Gå til innhold

Gulsott. (Kan du svare meg jordmor?)

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en vakker sønn hjemme for dager siden. Det var en flott fødsel, og jeg har fått kjempefin oppfølging av jordmor og lege etterpå.

Men jeg er i tvil om han har gulsott eller ei. Jordmora og legen mente at han ikke var betydelig gul, og ikke noe å ta blodprøve for. Men jeg er ikke sikker enda. Da min datter ble født, hadde også hun gulsott og måtte ligge i lys. Jeg fødte da på sykehuset.

"Problemet" mitt er at denne gutten er så veldig rolig. Han sover masse og gråter lite. Min datter hadde kolikk, og sov aldri lenge ad gangen. Min sønn sover nå i intervaller på ca tre timer for så å våkne og spise en god stund.

Han spiser godt, og tømmer brystene. I dag lå han feks til puppen i mer eller mindre to tilmer, så han er flink til å ta til seg mat.

Men så igjen til spørsmålet mitt, er det normalt at han sover så masse? Har ikke erfaring med rolige barn, slik at det at han sover masse bekymrer meg. Er det fordi han er et rolig, normalt spebarn, eller er det på grunn av noe gulsott??

Hilsen en mamma som håper at dette bare er et rolig barn, og at at det ikke skyldes gulsott....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69942-gulsott-kan-du-svare-meg-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...