ritamun Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei! Jeg er ei jente på 32 år som er gravid for tredje gang. I begge foregående sv.sk. har jeg fått komplikasjoner etter uke 30 i form av preeklampsi og vekstretardasjon. Fødselen har i begge tilfeller blitt satt i gang 3-4 uker før termin. Begge barna har det bra i dag og har unngått komplikasjoner e. fødselen. Målene var 2550, 46 cm, 2270, 46 cm. Det jeg lurer på nå er om det er for risikabelt å bære fram dette tredje barnet, og om det evt. fins noen gode råd for å unngå preeklampsi. har lest mye på nettet bl.a. om magnesiumbehandling. Jeg vet ikke om jeg spør riktig forum, men jeg har lurt på om alternativ medisin kunne ha noe for seg. Det er først og fremst blodtrykket som har vært problemet. Det har blitt ganske mye forhøyet mot slutten av sv.sk. Jeg har som sagt lest en del om emnet, og en vanlig allmennpraktiker vet for det meste mindre enn jeg om dette. Derfor prøver jeg dere om om det evt. fins forskning på alternativ medisin på området. Hvor skal jeg evt. henvende meg for riktig dosering ved evt. bruk av mineraler etc. Mine vitale mål er 168 cm, 62,5 kg, Hb 14,1. Blodtrykk 65/140 (140 p.g.a. stress mente legen og jeg).Røyker ikke, unngår alkohol i sv.sk. I normal fysisk form. Ingen sykdommer til vanlig. Kan dere hjelpe meg? Takk! Rita 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69869-unng%C3%A5-svangerskapsforgiftning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Årsaken til preeklampsi og vekstretardasjon kan være flere. Innen alternativ behandling er man mest opptatt av blodsirkulasjonen gjennom morkaken, immunsystemet og ernæringsmessige forhold. Når det gjelder konkrete tiltak finnes ikke, slik som en kunne ønske, mange sammenlignende undersøkelser som kan gi svar på hva som er den beste behandlingen. I stedet baseres rådene på individuell vurdering av hver enkelt kvinne og behandlingsmetodene omfatter blant annet akupunktur, homøopati og fotsoneterapi. Når det gjelder ernæringsmessige faktorer er vi spesielt opptatt av folinsyre og sink (vekstretardasjon), magnesium (blodtrykk og leggkramper) samt omega 3 fettsyrer og vitamin E (blodsirkulasjonen i morkaken). Ingen av disse tiltaken er skadelig for mor og barn så lenge doseringene ikke er alt for høye. Akupunktur kan særlig være virksomt ved svangerskapskvalme. Noen anbefaler også acetylsalicyl som tillegsbehandling for å hindre små tromboser i morkaken. Dette vil i så fall synes etter fødselen når jordmor inspiserer morkaken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69869-unng%C3%A5-svangerskapsforgiftning/#findComment-338849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hei Jeg fikk også svangerskapsforgiftning og barnet ble tatt med keisersnitt i uke 33. Fastlegen min reagerte på at de ikke hadde tatt så mange prøver av meg på sykehuset som han hadde ønsket. Så etter å ha tatt flere prøver fant legen ut at jeg hadde for tykt blod (arvelig). Han mente at det kunne være medvirkende årsak til at jeg fikk svangerskapsforgiftning så tidlig i svangerskapet. I neste svangerskap vil jeg få ekstra oppfølgning og må gå på blodfortynnende fra uke 12. Har legen din/sykehuset tatt tilstekkelig med prøver av deg for å finne ut hvorfor du får svangerskapsforgiftning? Ønsker deg lykke til med graviditeten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69869-unng%C3%A5-svangerskapsforgiftning/#findComment-339975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.