Gå til innhold

Ketogen kost


musikeren

Anbefalte innlegg

Det lukter forresten ikke amoniakk, det lukter aceton. Dvs som neglelakkfjerner:-)

Okei, skjønner at du prøver å si at kroppen din er noe helt for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ba om kommentarer. Jeg gidder ikke gjenta meg selv, men jeg ville lest litt om motargumentene hvis jeg var deg. Hva med det katabole stadiet? Og Dr. Atkins sier selv at når man slutter med dietten kommer vekten tilbake.

Dette er noe helt annet enn å bygge opp et kosthold på lav GI f.eks, som er en sikker måte å stabilisere blodsukkeret på, med alle de fordelene det medfører.

Jeg snakket ikke om én enkelt treningsøkt. Men om du vil tømme glykogenlagrene og reversere prosessen med fettforbrenning og fettinnlagring -så er det faktisk mye sikrere, og mye mer effektiv enn denne dietten. Og mye enklere.

http://www.thedietchannel.com/atkins.htm

http://www.hcrc.org/faqs/ketogen.html

http://www.weightlosslab.com/Atkinsdiet.htm

http://www.betterbar.com/hiddendangers.html

http://www.weight-dieting.org/atkins.htm

Skjønner at du har mye i mot et ketogent kosthold, men i enkelte tilfeller er det forsvarlig å inkludere dette som et ledd i et vektreduksjonsprogram. Jeg er insulinresistent, veldig overvektig og under oppfølging av lege. Min vei mot matchvekt og et sunt og lavglykemisk kosthold er lang og kronglete, og ved å starte med to måneder med ketogen kost får jeg ikke bare tømt glykogenlagre, jeg får en flying start på vektnedgangen og økt motivasjon til å fortsette. Og motivasjon er viktig når man har ti år med jojo-slanking bak seg. Du sier at trening er mye bedre enn denne dietten. For meg er ikke trening et tema på lenge ennå, ihvertfall ikke trening i den betydning du sannsynligvis har i tankene. Med min vekt må jeg starte langsomt, knær og andre ledd tåler ikke belastning på lenge ennå. Jeg går tur hver dag, og skal øke distansen jevnlig. Når jeg har fått mer styrke skal jeg trappe opp intesiteten.

Som sagt, jeg er under oppfølging av lege, og tar vitamin- og mineraltilskudd som er nødvendig i denne fasen. Jeg gleder meg til å komme igang, jeg tror nemlig dette er veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du har mye i mot et ketogent kosthold, men i enkelte tilfeller er det forsvarlig å inkludere dette som et ledd i et vektreduksjonsprogram. Jeg er insulinresistent, veldig overvektig og under oppfølging av lege. Min vei mot matchvekt og et sunt og lavglykemisk kosthold er lang og kronglete, og ved å starte med to måneder med ketogen kost får jeg ikke bare tømt glykogenlagre, jeg får en flying start på vektnedgangen og økt motivasjon til å fortsette. Og motivasjon er viktig når man har ti år med jojo-slanking bak seg. Du sier at trening er mye bedre enn denne dietten. For meg er ikke trening et tema på lenge ennå, ihvertfall ikke trening i den betydning du sannsynligvis har i tankene. Med min vekt må jeg starte langsomt, knær og andre ledd tåler ikke belastning på lenge ennå. Jeg går tur hver dag, og skal øke distansen jevnlig. Når jeg har fått mer styrke skal jeg trappe opp intesiteten.

Som sagt, jeg er under oppfølging av lege, og tar vitamin- og mineraltilskudd som er nødvendig i denne fasen. Jeg gleder meg til å komme igang, jeg tror nemlig dette er veien å gå.

Det er fint å få litt nyanser, slik at ikke denne metoden hverken blir hausset opp i skyene eller dømt nedenom og hjem. Det finnes helt klart mennesker denne metoden passer for. Jeg er bare imot at ganske normale folk som vil ned 10-20 kilo kaster seg på dietter som kan vise seg å være ganske risikable. For en som er veldig overvektig, og i tillegg insulinresistent, er det selvsagt mer skadelig med selve overvekten enn å gå på denne kuren i en kort periode.

Det har vært eksperimentert med denne kuren lenge, og advarslene strømmer inn fra ernæringsfysiologer og andre. Jeg vil bare nyansere bildet -denne dietten bør ikke brukes av "alle". Det er mye sikrere å gå ned i vekt på andre måter.

For deg høres det veldig lurt ut, for å så gå over til en lav-glykemisk diett (som jeg forøvrig anbefaler til alle, insulinresistanse eller ei).

For andre er dette en drastisk sjokk-kur for kroppen, som kan få alvorlige konsekvenser som forstyrrelser i elektrolytt-balansen, leveren og nervesystemet. Det er ikke så enkelt som noen vil ha det til..

Kroppen renser seg selv kontinuerlig, og denne påførte renselsen gir kroppen et sjokk, slik som andre "detox-kurer" også gjør. F.eks vil en for rask fettforbrenning føre til at store mengder giftstoffer sirkulerer i blodsystemet, og leveren kan bli forstyrret av dette. Dette er fordi mesteparten av disse stoffene sitter nettopp i fettvevet.

Når man mister muskelmasse, som er uunngåelig på denne kuren, så mister man også vann i kroppen (fettet inneholder ikke vann, 90% av vannet i kroppen er bundet opp i musklene), med påfølgende dehydrering og elektrolyttforstyrrelser. Det er hovedgrunnen til at man blir veldig slapp av denne kuren.

Det er altså nyansene jeg vil få frem, ikke det ensidig negative. Når man tar et såpass drastisk valg som denne kuren er, bør man vite litt mer enn det f.eks Dr. Atkins snakker høyt om. Og det ble jo bedt om kommentarer i innledningen..

Lykke til med din diett, for deg tror jeg det er riktig vei å gå. Du er sterk som klarer å gjøre om på livsstilen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ba om kommentarer. Jeg gidder ikke gjenta meg selv, men jeg ville lest litt om motargumentene hvis jeg var deg. Hva med det katabole stadiet? Og Dr. Atkins sier selv at når man slutter med dietten kommer vekten tilbake.

Dette er noe helt annet enn å bygge opp et kosthold på lav GI f.eks, som er en sikker måte å stabilisere blodsukkeret på, med alle de fordelene det medfører.

Jeg snakket ikke om én enkelt treningsøkt. Men om du vil tømme glykogenlagrene og reversere prosessen med fettforbrenning og fettinnlagring -så er det faktisk mye sikrere, og mye mer effektiv enn denne dietten. Og mye enklere.

http://www.thedietchannel.com/atkins.htm

http://www.hcrc.org/faqs/ketogen.html

http://www.weightlosslab.com/Atkinsdiet.htm

http://www.betterbar.com/hiddendangers.html

http://www.weight-dieting.org/atkins.htm

Fint at jeg fikk kommentarer:-) Men... Det er tydelig at du ikke skjønner hva jeg mener, du snakker om noe helt annet enn det jeg gjør. Det du ikke forstår er punktet som handler om å snu den metabolske posessen, det vil i mitt tilfelle si å lære kroppen å forbrenne sitt eget fett. For at den skal lære det skikkelig, må en gå med tomme glykogenlagre over en lengre periode. For hvis du til stadighet fyller opp med karbo så er det det kroppen tyr til, og ikke fett. Altså, ingen læring. Jeg har også sagt at grunnen til at jeg spiser ketogent nå, er for å få denne prosessen skikkelig igang. Siden har jeg tenkt å forandre kostholdet, som jeg også har sagt; mindre av hvetemel, sukker, blandingsprodukter, poteter, ris, pasta... I det hele tatt mindre karbo, og mere proteiner.

I tillegg tar du rett og slett feil på enkelte punkter. Det lukter for eksempel ikke ammoniakk, det lukter svakt aceton. Sånt er ikke vits i å diskutere, det blir som å diskutere hvilken farge en hvit bil har.

Jeg synes ikke du skal være så skråsikker når du ikke har grunn til å være det. Detta er rett og slett noe du burde sette deg edre inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å få litt nyanser, slik at ikke denne metoden hverken blir hausset opp i skyene eller dømt nedenom og hjem. Det finnes helt klart mennesker denne metoden passer for. Jeg er bare imot at ganske normale folk som vil ned 10-20 kilo kaster seg på dietter som kan vise seg å være ganske risikable. For en som er veldig overvektig, og i tillegg insulinresistent, er det selvsagt mer skadelig med selve overvekten enn å gå på denne kuren i en kort periode.

Det har vært eksperimentert med denne kuren lenge, og advarslene strømmer inn fra ernæringsfysiologer og andre. Jeg vil bare nyansere bildet -denne dietten bør ikke brukes av "alle". Det er mye sikrere å gå ned i vekt på andre måter.

For deg høres det veldig lurt ut, for å så gå over til en lav-glykemisk diett (som jeg forøvrig anbefaler til alle, insulinresistanse eller ei).

For andre er dette en drastisk sjokk-kur for kroppen, som kan få alvorlige konsekvenser som forstyrrelser i elektrolytt-balansen, leveren og nervesystemet. Det er ikke så enkelt som noen vil ha det til..

Kroppen renser seg selv kontinuerlig, og denne påførte renselsen gir kroppen et sjokk, slik som andre "detox-kurer" også gjør. F.eks vil en for rask fettforbrenning føre til at store mengder giftstoffer sirkulerer i blodsystemet, og leveren kan bli forstyrret av dette. Dette er fordi mesteparten av disse stoffene sitter nettopp i fettvevet.

Når man mister muskelmasse, som er uunngåelig på denne kuren, så mister man også vann i kroppen (fettet inneholder ikke vann, 90% av vannet i kroppen er bundet opp i musklene), med påfølgende dehydrering og elektrolyttforstyrrelser. Det er hovedgrunnen til at man blir veldig slapp av denne kuren.

Det er altså nyansene jeg vil få frem, ikke det ensidig negative. Når man tar et såpass drastisk valg som denne kuren er, bør man vite litt mer enn det f.eks Dr. Atkins snakker høyt om. Og det ble jo bedt om kommentarer i innledningen..

Lykke til med din diett, for deg tror jeg det er riktig vei å gå. Du er sterk som klarer å gjøre om på livsstilen din :)

Du kommer med masse påstander som du ikke kan bevise. Jeg har en kamerat som har en kjempehaug med diverse undersøkelser som viser at det du sier er feil. Gamle "sannheter" er ikke alltid sanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at jeg fikk kommentarer:-) Men... Det er tydelig at du ikke skjønner hva jeg mener, du snakker om noe helt annet enn det jeg gjør. Det du ikke forstår er punktet som handler om å snu den metabolske posessen, det vil i mitt tilfelle si å lære kroppen å forbrenne sitt eget fett. For at den skal lære det skikkelig, må en gå med tomme glykogenlagre over en lengre periode. For hvis du til stadighet fyller opp med karbo så er det det kroppen tyr til, og ikke fett. Altså, ingen læring. Jeg har også sagt at grunnen til at jeg spiser ketogent nå, er for å få denne prosessen skikkelig igang. Siden har jeg tenkt å forandre kostholdet, som jeg også har sagt; mindre av hvetemel, sukker, blandingsprodukter, poteter, ris, pasta... I det hele tatt mindre karbo, og mere proteiner.

I tillegg tar du rett og slett feil på enkelte punkter. Det lukter for eksempel ikke ammoniakk, det lukter svakt aceton. Sånt er ikke vits i å diskutere, det blir som å diskutere hvilken farge en hvit bil har.

Jeg synes ikke du skal være så skråsikker når du ikke har grunn til å være det. Detta er rett og slett noe du burde sette deg edre inn i.

Om det lukter aceton eller ammoniakk går egentlig ut på det samme. Du bør lese litt om ulempene ved dette kostholdet, det er det jeg sier. Jeg er ikke skråsikker på noe som helst, men det er visst du...

Og ja, jeg har gått på ketogen kost selv, som deffeprogram. For noen (f.eks meg) er det rett og slett farlig. Det trengs nyanser, ikke skråsikkerhet fra noens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer med masse påstander som du ikke kan bevise. Jeg har en kamerat som har en kjempehaug med diverse undersøkelser som viser at det du sier er feil. Gamle "sannheter" er ikke alltid sanne.

Neivel, vis meg vitenskapelige artikler som avviser farene ved denne kosten når den brukes som et ordinært vetnedgangsprogram, så skal jeg lese dem og se det i sammenheng med andre ting jeg har lest.

Det er du som baserer kunnskapene dine på gammelt nytt, faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, vis meg vitenskapelige artikler som avviser farene ved denne kosten når den brukes som et ordinært vetnedgangsprogram, så skal jeg lese dem og se det i sammenheng med andre ting jeg har lest.

Det er du som baserer kunnskapene dine på gammelt nytt, faktisk...

J Nutr 2002 Jul;132(7):1879-85

A ketogenic diet favorably affects serum biomarkers for cardiovascular

disease in normal-weight men.

Sharman MJ, Kraemer WJ, Love DM, Avery NG, Gomez AL, Scheett TP, Volek JS.

Very low-carbohydrate (ketogenic) diets are popular yet little is known

regarding the effects on serum biomarkers for cardiovascular disease

(CVD). This study examined the effects of a 6-wk ketogenic diet on fasting

and postprandial serum biomarkers in 20 normal-weight, normolipidemic men.

Twelve men switched from their habitual diet (17% protein, 47%

carbohydrate and 32% fat) to a ketogenic diet (30% protein, 8%

carbohydrate and 61% fat) and eight control subjects consumed their

habitual diet for 6 wk. Fasting blood lipids, insulin, LDL particle size,

oxidized LDL and postprandial triacylglycerol (TAG) and insulin responses

to a fat-rich meal were determined before and after treatment. There were

significant decreases in fasting serum TAG (-33%), postprandial lipemia

after a fat-rich meal (-29%), and fasting serum insulin concentrations

(-34%) after men consumed the ketogenic diet. Fasting serum total and LDL

cholesterol and oxidized LDL were unaffected and HDL cholesterol tended to

increase with the ketogenic diet (+11.5%; P = 0.066). In subjects with a

predominance of small LDL particles pattern B, there were significant

increases in mean and peak LDL particle diameter and the percentage of

LDL-1 after the ketogenic diet. There were no significant changes in blood

lipids in the control group. To our knowledge this is the first study to

document the effects of a ketogenic diet on fasting and postprandial CVD

biomarkers independent of weight loss. The results suggest that a

short-term ketogenic diet does not have a deleterious effect on CVD risk

profile and may improve the lipid disorders characteristic of atherogenic

dyslipidemia.

Volek JS, Sharman MJ, Love DM, Avery NG, Gomez AL, Scheett TP, Kraemer

WJ.

Human Performance Laboratory, Department of Kinesiology, University of

Connecticut, Storrs, CT 06269-1110, USA.

The few studies that have examined body composition after a

carbohydrate-restricted diet have reported enhanced fat loss and

preservation of lean body mass in obese individuals. The role of

hormones in mediating this response is unclear. We examined the

effects of a 6-week carbohydrate-restricted diet on total and regional

body composition and the relationships with fasting hormone

concentrations. Twelve healthy normal-weight men switched from their

habitual diet (48% carbohydrate) to a carbohydrate-restricted diet (8%

carbohydrate) for 6 weeks and 8 men served as controls, consuming

their normal diet. Subjects were encouraged to consume adequate

dietary energy to maintain body mass during the intervention. Total

and regional body composition and fasting blood samples were assessed

at weeks 0, 3, and 6 of the experimental period. Fat mass was

significantly (P

significantly increased (+1.1 kg) at week 6. There was a significant

decrease in serum insulin (-34%), and an increase in total thyroxine

(T(4)) (+11%) and the free T(4) index (+13%). Approximately 70% of the

variability in fat loss on the carbohydrate-restricted diet was

accounted for by the decrease in serum insulin concentrations. There

were no significant changes in glucagon, total or free testosterone,

sex hormone binding globulin (SHBG), insulin-like growth factor-I

(IGF-I), cortisol, or triiodothyronine (T(3)) uptake, nor were there

significant changes in body composition or hormones in the control

group. Thus, we conclude that a carbohydrate-restricted diet resulted

in a significant reduction in fat mass and a concomitant increase in

lean body mass in normal-weight men, which may be partially mediated

by the reduction in circulating insulin concentrations.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J Nutr 2002 Jul;132(7):1879-85

A ketogenic diet favorably affects serum biomarkers for cardiovascular

disease in normal-weight men.

Sharman MJ, Kraemer WJ, Love DM, Avery NG, Gomez AL, Scheett TP, Volek JS.

Very low-carbohydrate (ketogenic) diets are popular yet little is known

regarding the effects on serum biomarkers for cardiovascular disease

(CVD). This study examined the effects of a 6-wk ketogenic diet on fasting

and postprandial serum biomarkers in 20 normal-weight, normolipidemic men.

Twelve men switched from their habitual diet (17% protein, 47%

carbohydrate and 32% fat) to a ketogenic diet (30% protein, 8%

carbohydrate and 61% fat) and eight control subjects consumed their

habitual diet for 6 wk. Fasting blood lipids, insulin, LDL particle size,

oxidized LDL and postprandial triacylglycerol (TAG) and insulin responses

to a fat-rich meal were determined before and after treatment. There were

significant decreases in fasting serum TAG (-33%), postprandial lipemia

after a fat-rich meal (-29%), and fasting serum insulin concentrations

(-34%) after men consumed the ketogenic diet. Fasting serum total and LDL

cholesterol and oxidized LDL were unaffected and HDL cholesterol tended to

increase with the ketogenic diet (+11.5%; P = 0.066). In subjects with a

predominance of small LDL particles pattern B, there were significant

increases in mean and peak LDL particle diameter and the percentage of

LDL-1 after the ketogenic diet. There were no significant changes in blood

lipids in the control group. To our knowledge this is the first study to

document the effects of a ketogenic diet on fasting and postprandial CVD

biomarkers independent of weight loss. The results suggest that a

short-term ketogenic diet does not have a deleterious effect on CVD risk

profile and may improve the lipid disorders characteristic of atherogenic

dyslipidemia.

Volek JS, Sharman MJ, Love DM, Avery NG, Gomez AL, Scheett TP, Kraemer

WJ.

Human Performance Laboratory, Department of Kinesiology, University of

Connecticut, Storrs, CT 06269-1110, USA.

The few studies that have examined body composition after a

carbohydrate-restricted diet have reported enhanced fat loss and

preservation of lean body mass in obese individuals. The role of

hormones in mediating this response is unclear. We examined the

effects of a 6-week carbohydrate-restricted diet on total and regional

body composition and the relationships with fasting hormone

concentrations. Twelve healthy normal-weight men switched from their

habitual diet (48% carbohydrate) to a carbohydrate-restricted diet (8%

carbohydrate) for 6 weeks and 8 men served as controls, consuming

their normal diet. Subjects were encouraged to consume adequate

dietary energy to maintain body mass during the intervention. Total

and regional body composition and fasting blood samples were assessed

at weeks 0, 3, and 6 of the experimental period. Fat mass was

significantly (P

significantly increased (+1.1 kg) at week 6. There was a significant

decrease in serum insulin (-34%), and an increase in total thyroxine

(T(4)) (+11%) and the free T(4) index (+13%). Approximately 70% of the

variability in fat loss on the carbohydrate-restricted diet was

accounted for by the decrease in serum insulin concentrations. There

were no significant changes in glucagon, total or free testosterone,

sex hormone binding globulin (SHBG), insulin-like growth factor-I

(IGF-I), cortisol, or triiodothyronine (T(3)) uptake, nor were there

significant changes in body composition or hormones in the control

group. Thus, we conclude that a carbohydrate-restricted diet resulted

in a significant reduction in fat mass and a concomitant increase in

lean body mass in normal-weight men, which may be partially mediated

by the reduction in circulating insulin concentrations.

Takk for at du fant artiklene, de var interessante, men de endrer nok ikke min oppfatning.. foreløpig :)

Disse artiklene sier bl.a ikke noe om langtidseffekten av denne dietten. Det er helt naturlig at mengden kroppsfett går ned, og at lipidnivået i blodet vil gå ned av den grunn. Problemet er at det viser seg å stige igjen, perioden med stabilitet vil variere fra person til person p.g.a sammensetningen av kostholdet. Proteinrik mat er oftest fettrik mat.

Det jeg imidlertid lurer på er hvordan de forklarer økningen av muskelmasse (var det i den siste artikkelen, tro..?) på denne dietten. Man kan ikke trene om man går på denne dietten.

Vet du om selve studiene er lagt ut på nettet? De to artiklene fant jeg ut var lagt ut på en side for kvinner med PCOS -mye av informasjonen manglet dessverre..

Foreløpig konkluderer jeg med nicket ditt, tren hardt! Man snur om på forbrenningsprosessen på den måten også, uten farene. En veltrent person har mangedoblet antall lipidreseptorer i musklene, slik at man forbrenner fett mye lettere enn en utrent person. Men man forbrenner selvsagt glykogen først. Det kan man aldri komme bort fra, og det vil kroppen fortsette med selv om man har gått på denne dietten. Med en gang man gjeninnfører karbohydrater vil glykogenlagrene fylles opp, og energien vil bli tatt herfra først. Man kan ikke lære kroppen å forbrenne fett istedetfor karbohydrater, det gjelder kun så lenge man utelukker karbohydrater i kosten. Og det er jo i en begrenset tidsperiode man kan utsette kroppen sin for det.

Det er altså mye mer skånsomt og mye lettere for kroppen og psyken å endre kroppssammensetningen via trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du fant artiklene, de var interessante, men de endrer nok ikke min oppfatning.. foreløpig :)

Disse artiklene sier bl.a ikke noe om langtidseffekten av denne dietten. Det er helt naturlig at mengden kroppsfett går ned, og at lipidnivået i blodet vil gå ned av den grunn. Problemet er at det viser seg å stige igjen, perioden med stabilitet vil variere fra person til person p.g.a sammensetningen av kostholdet. Proteinrik mat er oftest fettrik mat.

Det jeg imidlertid lurer på er hvordan de forklarer økningen av muskelmasse (var det i den siste artikkelen, tro..?) på denne dietten. Man kan ikke trene om man går på denne dietten.

Vet du om selve studiene er lagt ut på nettet? De to artiklene fant jeg ut var lagt ut på en side for kvinner med PCOS -mye av informasjonen manglet dessverre..

Foreløpig konkluderer jeg med nicket ditt, tren hardt! Man snur om på forbrenningsprosessen på den måten også, uten farene. En veltrent person har mangedoblet antall lipidreseptorer i musklene, slik at man forbrenner fett mye lettere enn en utrent person. Men man forbrenner selvsagt glykogen først. Det kan man aldri komme bort fra, og det vil kroppen fortsette med selv om man har gått på denne dietten. Med en gang man gjeninnfører karbohydrater vil glykogenlagrene fylles opp, og energien vil bli tatt herfra først. Man kan ikke lære kroppen å forbrenne fett istedetfor karbohydrater, det gjelder kun så lenge man utelukker karbohydrater i kosten. Og det er jo i en begrenset tidsperiode man kan utsette kroppen sin for det.

Det er altså mye mer skånsomt og mye lettere for kroppen og psyken å endre kroppssammensetningen via trening.

"Det jeg imidlertid lurer på er hvordan de forklarer økningen av muskelmasse (var det i den siste artikkelen, tro..?) på denne dietten. Man kan ikke trene om man går på denne dietten."

Jepp, en kan det!:-)

Ellers vil jeg legge til at jeg kjenner en som har gått på ketogen kost i seks år, og han er sunn og frisk som få. Men vel og merke, han karber seg opp med jevne mellomrom.

Forøvrig mener jeg ikke at det er noe mål å gå på ketogen kost i så lang tid, men som en start på et mer glykemisk riktig sammensatt kosthold, trur jeg det funker bra.

Dette har jeg allerede sagt, men jeg håper du leser det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det jeg imidlertid lurer på er hvordan de forklarer økningen av muskelmasse (var det i den siste artikkelen, tro..?) på denne dietten. Man kan ikke trene om man går på denne dietten."

Jepp, en kan det!:-)

Ellers vil jeg legge til at jeg kjenner en som har gått på ketogen kost i seks år, og han er sunn og frisk som få. Men vel og merke, han karber seg opp med jevne mellomrom.

Forøvrig mener jeg ikke at det er noe mål å gå på ketogen kost i så lang tid, men som en start på et mer glykemisk riktig sammensatt kosthold, trur jeg det funker bra.

Dette har jeg allerede sagt, men jeg håper du leser det denne gangen.

Hehe, jeg har lest og forstått det andre du har skrevet også. Jeg er bare uenig i konklusjonene.

Det kommer av en grunnleggende skepsis jeg har til å endre og manipulere kroppens systemer. Jeg har aldri lest noe overbevisende materiale om fordelene av ketogen kost, verken her eller andre steder. For meg er det derfor all grunn til å være kritisk.

Det kan hende jeg hadde tenkt annerledes om jeg hadde hatt en venn som hadde gått på en sånn diett i 6 år og som fortsatt var i fin form, men enn så lenge forbeholder jeg meg retten til å tvile på denne dietten.

Men du, hvordan forklarer du muskeløkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har lest og forstått det andre du har skrevet også. Jeg er bare uenig i konklusjonene.

Det kommer av en grunnleggende skepsis jeg har til å endre og manipulere kroppens systemer. Jeg har aldri lest noe overbevisende materiale om fordelene av ketogen kost, verken her eller andre steder. For meg er det derfor all grunn til å være kritisk.

Det kan hende jeg hadde tenkt annerledes om jeg hadde hatt en venn som hadde gått på en sånn diett i 6 år og som fortsatt var i fin form, men enn så lenge forbeholder jeg meg retten til å tvile på denne dietten.

Men du, hvordan forklarer du muskeløkningen?

Mindre insulin, som muligens kan ha økt de anabole effektene av GH og igf-1 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...