at jeg slenger dritt til noen, under det ene eller det andre nicket.

Poenget er at under det nicket som er 'helt anonymt', kan jeg skrive masse som er kjempepersonlig, f. eks. under seksualitet o.l.

Det tør jeg ikke med mitt 'vanlige' nick...

Streken har rett innimellom. Bruker også andre nick enn streken når jeg skal være litt hemmelighetsfull og "rampete". ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest porolon

Jada, jeg skjønner godt det!

Men jeg greier ikke holde styr på flere nick. Går i surr. Har prøvd!

Dessuten har 'ikke undertegnet' en mye større grad av anonymitet.

Det er mange her som smører så på med private detaljer at om det skulle være nabo, familie eller venninne så kunne en kjenne igjen vedkommende. Særlig hvis en da søker på nicket kan en få mistanken bekreftet. Er nicket 'ikke undertenget' er utvalget så stort at de sikkert ikke gidder fortsette 'detektivvirksomhetet'. Skjønner?

Synes mange her burde tenke på at det er familie rundt dem som kanskje ikke liker å bli kjent igjen på nettet, som PART i innleggene. Kanskje til og med på en negativ måte - uten å kunne forsvare seg - hvis familiesituasjonen blir igjenkjent.

Uansett...jeg syns slik opptreden i trådene vitner om en viss mangel på folkeskikk, og respekt for andre brukere.

Det er da bare å velge en tilfeldig bokstav/tall-kombinasjon når du "debuterer" i en tråd, og beholde den ved evt andre svar/innlegg i samme tråden.

Se på denne tråden, her er "ikke undertegnet" representert flere ganger, er det du hele veien, eller andre?

Beklager, men det er bare en ting å si om slik.....skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Uansett...jeg syns slik opptreden i trådene vitner om en viss mangel på folkeskikk, og respekt for andre brukere.

Det er da bare å velge en tilfeldig bokstav/tall-kombinasjon når du "debuterer" i en tråd, og beholde den ved evt andre svar/innlegg i samme tråden.

Se på denne tråden, her er "ikke undertegnet" representert flere ganger, er det du hele veien, eller andre?

Beklager, men det er bare en ting å si om slik.....skjerp deg!

Alle var mine, unntatt ett!

Men HVA har det å si for deg hva det står under innlegget?

Jeg kan jo hvis jeg ønsker skrive tre innlegg i samme tråden med forskjellige nick!

Er det bedre for deg og mindre feigt?

Du vet jo ikke hvem som skjuler seg bak nicka alliekvel. Ville du reagere annerledes eller får innleggets budskap en annen mening fordi det står 'ikke undertegnet' under?

Hvis du er ute etter å 'ta' en eller annen, så kan du jo (her inne) ikke bruke annet enn ord allikevel.

Jeg må skuffe deg, jeg kommer til å fortsette med 'ikke undertegnet'.

Og jeg har alt for mye folkeskikk i RL, så sannsynligvis er det litta v grunnen til at jeg 'godter' meg over å være litt 'ulydig' her!

Hei og hå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lover på tro og ære, Anki... - jeg slenger aldri dritt til folk!

Det er personlige ting, jeg er redd for å skrive under mitt vanlige nick...

Åh..så du har ikke et nick du bruker når du er snill og grei, og et du bruker når du er rampete og frekk...slik du skrev i hovedinnlegget?

At man bruker et annet nick når man skriver om personlige ting er helt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...