Gjest curli Skrevet 17. oktober 2000 Del Skrevet 17. oktober 2000 Hei! Jeg plages med betennelser i ledd,sener,kronisk bihulebetennelse og allergi.Dette startet etter en operasjon av mandlene,da de var full av gule propper/bakterier,og legen sa det ikke var annen mulighet enn å fjerne de. Hvis alle plagene mine kommer av bakterier eller virus,tror jeg endelig jeg har svaret,hvis en lege kan bekrefte tilfellet,og jeg kan bli helt frisk igjen. For omtrent 13-15 år siden,hadde vi en gutt i klassen som hadde Epstein Barr-viruset/kyssesyken,som er en smittsom dråpesykdom med smerter i muskler/ledd+feber. Jeg leste på rheuma-sidene her inne,at forskerne hadde funnet ut at halvparten av de som var blitt forsket på,som var plaget med revmatiske lidelser/ledgikt,hadde dette viruset i blodet,Epstein Barr-virus. Det jeg lurer på er om det er mulig at jeg kan ha fått det viruset i kroppen den gang, og at det har brutt ut ved mandeloperasjonen? Jeg begynte med Aspira,som også er antibakteriell,og føler meg mye bedre.Rødheten i øynene er borte,allergien nesten borte,leddsmertene likere,kronisk bihulebetennelse har jeg ikke hatt siden jeg begynte med Aspira. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6965-aspira-mot-betennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest curli Skrevet 20. oktober 2000 Del Skrevet 20. oktober 2000 Tror ikke Aspira hjelper likevel.Plagene av kronisk bihulebetennelse har dukket opp igjen.Det samme har leddsmertene. Da slipper jeg ihvertfall å kaste bort mer penger på det urtepreparatet. :/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6965-aspira-mot-betennelse/#findComment-35391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 22. oktober 2000 Del Skrevet 22. oktober 2000 Kjære curli. Det er flott at du føler deg bedre. Når det gjelder din operasjon av mandlene tror jeg ikke dette har noe å gjøre med allergiutviklingen å gjøre, i hvert fall ikke direkte. Blant tyske alternative behandlere er man svært opptatt av at kronisk betente mandler kan svekke immunsystemet. Når det gjelder EB-virus kan dette gi en alvorlig virusinfeksjon inklusive leddsmerter i den akutte fasen. Når det gjelder sammenhengen mellom revmatiske sykdommer og viruset kjenner jeg ikke til dette. Majoriteten av den voksne befolkning har antistoffer mot EB-virus såvidt jeg vet, selv om under 10% husker at de har hatt kyssesyken/mononukleose. Det vil si at de fleste har symptomer som ved en vanlig halsbetennelse under sykdommen. Nå det gjelder dine kroniske senebetennelser vil jeg anbefale at du prøver å legge om kostholdet og ikke minst øke inntaket av omega 3 fettsyrer og naturlige antioksydanter. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6965-aspira-mot-betennelse/#findComment-36201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.